לדלג לתוכן
תפריט ראשי
תפריט ראשי
העברה לסרגל הצד
הסתרה
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
חב"דפדיה
חיפוש
חיפוש
מראה
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
כלים אישיים
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
דפים לעורכים שלא נכנסו לחשבון
מידע נוסף
תרומות
שיחה
עריכת הדף "
תהלים פ"ב
" (פסקה)
ערך
שיחה
עברית
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כלים
כלים
העברה לסרגל הצד
הסתרה
פעולות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כללי
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף
מראה
העברה לסרגל הצד
הסתרה
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
==בחסידות== *'''אלוקים ניצב בעדת א-ל''' – בחז"ל מודגש החילוק בין תפילת היחיד שנאמר בה 'אבוא אליך', כלומר שהאדם קודם והשכינה באה אליו, לבין הפסוק שלנו שעוסק במעלת הציבור{{הערה|כפי שלומדים מהמרגלים שנקראים 'עדה' אף שיהושע וכלב לא נספרים עמם, ואם כך היו עשרה.}}, שבמקום שהם מתאספים, אלוקים כבר ניצב, בלשון עבר, ובחסידות מבואר ההבדל שכאשר השכינה קודמת לאדם, אזי הכל נעשה באופן בלתי מוגבל, ולעומת זאת כאשר הדבר נעשה ביחיד והאדם קודם, זה מוגבל בגדרי התחתון בלבד{{הערה|משיחת י"א ניסן ה'תשמ"ג.}}, ומעלה זו יכולה להיות גם אצל ילדים קטנים בני 3-4 כשמתבוננים במה שכתוב{{הערה|תניא פרק מ"א, מ[[י"ב הפסוקים]].}} "והנה ה' ניצב עליו ומלוא כל הארץ כבודו"{{הערה|שיחת ל"ג בעומר לילדי ישראל ה'תשמ"ג.}}. *'''אני אמרתי אלוקים אתם ובני עליון כולכם''' – אין כאן כפל לשון, אלא שהלשון 'אלוקים' מורה על כח ויכולת, ומבטא בחינה באלוקות שמתלבשת בעולמות ולכן שייך בה הגבלה, וגם ההתקשרות של הנשמות באלוקות הקשורה עם בחינה זו היא התקשרות מוגבלת. לעומת זאת הלשון 'בני עליון' מרמז על קשר עליון ביותר, דוגמת בנים שהם מציאות אחת עם האבא, ולכן גם בלשון זו נאמר "ובני עליון כולכם" שכולל הן את הנשמה והן את הגו, כי דווקא על ידי הגוף מתגלה הקשר העליון והעצמי הזה של ישראל באלוקות{{הערה|שיחת שבת פרשת מטות מסעי ה'תשכ"א.}}. *'''קומם אלוקים שפטה הארץ''' – למרות שנאמר כאן הלשון 'אלוקים' שמורה בדרך כלל על בחינת דין, אלא הכוונה כאן למשפט של רחמים, כי בשונה ממשפט גשמי שצריך להכריע או כמו הדין או כמו הרחמים, במשפט התורה השלישי המכריע גורם שיתגלה האמת של הענין, שמביא לכך שכל צד מרגיש שהמכריע פסק כמוהו, וזו מעלת הרחמים שבכוחה לכלול חסד וגבורה יחד{{הערה|לקוטי שיחות חלק כ"ג עמוד ד'346 – מכתב כללי ערב חג השבועות ה'תשמ"ג.}}.
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)