לדלג לתוכן
תפריט ראשי
תפריט ראשי
העברה לסרגל הצד
הסתרה
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
חב"דפדיה
חיפוש
חיפוש
מראה
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
כלים אישיים
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
דפים לעורכים שלא נכנסו לחשבון
מידע נוסף
תרומות
שיחה
עריכת הדף "
חב"דפדיה:פארבריינגען
"
דף מיזם
שיחה
עברית
קריאה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כלים
כלים
העברה לסרגל הצד
הסתרה
פעולות
קריאה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כללי
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף
מראה
העברה לסרגל הצד
הסתרה
גרסה מ־04:55, 21 במאי 2010 מאת
שלום
(
שיחה
|
תרומות
)
(
←
שערות
)
(
הבדל
)
→ הגרסה הקודמת
|
הגרסה האחרונה
(
הבדל
) |
הגרסה הבאה ←
(
הבדל
)
אזהרה: אתם עורכים גרסה ישנה של דף זה. אם תשמרו את העריכה, כל השינויים שנעשו מאז גרסה זו יאבדו.
עריכת הגרסה החדשה ביותר
חזרה להיסטוריית הגרסאות
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
{{אידישעפדיה}} ===משתתפים קבועים=== *'''[[משתמש:חסיד|חסיד]] - יוזם '''(כ"א תמוז תשס"ח 10:25)''' - בכל בקשה ניתן לפנות [[שיחת משתמש:חסיד|אלי]]. *[[משתמש:חיים נהר|חיים נהר]] - בעיקר קריאה ועזרה טכנית *[[משתמש:שלום|שלום]] - מתועד... [[קטגוריה:מיזמי חב"דפדיה|*]] {{ארכיון|מספר ארכיון=[[חב"דפדיה:א חסידישע פארבריינגען/ארכיון 1|תמוז תשס"ח - ניסן ה'פרצת]] }} <!-- נא לא למחוק שורה זו ולא למחוק את השורות שמעליה - בבקשה כיתבו בתחתית העמוד. --> __TOC__ == התוועדות כ"ח ניסן ה'פרצת == [[קובץ:הקיווי.png|שמאל|ממוזער|250px|קיבלתי במייל הערב. הועלה ע"פ בקשת 'שלום'. בברכה, '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]''']] 'טוט אלץ וואס איר קענט'! נפתח ב[[ניגון בסיסמת ופרצת]]. לחיים ולברכה, '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]''' רציתי לדבר בנוגע למכתב ששלחת לי. אגב גם חיים נהר קיבל אותו? --טראכט גוט וועט זיין גוט. [[משתמש:שלום|שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת (שיחת) שלום]] 18:41, 11 באפריל 2010 (UTC) :לא כרגע. בברכה, '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]''' ::ידוע למישהו היכן דברי הרד"ק? בכל זאת, ראשונים כמלאכים. --טראכט גוט וועט זיין גוט. [[משתמש:שלום|שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת (שיחת) שלום]] 18:45, 11 באפריל 2010 (UTC) :::בשנת [[תשמ"ו]] הביא הרבי דברי החיד"א והנרד"ק ועוד ראשונים ואחרונים והורה להפיצם בישראל, מסתמא בעקבות זה מופץ מכתב זה. סקירה על הוראת הרבי ועל עוד עניינים שמימיים ב[[שבועון כפר חב"ד]] [[חשוון]] [[תשס"ו]]. בברכה, '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]''' טאפרו דא פלחו! מה עושים שעברו י"ט שנים ואנו מבלים 'בטו"ב' ובנעימים ועדיין לא בא?! בברכה, '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]''' ::כלל לא בטו"ב וכלל לא בנעימים. ::דבר ברור ופשוט, שכמו כל דבר יש את הנין הפנימי ואת הענין החיצוני. הגוף והנפש. ::הגלות נראה לכאורה כענין גשמי, [[בית המקדש]] נחרב, ואנו סובלים צרות ומרורים. ::אבל האמת, לא כן היא. הגלות תחילתה בענין רוחני. בהעדר קיום תורה ומצוות, בשנאת חינם, וגם עכשיו החפצא של