לדלג לתוכן
תפריט ראשי
תפריט ראשי
העברה לסרגל הצד
הסתרה
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
חב"דפדיה
חיפוש
חיפוש
מראה
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
כלים אישיים
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
דפים לעורכים שלא נכנסו לחשבון
מידע נוסף
תרומות
שיחה
עריכת הדף "
שער היחוד והאמונה - פרק א'
"
ערך
שיחה
עברית
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כלים
כלים
העברה לסרגל הצד
הסתרה
פעולות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כללי
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף
מראה
העברה לסרגל הצד
הסתרה
גרסה מ־07:23, 15 בספטמבר 2020 מאת
חלוקה בוט
(
שיחה
|
תרומות
)
(החלפת טקסט – " " ב־" ")
(
הבדל
)
→ הגרסה הקודמת
|
הגרסה האחרונה
(
הבדל
) |
הגרסה הבאה ←
(
הבדל
)
אזהרה: אתם עורכים גרסה ישנה של דף זה. אם תשמרו את העריכה, כל השינויים שנעשו מאז גרסה זו יאבדו.
עריכת הגרסה החדשה ביותר
חזרה להיסטוריית הגרסאות
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
{{תניא}} ==מבוא לפרק== מטרת [[שער היחוד והאמונה]] היא להסביר מהו [[יחודא עילאה]] ומהו [[יחודא תתאה]], ובלשון אדמו"ר הזקן לפני תחילת פרק א': '''להבין מעט מזער מה שאמר ב[[זהר]] ד[[שמע ישראל]] כו' הוא [[יחודא עילאה]] ו[[בשכמל"ו|ברוך שם כבוד מלכותו]] הוא [[יחודא תתאה]].''' כדי להבין את ההבדל בין יחודא עילאה לתתאה מקדים הרבי הקדמה ארוכה ([[שער היחוד והאמונה - פרק א'|פרק א']]-[[שער היחוד והאמונה - פרק ו'|פרק ו']], חצי מכל שער היחוד והאמונה) מהו בכלל "[[יחוד (חסידות)|יחוד]]". תוכנו הכללי של ההסבר הוא, שבמילה '''יחוד''' התכוונו חכמים לומר, ש'''אלוקות ועולם אינם שני דברים נפרדים, אלא דבר אחד ממש.''' ===התוכן של פרק א'=== '''בפרק א'''' מוסבר, שהעולם איננו מציאות לעצמו אלא רק התגלות של אלוקות: למרות שבמבט שטחי העולם נראה כדבר שמסתיר על האלוקות ('עולם' מלשון העלם והסתר), כאשר מתבוננים בצורה נכונה, אפשר להבחין שהעולם דווקא מגלה על מציאות האלוקות, היות וכל ה[[עולמות]] (וה[[נבראים]] שבהם) נבראו ב[[עשרה מאמרות]], וכפי שהסביר [[הבעל שם טוב]] את משמעות הדבר: אם חס ושלום יפסיק הקב"ה רגע אחד "לומר" את המאמרות - מיד תתבטל מציאות כל העולמות, והם יחזרו להיות [[אין]] ואפס כמו קודם בריאתם. אם כך, עצם זה שיש מציאות של עולמות, מהווה הדבר ביטוי מוחשי לכך להתגלות של הקב"ה על ידי המאמרות. ==גוף הפרק== {{פרק תניא|פרק=א|טקסט הפרק={{ספר התניא/שער היחוד והאמונה - פרק א'}}}} ==סיכום הפרק== עניינו של פרק א' הוא [[ביטול]] ה[[נבראים]] לכח האלקי המהווה אותם בתמידות שהוא [[עשרה מאמרות]] שבהם נברא העולם. כל זה לפי תורת [[הבעש"ט]], ולפניו [[האר"י]] הקדוש, ולפניו ב[[ספר יצירה]]. ==מושגים יסודיים בפרק== *[[השתלשלות]] {{סדרה|הקודם=[[ליקוטי אמרים חלק שני - חינוך קטן|ליקוטי אמרים חלק שני - חינוך קטן]]|רשימה=פרקי שער היחוד והאמונה|הבא=[[שער היחוד והאמונה - פרק ב'|פרק ב']]}} [[קטגוריה:שער היחוד והאמונה - תניא]]
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)
תבניות המופיעות בדף זה:
תבנית:גודל
(
עריכה
)
תבנית:הערה
(
הצגת מקור
) (מוגנת חלקית)
תבנית:הערה/קוד
(
עריכה
)
תבנית:הערות שוליים
(
הצגת מקור
) (מוגנת)
תבנית:הערות שוליים/מרחב שם
(
עריכה
)
תבנית:ניווט
(
עריכה
)
תבנית:סדרה
(
עריכה
)
תבנית:ספר התניא/שער היחוד והאמונה - פרק א'
(
עריכה
)
תבנית:עץ משפחה
(
עריכה
)
תבנית:עץ משפחה/התחלה
(
עריכה
)
תבנית:עץ משפחה/סוף
(
עריכה
)
תבנית:עץ משפחה/קוד
(
עריכה
)
תבנית:עץ תניא/שער היחוד והאמונה
(
עריכה
)
תבנית:פרק תניא
(
עריכה
)
תבנית:ש
(
עריכה
)
תבנית:שורה אחת
(
עריכה
)
תבנית:תניא
(
עריכה
)
יחידה:Arguments
(
עריכה
)
יחידה:PV-options
(
עריכה
)
יחידה:ParamValidator
(
עריכה
)
יחידה:הערה
(
עריכה
)
יחידה:פרמטרים
(
הצגת מקור
) (מוגנת חלקית)