לדלג לתוכן
תפריט ראשי
תפריט ראשי
העברה לסרגל הצד
הסתרה
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
חב"דפדיה
חיפוש
חיפוש
מראה
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
כלים אישיים
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
דפים לעורכים שלא נכנסו לחשבון
מידע נוסף
תרומות
שיחה
עריכת הדף "
תהלים נ"ה
" (פסקה)
ערך
שיחה
עברית
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כלים
כלים
העברה לסרגל הצד
הסתרה
פעולות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כללי
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף
מראה
העברה לסרגל הצד
הסתרה
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
==בחסידות== *'''ערב ובוקר וצהריים אשיחה ואהמה''' - מצד דביקות הנשמה באלוקות, סדר התפילות הוא שהתפילה הראשונה היא שחרית המורה על אור וגילוי, ולאחר מכן מנחה וערבית, ואילו מצד 'מעשה בראשית', הסדר של התפילות הוא שהתפילה הראשונה היא תפילת ערבית, שזהו מצב של חושך והעלם והסתר, שכל העולם נברא בתחילתו, והעבודה היא 'הולך ומוסיף ואור', לגלות את האור האלוקי בעולם, ובעבודת האדם תפילת ערבית היא גם התפילה הראשונה שנותנת כח לעבודת השם של כל יום המחרת, והיא גם הסיום והשלימות של עבודת היום שלפניה{{הערה|לקוטי שיחות חלק ל"ה עמוד 125, וחלק כ"ה עמוד 155.}}. *'''ואתה אנוש כערכי אלופי ומיודעי''' - חז"ל אומרים בפרקי אבות{{הערה|ו', ג'.}} שלמרות שדוד המלך למד מאחיתופל שני דברים בלבד קראו רבו אלופו ומיודעו, ובחסידות מבואר שהיות ותורתו של אחיתופל היתה מן השפה ולחוץ, בלי קדושת התורה, הוא למד ממנו רק את מה שלימד אותו בפועל, ולא מעבר לכך, ואילו כשלומדים עם קדושת התורה, אזי אפילו כשלומד מחבירו אות אחת בלבד, מכיון שהתורה היא אין סופית, אפילו אות אחת שבה - כוללת בפנימיות את כל התורה כולה{{הערה|תורת מנחם חלק כ"ז עמוד 385. ביאורים לפרקי אבות פרק ו' משנה ג'.}}. *'''השלך על ה' יהבך והוא יכלכלך''' - כשליהודי יש [[בטחון]] מוחלט בקב"ה, פועל הוא שהקב"ה ידאג לכל המצטרך לו הן בגשמיות והן ברוחניות{{הערה|ספר המאמרים עזר"ת עמוד קז. סוף דיבור המתחיל 'ולא זכר' תרפ"ח, ספר המאמרים תרצ"ט עמוד 21, ועוד.}}, וכשהוא מקבל על עצמו החלטה טובה בתוקף, אף שהיא למעלה ממעמדו ומצבו, ועושה זאת מתוך בטחון שיצליח, הקב"ה מסייע לו ונותן לו את הכוחות לקיים אותה{{הערה|לקוטי שיחות חלק כ' עמוד 535, משיחת עשרה בטבת תשל"ח.}}. *'''פדה בשלום נפשי''' - פסוק זה מבואר בעשרות מממאמרי רבותינו נשיאינו לאורך הדורות ובאלפי מובאות, כשהתוכן הכללי של הביאורים הוא שזהו אופן הפדיה הנעלה ביותר, שאין צורך במלחמה כיון שאפילו המנגד נהפך לאוהב ומסייע בעבודה, וזאת בזכות העבודה של 'ברבים היו עמדי', בזכות ההתעסקות עם הרבים{{הערה|ראו סיכום מביאורי רבותינו נשיאינו בזה במאמרו של הרב רייטשיק בפיסקה 'לקריאה נוספת', מתוך גליון 'בני היכלא'.}}. *'''כי ברבים היו עמדי''' - כשיהודי לומד את התורה באופן של 'עסק' שעסוק בזה כל היום ואפילו כשעוסק בעניני הרשות מחשבתו עוסקת בתורה, אזי זוכה ל'פדה בשלום נפשי' ולא רק שאין לו מניעות בעבודת השם, אלא שעניני העולם עצמם עושים עמו 'שלום' ורבים היו עמדי', שהם עצמם מסייעים בעבודתו (ועל דרך הנאמר שגם אנשי אבשלום התפללו לנצחונו של דוד){{הערה|ספר המאמרים מלוקט כסלו-שבט עמוד קמט.}}. *'''ואני אבטך בך''' - יהודי צריך להעמיד את עצמו למעלה מכל החשבונות של יצר הרע ולא להיכנס עמו בכלל לשקלא וטריא ובאופן של שמחה, ועל ידי זה הופך גם את היצר הרע עצמו שיסייע לו בעבודתו{{הערה|שיחת י"ט כסלו ושבת פרשת וישב ה'תשל"ו.}}.
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)