הגלות הוא הריחוק שלנו מהשי"ת, והיצר הרע המגבר עלינו בכל יום, והעבירות שאין אדם ניצול מהם בכל יום (כמאמר הגמרא.) ::ועל זה דווה לבנו. עד מתי? עד מתי הריחוק מאור פני מלך חיים? --טראכט גוט וועט זיין גוט. [[משתמש:שלום|שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת (שיחת) שלום]] 18:51, 11 באפריל 2010 (UTC) ע"ז כבר ענה כ"ק: עד מתי? עד ש'טוט'! ל[[מעשה|עשות]], [[מעשה]], [[מעשה]] ועוד פעם [[מעשה]], מעשה בפועל זהו הפתרון היחיד כיצד להביא משיח בן דוד! ר' [[מנחם מנדל פוגל]] מספר שכאשר הי' מקורב לר' [[שמואל דוד רייטשיק]] בשנים [[תשנ"ד]] - [[תשנ"ו]] והי' חוזר מהתוועדות הי' רש"ד שואלו: "מה החליטו? ומה רצו להחליט ונמנעו מכך בסופו של עניין?" בברכה, '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]''' :ואיזה מין מעשה? --טראכט גוט וועט זיין גוט. [[משתמש:שלום|שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת (שיחת) שלום]] 18:57, 11 באפריל 2010 (UTC) ::בדיוק לכך נכנסנו כאן להתוועדות חסידות - לטכס עצה אין לזרז את התגלותו השלימה והמהירה של מלך המשיח. ::כתבתי היום לרבי בנושא, על הכאב וכו'. המכתב שנתפח באג"ק כלל זירוז ל"מעהש בפועל"...כל מילה מיותרת. בברכה, '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]''' :::תוכל לומר לי באיזה מכתב בדיוק? --טראכט גוט וועט זיין גוט. [[משתמש:שלום|שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת (שיחת) שלום]] 19:03, 11 באפריל 2010 (UTC) ::::חח"י עמ' רי"ד, שדתנו אינה תיאורטית אלא מעשית. בברכה, '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]''' "[[מילים היוצאות מקרב לב ומזעזעות עמקי נפש! עד מתי?! עד מתי?! עד מתי?!|און ויהי רצון אַז איך האָב אויפגעטאָן אַלץ וואָס איך קען ומכאן ולהבא טוט אַלץ וואָס איר קענט, און ויהי רצון אַז זאָלן זיך געפינען צווישן אַייך על כל פנים איין, צוויי, דריי, וואָס זאָלן אַן עצה געבן וואָס מ'זאָל טאָן און ווי אַזוי מ'זאָל טאָן, ועוד והוא העיקר אַז מ'זאָל אויספירן און זאָל זיין תיכף ומיד ממש ומתוך שמחה וטוב לבב]]". בברכה, '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]''' ::למעשה, נראה לי שיש להשתדל להפיץ, בקרב עצמנו ובקרב אחינו את הציפיה לגאולב שתבוא תיכף ומיד ממש. זה התפקיד שלנו. --טראכט גוט וועט זיין גוט. [[משתמש:שלום|שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת (שיחת) שלום]] 19:10, 11 באפריל 2010 (UTC) :::ואיך? לעבוד ולהסביר! לא על-ידי סיסמאות אוריריות, ולא על-ידי עימותים (גם בויקיפדי'...) על ידי הסברה! לאדם הפשוט ברחוב, ליהודי שגר בחו"ל, לזקנה הקשישיה מהרחוב הסמוך, לקבוצת הילדים שברחוב, להסביר בטו"ד על פי רמתם, שיש גאולה, ושיש משיח! שדור שלם ידע שכמו ש[[יהודי]]ם צמים ב[[יום כיפור]] כך יהודים מחכים ל[[מלך המשיח]]! רק הסברה! בברכה, '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]''' :::אגב, בשיחה בו הרבי הביא דברי החיד"א והרד"ק, הוסיף הרבי שיפרסמו את הדברים בשמו ושלא בשמו, העיקר שיפורסם. לכן, אולי כדאי להוציא גירסה נוספת של הדף, ללא איזכור הרבי. --בהצלחה! [[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 19:14, 11 באפריל 2010 (UTC) ::::אכן. כיוון שאיני יודע מי כתב ת'דף, אפשר פשוט לעבוד בצורה עצמאית, כי זה התפקיד