לדלג לתוכן
תפריט ראשי
תפריט ראשי
העברה לסרגל הצד
הסתרה
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
חב"דפדיה
חיפוש
חיפוש
מראה
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
כלים אישיים
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
דפים לעורכים שלא נכנסו לחשבון
מידע נוסף
תרומות
שיחה
עריכת הדף "
תהלים נ"ו
" (פסקה)
ערך
שיחה
עברית
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כלים
כלים
העברה לסרגל הצד
הסתרה
פעולות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כללי
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף
מראה
העברה לסרגל הצד
הסתרה
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
==בחסידות== *'''למנצח על יונת אלם''' - כנסת ישראל נמשלו ליונה, ו'אלם' מורה על בחינת הביטול, בחינת השתיקה של ספירת ה[[כתר]], ועם זאת נאמר 'רחוקים', שלכאורה סותר בחינה נעלית זו, אלא שעל דרך הרגיל הרגשת הריחוק מפריעה לאדם בעבודת ה', אך כשהוא בבחינת ביטול - אין זה מפריע לעבודתו{{הערה|תורת מנחם חלק ח' עמוד 189.}}. הביטול הרמוז בפסוק זה, הוא ביטול שלמעלה מהשגה{{הערה|אור התורה הוספות לחג השבועות עמוד 30.}}. *'''לדוד מכתם''' - חז"ל מפרשים בכך ג' אופנים: שהיה מך ותם, שהיתה מכתו תמה שנולד מהול, שכשם שהקטין עצמו לפני שמלך - כך לאחר שמלך. והדבר מקביל לג' הגדרים במצוות מילה: שלא להיות ערל. להיות מהול, למול. משמעות הדברים בעבודת השם היא שלא להיות תחת ממשלת הקלפיה, להוסיף בעבודתו ולעלות בקודש, והעבודה שלמעלה מטעם ודעת, עצם קיום רצון השם - ודוד היה שלם בכל שלושת הענינים האלו{{הערה|לקוטי שיחות חלק ל' עמוד 44 ובהערה 58. שיחת חג הפורים תשי"ט.}}. *'''עלי אלוקים נדריך אשלם תודות לך''' - חז"ל לומדים מכך שנאמר בלשון עתיד, שקרבן תודה אינו בטל לעתיד לבוא, והטעם לכך הוא משום שכל ענין התפילה הוא שאדם שואל צרכיו וחסרונו, ואילו לעתיד לבוא העולם יהיה על מילואו כך שענין התפילה והכפרה שבקרבנות יתייתרו, ורק הענין של תודה שמורה על התוספת והגילוי האלוקי שלמעלה מהטבע - יהיה שייך גם לעתיד לבוא{{הערה|דיבור המתחיל 'מזמור לתודה' ודיבור המתחיל 'והנה ישכיל עבדי' תשי"ז.}}.
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)