לדלג לתוכן
תפריט ראשי
תפריט ראשי
העברה לסרגל הצד
הסתרה
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
חב"דפדיה
חיפוש
חיפוש
מראה
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
כלים אישיים
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
דפים לעורכים שלא נכנסו לחשבון
מידע נוסף
תרומות
שיחה
עריכת הדף "
תהלים ק"ב
" (פסקה)
ערך
שיחה
עברית
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כלים
כלים
העברה לסרגל הצד
הסתרה
פעולות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כללי
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף
מראה
העברה לסרגל הצד
הסתרה
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
==בחסידות== *'''תפילה לעני כי יעטוף''' – בזוהר מובא שתפילת העני דווקא פותחת שערים, ועל כך מרחיב רבי לוי יצחק שלכן היא שייכת דווקא לתפילת ערבית שאחריה באות שאר התפילות, ומדברי הזוהר משמע שיש כח לתפילה זו אפילו יותר מתפילת הציבור, ומכך ניתן ללמוד את הכח של יהודי אחד אפילו להביא את הגאולה, ולכן גם הבעל שם טוב היה פונה מכל עיסוקים הנעלים כדי לקרב יהודים פשוטים, כי לכח של 'תפילה לעני' יש יכולת לפעול וזה נוגע למעלה יותר מאשר ענינים אחרים{{הערה|שיחת שבת פרשת וישלח ה'תשל"ז. וראו גם ד"ה עשרה שיושבין ה'תשמ"ב ספר המאמרים מלוקט חלק ד' עמוד שכג. לקוטי שיחות חלק ט' עמוד 272. שיחת שבת פרשת פנחס ה'תשמ"א. ד"ה ה' לי בעוזרי ושיחת שבת פרשת פנחס ה'תשמ"א.}}. *'''וכולם כבגד יבלו כלבוש תחליפם''' – כל הנבראים לגבי הקב"ה הם כמו לבוש, כיון שמה שפועל בהם הוא הכח האלוקי המהווה אותם, והם רק 'לבוש' המכסה על האור האלוקי. וכמו שבלבושים בכלל יש שני סוגים, [[לבוש הנפרד]] ו[[לבוש המאוחד]], שהלבוש הנפרד מכסה על הגוף ולבוש המאוחד מגלה את מה שהוא מלביש, כך גם בנבראים, הנבראים הגשמיים שהם לבוש הנפרד – 'יחליפם ויחלופו'{{הערה|ד"ה ולקחתם לכם ה'תשט"ו.}}. *'''ואתה הוא ושנותיך לא יתמו''' – ההפלאה בכח האין סוף של הקב"ה, הוא דווקא כשהוא מתלבש בגבול, שלמרות שהוא מתלבש בגבול, גם שם הוא לא מוגבל. וזה התוכן של פסוק זה, שמפליאים את הקב"ה שגם כפי שהוא מתלבש בעולמות ומשבחים אותו בענין מוגבל, 'ושנותיך', גם בזה לא מורגשת ההגבלה והוא בלתי מוגבל{{הערה|ד"ה מים רבים ה'תשי"ז. ספר המאמרים מלוקט חלק א' עמוד נט ואילך.}}.
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)