שלנו, של [[אנ"ש]] שאינם בחזית. בברכה, '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]''' :נכון מאוד. והעיקר: להחדיר את הציפיה בקרב עצמינו, וממילא - דברים היוצאים מן הלב נכנסים אל הלב! --טראכט גוט וועט זיין גוט. [[משתמש:שלום|שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת (שיחת) שלום]] 19:15, 11 באפריל 2010 (UTC) ::נקודה נוספת שחשוב להדגיש: הרבי מדבר בשיחה על כך שלא מופרך אצל יהודים שמשיח לא יבוא מחר ומחרתיים. לצערינו זה קורה אצל כ-ו-ו-ל-ם , ושלא יספרו סיפורים. מדברים על 'עוד שבעים שנה', ופתאום, 'אנן חסידים' מזדחל במעלה הגרון, איך אפשר לדבר כך? הלא ע"ז צווח המלך, ומיד מצדיקים (ציטוט מדויק) "טוב, משיח יבוא, אבל לאחר ה120..." חבר'ה, מה קרה לנו? למה ביאת המשיח הפכה לעו דאיזה "נישט שאבעס גיררעט, כמה האוטו עולה"? הגיע הזמן ל'מבצע שינוי כיוון'..בברכה, '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]''' === האמנתי כי אדבר === :צודק חסיד. לדעתי התחלה בבמצע זה יהיה על ידי "האמנתי כי אדבר" אמונה הנמשכת על ידי דיבור. צריך להתחיל לדבר בשפה של אמונה. כלומר: להזכיר כל עת על ביאת משיח, ולדבר בשפה כזו: שבוע הבא, באם לא יבוא משיח ח"ו אז יהיה כך וכך. זו גם הבעיה בחלישות האמונה היהודית בכלל: הרי דבר ברור הוא, שכל יהודי יש לו אמונה חזקה ועזה בלבו, שאין עוד מלבדו. ומה הדבר אינו נכנס בחיי היום יום? למה ל"ע איננו מתנהגים כך לגמרי כמו שצריך היה להיות? התשובה: אנו מדברים כאיפוקרסים. זה עשה, זה אמר, זה חשב וזה פעל? האם שרון עשה את ההתנתקות? האם אובאמה מונע את הבנייה בבייתר? האם נתניהו עושה כו'? כל היום מדברים בשפה אפיקורסית השם יצילנו. צריך לדבר כיהודי! --טראכט גוט וועט זיין גוט. [[משתמש:שלום|שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת (שיחת) שלום]] 19:28, 11 באפריל 2010 (UTC) :מה דעתכם? --טראכט גוט וועט זיין גוט. [[משתמש:שלום|שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת (שיחת) שלום]] 19:46, 11 באפריל 2010 (UTC) ::'''נכון מאד'''. בברכה, '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]''' :::אני מקווה שמותר לי לדבר בין הגדולים והטובים ממני. :::שמעתי כי פעם לאחר התוועדות בה דיבר הרבי על איסור מסירת שטחים, התוועד ר' [[ניסן נמנוב]] כי האיסור מסירת שטחים בחיי התמימים היא שלא למסור שטחים לנפש הבהמית. וזה שאנחנו מסורים שטחים, אינם שומרים על הסדרים וכדומה, זה מביא למסירת שטחים בארץ. :::כנראה שאם אנחנו היינו חיים עם משיח זה הי' פועל בעולם. --[[משתמש:Shmuel Munkes|שמואל מונקס]] 11:44, 12 באפריל 2010 (UTC) ::::אכן, וזה פועל בשני המובנים ר. ברוחניות, דאמר ר' ניסן. ב. פשוט בגשמית, כפי שדיבר על-כך שלום. ::::מותר לך? אתה צריך!...(:בברכה, '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]''' :::מותר לך? אתה חייב! היתכן שחסיד מופלג וידוע כר' [[שמואל מונקס]] לא ישתתף בהתוועדויותינו? הינך מוזמן לישב בראש השולחן! --טראכט גוט וועט זיין גוט. [[משתמש:שלום|שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת (שיחת) שלום]] 13:38, 12 באפריל 2010 (UTC) == [[חב"דפדיה:הוצאה לאור]] == ::נו, מה עם [[חב"דפדיה:הוצאה לאור]]? --טראכט גוט וועט זיין גוט. [[משתמש:שלום|שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת (שיחת) שלום]] 19:18, 11 באפריל 2010 (UTC) :::למה כוונתך? בברכה, '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]''' :ראה בדף שיחת המשתמש שלך. --טראכט גוט וועט זיין גוט. [[משתמש:שלום|שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת (שיחת) שלום]] 19:46, 11 באפריל 2010 (UTC) == לשון הרמב"ם == בריש פרק י"א דמלכים דבריו נפלאים שפוסק "וכל מי שאינו מאמין בו, '''או מי שאינו מחכה לביאתו,''' לא בשאר נביאים לבד הוא כופר אלא בתורה ובמשה רבינו, שהרי התורה העידה עליו שנאמר ושב ה' אלקיך את שבותך ורחמך וכו'. רחמנא ליצלן! כמה אדם מוכן להשקיע שלא יקרא אפיקורוס? שימו לב למה שכותב הרמב"ם, '''גם מי שמאמין במשיח, אם אינו מצפה לביאתו הרי הוא כופר בכל התורה כולה!''' --'''טְרַאכְט גוּט, ווֶעט זַיין גוּט!''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 18:59, 22 באפריל 2010 (UTC) :לך ספר את-זה בראב"ד... הרי הם בכלל נגד לימוד הרמב"ם... '''מתי אבוא ואראה פני [[הרבי|אבינו מלכינו]]?''', '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]''' ::הם אבל עדיין מאמינים ברמב"ם, כך שאפשר לנסות להשפיע עליהם. --'''טְרַאכְט גוּט, ווֶעט זַיין גוּט!''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 19:05, 22 באפריל 2010 (UTC) :::אופ! פעם ראשונה שאני שם לב לזה, שבית אממ"ש נמצא ברח' '''ראב"ד'''....'''מתי אבוא ואראה פני [[הרבי|אבינו מלכינו]]?''', '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]''' ::קשה לי לפענח את הר"ת. אגב בראב"ד יש גם את אחד מגדולי האדמו"רים צדיקי הדור שליט"א, שדבריו על הרבי צוטטו בערך על [[משולם זוסיא טברסקי מצ'רנוביל|אביו]]. --'''טְרַאכְט גוּט, ווֶעט זַיין גוּט!''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 19:15, 22 באפריל 2010 (UTC) :::א ידעתי. בראב"ד התגורר שנים רבות ראש ישיבת פוניבז' ומייסד דגל. ואין לי כח לפרט מסיבות מובנות. '''מתי אבוא ואראה פני [[הרבי|אבינו מלכינו]]?''', '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]''' :אני מקווה שלכה"פ עכשיו אתה יודע. יש מה לחפש שם. --'''טְרַאכְט גוּט, ווֶעט זַיין גוּט!''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 19:23, 22 באפריל 2010 (UTC) ::זה לא נכון שהם נגד לימוד הרמב"ם. יש כאן עירבוב של היסטוריות והיסטריות.. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 13:13, 23 באפריל 2010 (UTC) :::כמובן וכפשוט (על איזה ספר חובר 'אבי עזרי'?...) נשמטו לי כמה מילים מחמת קוצר הזמן. '''מתי אבוא ואראה פני [[הרבי|אבינו מלכינו]]?''', '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]''' == שנים/נשים == בעקבות הדיון ב[[שיחה:ישראל ברוך (אבי אדמו"ר הזקן)]] הוכר הצורך בלספר סיפור (הפרטים לא דווקא מדוייקים): היה זה ככל הנראה עם הבעל שם טוב. הוא כינס את כל תלמידיו וכו' בכדי לבטל גזירה נוראה שהייתה בשמים על נשות ישראל (לא זוכר מה גרם לקטרוג). כל התלמידים עם הבעש"ט עושים כוונות וכיוצ"ב ולא מצליחים לבטל הגזירה. עד שהגיע כפרי פשוט שבקושי ידע קרוא וכתוב וראה שכולם מתפללים בחוזקה, נטל סידור והצטרף אף הוא לתפילת שמו"ע. וכשהגיע לברכת השנים סיים ואמר "ברוך אתה ה' מברך הנשים" במקום "מברך הנשים". תפילתו בקעה כל רקיע ובטלה הגזירה. