לדלג לתוכן
תפריט ראשי
תפריט ראשי
העברה לסרגל הצד
הסתרה
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
חב"דפדיה
חיפוש
חיפוש
מראה
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
כלים אישיים
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
דפים לעורכים שלא נכנסו לחשבון
מידע נוסף
תרומות
שיחה
עריכת הדף "
תהלים ק"ו
" (פסקה)
ערך
שיחה
עברית
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כלים
כלים
העברה לסרגל הצד
הסתרה
פעולות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כללי
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף
מראה
העברה לסרגל הצד
הסתרה
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
==בחסידות== *'''הללוי' הודו לה' כי טוב''' – ב[[שיעור תהילים היומי]] אומרים את מזמורים קו-קז יחד,כיון שיש ביניהם תוכן משותף, מזמור קו מדבר על יציאת מצרים וכללות הגלות שלאחריו, ואילו מזמור קז עוסק בהודאה על היציאה מן הגלות, והדבר מורה שאפשר לעבור ברגע אחד ממצב של גלות לגאולה, הן ביחס לכללות ישראל, והן ביחס לכל אחד בפני עצמו הן ברוחניות והן בגשמיות, שיכול לעבור ממצב של גלות לגאולה{{הערה|שיחת אחרון של פסח תשמ"ב. וראה ביאור נוסף בשיחת כ"ב סיון ה'תשמ"ה.}}. *'''מי ימלל גבורות השם ישמיע כל תהלתו''' – הבעל שם טוב פירש את המילה 'ימלל' שהוא גם מלשון שבירה וביטול, שעל ידי שאדם משמיע תהלותיו של הקב"ה, הוא משבר את הדינים ("גבורות השם") הבאים עליו{{הערה|מאמרי אדמו"ר הזקן כתובים חלק א' סוף עמוד צה. כתר שם טוב הוספות הוצאת תשנ"ט סע"ב-ג. שיחת שבת פרשת מצורע ה'תשי"ז.}}. *'''אשרי שומרי משפט עושה צדקה בכל עת''' – חז"ל דורשים פסוק זה על מי שמפרנס את בני משפחתו הקטנים שעל פי דין אינו מחוייב לזון ולפרנס אותם, שאזי הצדקה היא במשך כל היממה 'בכל עת', והצדקה היא הן בגשמיות והן ברוחניות, שדואג לחנך אותם, ובזה מעלת האישה גדולה על מעלת האיש היות שהוא רק דואג להכין את הדברים והאשה היא זו שמבצעת אותם בפועל. ובהקבלה לעולמות העליונים, שהכל משתלשל מלמעלה, ה'איש' הוא הקב"ה שנותן ליהודי את הכוחות ואת היכולת לבצע את העבודה, ובני ישראל הם ה'אשה', כנסת ישראל, שמבצעת זאת בפועל, ומעלת האשה גדולה על מעלת האיש בזה שהיא המבצעת בפועל, שדוקא על ידם נעשה העולם דירה מוכשרת להשראת השכינה האלוקית{{הערה|תהלים עם פירוש תהלום מנחם חלק ד' עמוד קנז.}}. *'''ויעמוד פנחס ויפלל''' – בפסוק זה שני פירושים, אחד מלשון תפילה, והשני מלשון 'פלילים' שעשה משפט בחוטאים, והקשר בין שני הפירושים הוא שכל פעולתו במשפט החוטאים במסירות נפש, היתה בכח עצמו, שהוא ענין התפילה שענינה הוא מלמטה למעלה, וזו ההוראה לכל אדם שעם כל ההפלאה והזכות בהמשכה מלמעלה, אין זה מגיע למעלת האדם ש[[עבודה בכח עצמו|עובד בכח עצמו]]{{הערה|שיחת שבת פרשת מטות מסעי ה'תשכ"ו.}}. *'''וירע למשה בעבורם''' – כאשר המנהיג לא מצליח לפעול על הקהל שהוא מופקד עליהם, זוהי רעה גדולה עבורו וגדולה הרחמנות '''עליו''', ומעין המנהיג שבדור כך הוא הדבר אצל כל אחד ביחס לענינים שעליהם הוא יכול להשפיע{{הערה|אגרות קודש חלק ג' עמוד שכא.}}.
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)