לדלג לתוכן
תפריט ראשי
תפריט ראשי
העברה לסרגל הצד
הסתרה
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
חב"דפדיה
חיפוש
חיפוש
מראה
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
כלים אישיים
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
דפים לעורכים שלא נכנסו לחשבון
מידע נוסף
תרומות
שיחה
עריכת הדף "
תהלים פ"א
" (פסקה)
ערך
שיחה
עברית
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כלים
כלים
העברה לסרגל הצד
הסתרה
פעולות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כללי
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף
מראה
העברה לסרגל הצד
הסתרה
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
==בחסידות== *'''הרנינו לאלוקים עוזנו''' – ממדרשי חז"ל עולה שהמזמור קשור עם ראש השנה שאז פסק השיעבוד במצרים, אף שהגאולה בפועל היתה בניסן, וההוראה שיש ללמוד מכך היא שגם לפני שיהודי מסיים את העבודה בפועל, צריך כבר להתמלא בשמחה על ההצלחה שכבר הצליח ועל עצם הזכות לעסוק במילוי השליחות, וזה מטכסיסי המלחמה, לצאת במארש ניצחון עוד לפני שרואים את הניצחון בפועל והשמחה עצמה מביאה את הניצחון{{הערה|משיחת י"א ניסן ה'תשמ"ב.}}. *'''כינור נעים עם נבל''' – ה'כינור' רומז לתפארת, 'נעים' לחסד, ו'נבל' לגבורה, ואף שיש מקומות שמבואר שהנבל גם הוא כנגד ספירת התפארת, היא מכיון שב[[ספירת התפארת]] עצמה יש שני ענינים, כפי שהיא כלולה מחסד וגבורה, וכפי שהיא ענין וציור בפני עצמה, ולכן כאשר מדובר על תפארת כפי שהוא כוללת חסד וגבורה אזי גם הנבל נכלל בספירת התפארת, וההוראה מכך שעבודת האדם בכל ג' העמודים שכנגד ג' הספירות, צריכים להיות מתוך שמחה ותענוג{{הערה|שיחת שבת פרשת וארא ה'תשמ"ג.}}. *'''תקעו בחודש שופר''' – הלשון אינה 'תקעו שופר – בחודש' או 'תקעו בחודש בשופר', אלא תקעו בחודש, כיון שכוונת הפסוק לומר שהעבודה של התקיעה המורה על עבודת קבלת עול שבראש השנה, צריכה להיות 'בחודש', מלשון התחדשות', ו'שופר' מלשון שיפור ותענוג, ולתהחדש בעבודת השם למעלה מהרגילות (מכיון שכאשר יהודי הוא בבחינת "חוק" אזי כהמשך הפסוק, מעורר על עצמו בחינת דין, "משפט לאלוקי יעקב"){{הערה|ד"ה שוש אשיש ה'תש"מ. ד"ה אתם נצבים ה'תשמ"ב. וראו ספר המאמרים מלוקט חלק א' עמוד תכב (יו"ט של ראש השנה, ערב ראש השנה ה'תשמ"ג). ד"ה תקעו ה'תשכ"ט. ד"ה ויכולו השמים ה'תשמ"ח. ד"ה תקעו ה'תשכ"א. לקוטי שיחות חלק ט' עמוד 186. שיחת ליל ב' דחג הסוכות ה'תשמ"ז. ספר המאמרים מלוקט חלק א' עמוד קעו ואילך ועמוד רמז ואילך. ועוד.}}. *'''עדות ביהוסף שמו''' – חז"ל מספרים כי בערב ראש השנה לקחו את יוסף מהבור וגילחו אותו והחליפו שמלותיו, ובפנימיות הדברים רומזת בכך התורה את הפעולה של המשכת האלוקות מחדש בעולמות, שיוסף לעומת האחים הוא היחיד שירד להתעסק עם העולם, אך לצורך הירידה מוכרח להיות צמצום, וזהו שיוסף גילח שערותיו, שאין זה שינוי בו עצמו, אלא בחינת 'צמצום' של השערות, ולאחר מכן 'ויחלף שמלותיו' שמתלבש בלבושי המלכות{{הערה|לקוטי שיחות חלק ל"ה עמוד 178 שיחת שבת פרשת מקץ ה'תשמ"ח.}}.
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)