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 15:51, 29 באפריל 2010 (UTC) :גוט-גוט. מעניין - איפה שמעת? '''[[משיח]] נאו!''' '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]''' - '''היום ט"ו באייר ה'תש"ע מקבלים פני מלכינו!''' ::מהסיפורים הידועים. ע"ד הקוקוריקו והסידור. מאמין שזה מופיע ב"כל סיפורי הבעש"ט" או אצל זווין. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 16:03, 29 באפריל 2010 (UTC) :::זווין.--[[משתמש:Sh12|שניאור]] 08:58, 30 באפריל 2010 (UTC) ::::יישר כח. '''[[משיח]] נאו!''' '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]''' - '''היום ט"ז באייר ה'תש"ע מקבלים פני מלכינו!''' חיים נהר כתב: "ברוך אתה ה' מברך הנשים" במקום "מברך הנשים". איזה גזירה ביטלת? --[[מיוחד:תרומות/77.124.13.150|77.124.13.150]] 11:02, 30 באפריל 2010 (UTC) :::::ח..ח.. איזה אבסורד.. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 10:35, 2 במאי 2010 (UTC) == אמירת לחיים... == לזכות החב"דפד היקר שמואל מונקס לבריאות איתנה.--[[משתמש:Sh12|שניאור]] 12:07, 2 במאי 2010 (UTC) :מה קרה?! '''[[משיח]] נאו!''' '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]''' - '''היום י"ח באייר ה'תש"ע מקבלים פני מלכינו!''' ::זה לא יפה להבהיל אותנו ככה. --'''ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום י"ח באייר ה'תש"ע''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 15:08, 2 במאי 2010 (UTC) :::יה"ר שישלח השי"ת רפו"ש ברמ"ח ושס"ה. המשך לעדכן. '''[[משיח]] נאו!''' '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]''' - '''היום י"ח באייר ה'תש"ע מקבלים פני מלכינו!''' == [[שערות]] == [[קובץ:נשיא הדור השביעי.jpg|שמאל|ממוזער|450px|הרבי]] בעקבות דבריו של הצמח צדק, <REF> [[דרך מצוותיך]] [http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=16082&hilite=5a35c6cc-7bc7-4d5d-91d2-78973e41d7f9&st=%D7%A0%D7%96%D7%99%D7%A8&pgnum=218 מצוות תגלחת מצורע]</REF> המובאים בערך [[שערות]], יש להסביר למה הרבי גידל שערות די ארוכות. שם מבואר כי השערות הינם מותרי המוחין, ולכן תלוי מהיכן הם מגיעים, אם מע"ק שהיא בחינה גבוהה, או מבחינה נמוכה יותר, ובנזיר בימי נזירותו מגיעים השערות מהבחינה הגבוהה של [[ע"ק]] ולכן גם במותרי המוחין שלו יש קדושה רבה ונפלאה. כדוגמא לכך מביא אדמו"ר הצ"צ החילוק בין מילתא דבדיחותא שושיחת חולין של אדם גדול, כמו רבן גמליאל שגם שיחת החולין שלו היתה תורה, לבין מותרי המוחין של אדם פשוט שזה דברים בטלים ממש מקליפת נוגה. עפ"ז נראה לבאר, שנשיא ישראל יש לו שורש גבוה מאוד מ[[ע"ק]], ולכן שערות של נשיא יש בהם קדושה נפלאה. מסיבה זו יש לומר שהרבי, וכמדומה שגם [[אדמו"ר הריי"צ]], גידלו את שערותיהם. גדולי ישראל נוספים שגידלו שערות - כמיטב זכרוני: רבי [[יוסף רוז'ין]], רבי [[ישראל אלתר]] מגור. אתם מוזמנים להוסיף על הרשימה. --'''ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום א' בסיוון ה'תש"ע''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 20:14, 14 במאי 2010 (UTC) :בל נשכח את ר' [[פנחס מנחם אלתר]] עם הווילשע פאות, וזכורני שגם ר' [[יקותיאל יהודה הלברשטאם]] הי' מטפח פאות ושערות. '''[[משיח]] נאו!''' '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]''' - '''היום ב' בסיוון ה'תש"ע מקבלים פני מלכינו!''' ::עפ"ז קשה, למה רק בשנים המאוחרות התחיל עניין גידול השערות. