לדלג לתוכן
תפריט ראשי
תפריט ראשי
העברה לסרגל הצד
הסתרה
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
חב"דפדיה
חיפוש
חיפוש
מראה
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
כלים אישיים
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
דפים לעורכים שלא נכנסו לחשבון
מידע נוסף
תרומות
שיחה
עריכת הדף "
משתמש:קלארקייט
"
דף משתמש
שיחה
עברית
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כלים
כלים
העברה לסרגל הצד
הסתרה
פעולות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כללי
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
תרומות המשתמש
יומנים
צפייה בהרשאות המשתמש
דפים מיוחדים
מידע על הדף
מראה
העברה לסרגל הצד
הסתרה
גרסה מ־21:04, 9 ביולי 2025 מאת
מאיר יעקב העכט
(
שיחה
|
תרומות
)
(הגהה)
(
הבדל
)
→ הגרסה הקודמת
|
הגרסה האחרונה
(
הבדל
) |
הגרסה הבאה ←
(
הבדל
)
אזהרה: אתם עורכים גרסה ישנה של דף זה. אם תשמרו את העריכה, כל השינויים שנעשו מאז גרסה זו יאבדו.
עריכת הגרסה החדשה ביותר
חזרה להיסטוריית הגרסאות
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
[[קובץ:תפלת משה.jpg|ממוזער| תמונת תואר פני הוד כבוד קדושת אדונינו מורינו ורבינו]] [[קובץ:כתר דק''כ שנה להולדת כ''ק אדמו''ר.png|ממוזער| מאה ועשרים שנה להולדת כ"ק אדמו"ר]] == "מי שממשיך בפעולות אלו – הרי הוא מנגד ולוחם נגד חסידות חב"ד" == {{ציטוט|תוכן="ישנם "שפיץ-חב"ד" החושבים '''שהם''' אלו שיודעים מה צריכים לעשות וכיצד צריכים להתנהג, וכל אלו שמסביבם, שמנסים להעיר להם לפעמים שעושים דבר בלתי-רצוי – אין הדבר מועיל להם כלל, בחשבם מי הם אלו שיכולים להעיר להם, בה בשעה שאף א' מהם אינו מגיע לדרגתם, שהרי הם "שפיץ-חב"ד"!... כוונת הדברים – לאלו שכתוצאה מדיבורים שלהם, עניני דפוס שהדפיסו '''- הכוונה לספר [[יחי המלך (ספר)|יחי המלך]] של [[שד"ב וולפא]] -''' , או ניגונים וכו' '''- הכוונה לניגון "[[חיילי אדונינו]]" -''' , גרמו לרחק '''עשרות יהודים''' מתורת הבעש"ט, לימוד החסידות והנהגה בדרכי החסידות. ולא עוד אלא אפילו יהודים שכבר התחילו ללמוד חסידות – '''הפסיקו''' ללמוד, כתוצאה מפעולותיהם של אלו! לא רק שפעולות אלו אינם מביאות לקירוב רחוקים, אלא אדרבה, עי"ז מרחקים את אלו שכבר התחילו להתקרב! רצונך לנגן ניגון חסידי – ישנם ניגונים רבים! רצונך לדבר דברי חסידות, להפיץ עניני חסידות – ישנו ריבוי עצום של דברי חסידות! לך בדרך שסללו לנו רבותינו נשיאינו! אף א' אינו זקוק ל"חידושים" שלך, שהתועלת היחידה שבהם היא – מחלוקת חדשה נגד הבעש"ט ואדמו"ר הזקן, רחמנא ליצלן! שב ולמד חסידות – מאמרי עבודה, והעיקר – שהמאמר ילמד אותך... ולכן, להוי ידוע שכל מי שממשיך בפעולות אלו – הרי הוא מנגד ולוחם נגד חסידות חב"ד, נגד נשיא דורנו, הבעש"ט, עד מלכא