לדלג לתוכן
תפריט ראשי
תפריט ראשי
העברה לסרגל הצד
הסתרה
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
חב"דפדיה
חיפוש
חיפוש
מראה
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
כלים אישיים
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
דפים לעורכים שלא נכנסו לחשבון
מידע נוסף
תרומות
שיחה
עריכת הדף "
רחצה
" (פסקה)
ערך
שיחה
עברית
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כלים
כלים
העברה לסרגל הצד
הסתרה
פעולות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כללי
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף
מראה
העברה לסרגל הצד
הסתרה
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
===רחיצה לפני ואחרי מקווה=== ב[[מקווה|מקוואות]] טהרה רבים תלויים שלטים המעוררים על החובה לרחוץ את הגוף קודם הטבילה. הסיבה העיקרית לכך היא להסיר מעל הגוף כל לכלוך שעלול לחצוץ בזמן הטבילה ולפסול אותה{{הערה|ובטבילה דאורייתא, לדאוג שהגוף כולו יהיה רטוב כולל מקומות מוסתרים וכפלי הגוף, כך שכאשר נכנסים לבריכת הטבילה כל הגוף יהיה מכוסה במים כולל קמטים ומקומות מוסתרים.}}, ובנוסף, על יסוד החובה של 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' ו[[אהבת ישראל]], להוסיף בהיגיינה ולמנוע מצב של לכלוך מי הטבילה והעברת חיידקים ומחלות מטובל אחד לשני. לעומת הרחיצה במקלחת לפני המקווה שהינה חובה גמורה, בטבילה דאורייתא יש להימנע מרחיצה לאחר הטבילה, זאת על יסוד גזרת חז"ל בנוגע לטבילת כהן לאכילת תרומות וטהרות, שחששו שאנשים יתבלבלו ויחליפו את הטבילה ברחיצה ויחשבו שמספיק להתרחץ בלבד{{הערה|גמרא מסכת שבת דף יד עמוד א'. אחת הגזירות שכזרו בית שמאי והתקבלה בכל ישראל, שהבא ראשו ורובו במים שאובים לאחר הטבילה - טמא, וצריך לטבול שוב.}}, והרמ"א פסק כך להלכה{{הערה|יורה דעה סימן ר"א סעיף ע"ה. וראו יביע אומר חלק י' סימן יט שמנהג הספרדים להקל בכך, ובאגרות משה חלק יורה דעה חלק ב' סימן צו שפסק לאסור.}}. גם בטבילת טהרה קלה יותר, דוגמת [[טבילת עזרא]] שהדבר מותר, מנהג חסידים הוא להימנע מלהתרחץ לאחר המקווה, ובפרט על פי קבלה, שיש עניין להשאיר לפחות חלק מהמים של המקווה על הגוף (ולכן גם נמנעים מלנגב את כל הגוף ומשאירים לפחות חלק קטן בגוף לא מנוגב){{הערה|1=הרב ברוין: [https://chabad.info/beis-medrash/146902/ האם יש בעיה להתקלח אחרי הטבילה במקווה?] {{וידפו}}}}.
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)