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 19:23, 15 במאי 2010 (UTC) :דיברתי פעם עם אברך חסידי בן של אדמו"ר חשוב, והוא טען כי התעוררו אצלו ספקות וקושיות על הרבי מכיון שהרבי גידל את שערותיו וציפורניו, שלפי המובא בספרי החסידות זה מורה על קליפות. לחסיד אמיתי לא מבעיא שדבר כזה אינו מורה אצלו אף צל של שאלה, שכן הוא יודע שיותר ממה שהוא יודע יש דברים שהוא לא יודע, וכמו למשך הדרך מצוותיך הנ"ל. אבל מה לדעתכם צריכים לענות לבן אדם כזה? --'''ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום ג' בסיוון ה'תש"ע''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 04:12, 16 במאי 2010 (UTC) ::יש את ההסבר הידוע, על הרגטשובער (איני זוכר המקור). שבד"כ החיות בשערות הוא מועט ביותר ולכן אין חשים בכאב כשחותכים השער והציפורן. אנשים מיוחדים שכללות החיות שלהם היא לאין ערוך מהאדם הפשוט, הרי גם החיות שבשער והציפורן יש יותר חיות ובמילא, גם כואב קצת.. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 15:03, 16 במאי 2010 (UTC) :הסבר יפה בהחלט. --'''ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום ג' בסיוון ה'תש"ע''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 18:08, 16 במאי 2010 (UTC) ::אני לא חושב שנכון לומר שאדמו"ר '''גידל''' שער ארוך. שערות הם מותרי מוחין, וממילא לאנשים בעלי [[מוחין]] גדולים (הרוגטשאווער, אדמו"ר), השערות צמחו בצורה גדולה. כ"ק היה מספר פעם בפעם, אבל בניגוד לאנשים כערכנו שיערו צמח ארוך [[משתמש:nbjo ngbsk ahjhw|מענדל'ה, 444]] - [[שיחת משתמש:nbjo ngbsk ahjhw|תא דואר]] :::זה הסבר מדהים בהברקתו, אם כי אנשים שיודעים את המציאות ידעו אם זה אכן נכון. --'''ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום ח' בסיוון ה'תש"ע''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 02:55, 21 במאי 2010 (UTC) {{הערות שוליים}}
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)
תבניות המופיעות בדף זה:
משתמש:חב"דפדי פעיל/חתימה
(
עריכה
)
תבנית:*
(
עריכה
)
תבנית:Str find
(
עריכה
)
תבנית:א
(
עריכה
)
תבנית:אינפו
(
עריכה
)
תבנית:אלמ
(
עריכה
)
תבנית:אנונימי
(
עריכה
)
תבנית:ארכיון
(
עריכה
)
תבנית:גופן
(
עריכה
)
תבנית:זמןמ
(
עריכה
)
תבנית:חב"דפדים פעילים
(
עריכה
)
תבנית:חיוך
(
עריכה
)
תבנית:חיוך רחב
(
עריכה
)
תבנית:יחי
(
עריכה
)
תבנית:כ
(
עריכה
)
תבנית:כתב גדול
(
עריכה
)
תבנית:לא חתם
(
עריכה
)
תבנית:לא חתם/חותם
(
עריכה
)
תבנית:לחיים
(
עריכה
)
תבנית:מעבר לתחתית הדף
(
עריכה
)
תבנית:מפעילי מערכת
(
עריכה
)
תבנית:סימן קריאה
(
עריכה
)
תבנית:עיצוב גופן
(
עריכה
)
תבנית:פארבריינגען
(
עריכה
)
תבנית:צבע גופן
(
עריכה
)
תבנית:צחוק
(
עריכה
)
תבנית:ציטוט
(
עריכה
)
תבנית:ציטוטון
(
עריכה
)
תבנית:קו תחתון
(
עריכה
)
תבנית:קיצור דרך
(
עריכה
)
תבנית:קריצה
(
עריכה
)
תבנית:רווח קל
(
עריכה
)
תבנית:ש
(
עריכה
)
תבנית:שקיעה
(
עריכה
)
תבנית:שקיעה/35
(
עריכה
)
תבנית:תאריך עברי נוכחי
(
עריכה
)
יחידה:PV-options
(
עריכה
)
יחידה:ParamValidator
(
עריכה
)
יחידה:String
(
עריכה
)
יחידה:פרמטרים
(
הצגת מקור
) (מוגנת חלקית)
יחידה:תאריך
(
עריכה
)