משיחא...''' שרוצה וחפץ לבוא, אלא שממתין עד שיוסיפו בהפצת המעיינות חוצה, ואילו הוא – מרחק יהודים מתורת החסידות, רחמנא ליצלן!..." ''- משיחת כ"ק אדמו"ר מה"מ ש"פ בראשית ה'תשמ"ה}} '' == "הם קורעים ממני חתיכת בשר" == בפורים תשמ"ט, לאחר תפילת מנחה, קרא רבנו לר' [[טוביה פלס]] לחדרו הק'. באותה התקופה עסק פלוני בארץ הקודש בפרסום זהות משיח, והרבי דיבר בחריפות רבה אודות הנזק הנגרם מפרסום שכזה. בין הדברים התבטא: '''"הם קורעים ממני חתיכת בשר".''' ''- מפי הרה"ת ר' טובי' פלס ע"ה == "כפשוט מופרך לגמרי" == בשלהי חודש ניסן תנש"א שאל דוד נחשון את רבנו האם לפרסם בעיתונים ולעשות פעולות באמצעות השלוחים כדי לפרסם שהרבי הוא מלך המשיח. מענה הרבי היה: '''"כפשוט מופרך לגמרי." ''- יומן הרב פסח צבי שמערלינג, תנש"א [[קובץ:הגהה - תו''מ.png|ממוזער]] == "תורת מנחם" == בפתח-דבר של ספר "תורת מנחם – ליקוטי לוי יצחק" כתבו העורכים ברכת יהי-רצון לביאת המשיח, והוסיפו: '''"על-ידי משיח צדקנו, "מנחם שמו", שילמד תורה – "תורת מנחם" – את כל בני-ישראל, גילוי פנימיות התורה... ועד ל"תורה חדשה מאתי תצא". ''' כ"ק אדמו"ר השמיט את המילים "תורת מנחם". ''- ע"פ צילום ההגהה [[קובץ:הגגה חיי שרה נ''ב.png|ממוזער]] == "און ווער איז משיח" == בשיחת ש"פ חיי-שרה תשנ"ב, אמר רבנו כי עבודת השליחות עכשיו היא "להתכונן לקבלת פני משיח בפועל". באותה שיחה הבהיר כ"ק אדמו"ר שמשמעות הדבר בפשטות היא שכל שליח יכין את אנשי עירו לקבלת פני משיח, על-ידי שהוא מסביר את ענייני משיח באופן המתקבל אצל כל אחד ואחד. המניח שהכין את השיחה להגהה הוסיף כמה ביטויים מהם משמע שעל השליח גם לפרסם "מיהו משיח", בכדי "שעי"ז יונח בשכל האדם לקבל את השליח והמשיח שבדורנו "שלח נא ביד תשלח". כ"ק אדמו"ר מחק המילים: '''"מיהו משיח", "שעי"ז יונח בשכל האדם לקבל את השליח והמשיח שבדורנו "שלח נא ביד תשלח"'''. ''- ע"פ צילום ההגהה [[קובץ:אין כל חיוב כלל (EIN COL CHIOV.jpg|ממוזער]] == "אין כל חיוב '''כלל''' לחפש מיהו המשיח" == ימים ספורים לפני [[כ"ז אדר ראשון תשנ"ב|ז"ך אד"ר ה'תשנ"ב]], כתב רבנו [[מענה]] בכתב-יד-קודשו. הדברים ברורים ומדברים בעד עצמם: {{ציטוט|תוכן="אין כל חיוב '''כלל''' לחפש מיהו משיח וכו' אבל '''מ"ע מה"ת''' ''[=מצוות עשה מן התורה]'': אהבת '''כאו"א''' ''[=כל אחד ואחד]'' מישראל, ושלילת המחלוקת וכו' '''בתכלית''' – ופשיטא שלא לעשות במזיד הפכו '''וד"ל'''".}} מילים ספורות אלה מעידות כי רבנו צפה בבירור את תוצאות כל המגמה, של העיסוק בשאלת זהותו של משיח, והזהיר כי תוצאתה תהיה מחלוקת והפך אהבת-ישראל, בשעה ש"אין כל חיוב כלל לחפש מיהו משיח".
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)
תבניות המופיעות בדף זה:
תבנית:ציטוט
(
עריכה
)
יחידה:PV-options
(
עריכה
)
יחידה:ParamValidator
(
עריכה
)