לדלג לתוכן
תפריט ראשי
תפריט ראשי
העברה לסרגל הצד
הסתרה
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
חב"דפדיה
חיפוש
חיפוש
מראה
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
כלים אישיים
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
דפים לעורכים שלא נכנסו לחשבון
מידע נוסף
תרומות
שיחה
עריכת הדף "
ואתה תצווה (תוכן מאמר)
" (פסקה)
ערך
שיחה
עברית
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כלים
כלים
העברה לסרגל הצד
הסתרה
פעולות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כללי
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף
מראה
העברה לסרגל הצד
הסתרה
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
===סעיף י"א=== זה עומק כוונת הכתוב '''"ויקחו אליך"''': בסעיף הקודם נתבאר שבגילוי [[עצם הנשמה]] יש שני מצבים: גילוי מלמעלה על ידי [[מסירות נפש]], וגילוי מלמטה על ידי שיברון הלב מהעדר גילוי ה[[אלוקות]]. הגילוי 'מלמעלה' נרמז בלשון הכתוב '''"ואתה תצווה את בני ישראל"''' הגילוי הוא מצד [[משה]] מלמעלה, הגילוי 'מלמטה' נרמז במילים '''"ויקחו אליך"'''. על ידי עבודת ה'מטה' '''"ויקחו אליך"''' מתגלה דרגה גבוהה יותר ב[[עצם הנשמה]]. מתגלה [[עצם הנשמה]] כפי שהיא מושרשת ב[[עצמות]]. וזו ההוספה ש[[ישראל]] מוסיפים על דרגת [[עצם הנשמה]] שנתגלתה על ידי [[משה]] כי על ידי עבודת [[בני ישראל|ישראל]] מתגלה [[עצם הנשמה]] כפי שהיא מושרשת ב[[עצמות]] הבורא. ועל ידי ש[[רעיא מהימנא]] מגלה את [[עצם הנשמה]] של [[בני ישראל|ישראל]] מתגלה גם '''אחדות ישראל''', כי מצד [[עצם הנשמה]] כל [[בני ישראל|ישראל]] הם חד. וגם בזה קיימת הוספה על ידי עבודתם של [[ישראל]]: כשמתגלה [[עצם הנשמה]] שאינה קשורה לציור הכוחות הגלויים גם האחדות היא כמו דבר נוסף שאינו קשור למציאות האדם. לכן לצורך גילוי אחדות זו צריך שיהיה '''"נפשם עיקר וגופם טפל"''' כי גילוי האחדות הוא רק 'מלמעלה' מצד ה[[נשמה]], אך על ידי גילוי [[עצם הנשמה]] שמושרשת ב[[עצמות]] הבורא המתאחדת גם עם ה'ציור' של הכוחות הגלויים האחדות של [[בני ישראל|ישראל]] היא גם מצד הגוף ותכונותיו. '''בזה תתורץ השאלה הרביעית''' (שבסעיף א) מדוע בפסוק "ואתה תצווה" נאמר "להעלות נר תמיד" ובפסוק שלאחריו נאמר "מערב עד בוקר": בפסוק '''"ואתה תצווה"''' נאמר '''"ויקחו אליך"'''. והיינו שהפסוק עוסק בעבודת [[בני ישראל|ישראל]] ממטה למעלה ובהחדרת הגילוי בציור הכוחות הגלויים. לכן התוצאה היא '''"נר תמיד"''', ואילו בפסוק שלאחריו מדובר רק על העבודה מלמעלה למטה "יערוך אותו אהרן ובניו" הגילוי על ידי רועי ישראל. ובזה ייתכנו שינויים וייתכן שהגילוי יהיה דווקא '''"מערב עד בוקר"''' כלומר: דווקא בלילה כששוררת אפילה רוחנית וקשה לשמור [[תורה]] ו[[מצוות]] (כפי שהיה בזמן מרדכי וכפי שהיה ברוסיה) אז תאיר ה[[נשמה]]. אך כשיבואו למקום 'מואר' ללא קשיים בולטים ההתעוררות עלולה לפוג. מאותה סיבה בדיוק המילים '''"כתית למאור"''' נכתבו דווקא אחרי המילים '''"ויקחו אליך"''': במילים '''"כתית למאור"''' אין הכוונה רק ל"כתית" בדרגתו התחתונה אלא גם ל"כתית" בדרגה הנעלית מזה שאין גילוי אלוקות בשלימות. לדרגה זו ניתן להגיע רק על ידי העבודה ממטה למעלה, חיבור [[עצם הנשמה]] עם ציור הכוחות הגלויים, '''"ויקחו אליך"'''. לכן, המילים '''"ויקחו אליך"''' כתובות לפני המילים '''"כתית למאור"'''.
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)