לדלג לתוכן
תפריט ראשי
תפריט ראשי
העברה לסרגל הצד
הסתרה
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
חב"דפדיה
חיפוש
חיפוש
מראה
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
כלים אישיים
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
דפים לעורכים שלא נכנסו לחשבון
מידע נוסף
תרומות
שיחה
עריכת הדף "
נותר
" (פסקה)
ערך
שיחה
עברית
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כלים
כלים
העברה לסרגל הצד
הסתרה
פעולות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כללי
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף
מראה
העברה לסרגל הצד
הסתרה
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
==מדיני המצוה== === לשרוף בשר נותר === התורה צוותה על שריפת הבשר שנשאר לאחר הזמן המוקצב לאכילת הקורבן. כפי שנאמר{{הערה|ויקרא ז, יז.}} "והנותר מבשר הזבח ביום השלישי באש ישרף". הנותר הוא בשר שהזמן לאכילתו עבר, ואם לא שרפו אותו, הוא הופך לפסול. השרפה היא האמצעי המוחלט להשמיד את הבשר ולבערו באופן גמור מהעולם, שכן יש בכך רמז לכך שלא ראוי לאדם לאגור אוכל מעבר לצורך מיידי. === לא לאכול נותר === אסור לאכול בשר שפסול בעקבות שהייתו אחרי הזמן המותר לאכילתו, כפי שנאמר{{הערה|שמות כט, לג.}} "לא יאכל כי קדש הם". כל קורבן שמפסל את זמני האכילה שלו נכנס תחת האיסור הזה, וכך גם נותר הקשור לקורבנות פסולים. האיסור הזה נוגע לכל חלקי הקורבן, חוץ מאלו שאין בהם משום נותר, כמו עור, מרק, תבלין, גידים וכדומה. אכילת נותר מביאה לעונש חמור של כרת, כפי שנאמר בפסוק "הנפש האוכלת עונה תשא". === דיני הנותר === הדינים המרכזיים העוסקים בנותר מציינים שבשר שהפך לנותר (בגלל שעבר זמנו) אסור באכילה ויש לשרוף אותו. ישנם גם דינים לגבי נותר שהפך לפיגול (כלומר, הקורבן נעשה שלא כהלכה, כגון שכוונתו הייתה לאכול אותו אחרי זמנו), ולגבי כל פסול בקורבנות, שמחייב השרפה. יתר על כן, ישנם מקרים שבהם אם אדם אכל נותר או פיגול במזיד, הוא חייב כרת, ובשוגג חייב להביא חטאת. המצוות הללו נוהגות בזמן הבית, כאשר קיימת העבודה והכוהנים הם המופקדים על ביצוען. כאשר כוהן לא מקיים את מצוות שריפת הנותר, הוא עובר על מצוות עשה. לא לוקין על כך, משום שאין בזה מעשה{{הערה|[[ספר החינוך]] מצוה קמג, ומצוה רטו.}}.
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)