לדלג לתוכן
תפריט ראשי
תפריט ראשי
העברה לסרגל הצד
הסתרה
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
חב"דפדיה
חיפוש
חיפוש
מראה
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
כלים אישיים
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
דפים לעורכים שלא נכנסו לחשבון
מידע נוסף
תרומות
שיחה
עריכת הדף "
תהלים קי"ז
" (פסקה)
ערך
שיחה
עברית
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כלים
כלים
העברה לסרגל הצד
הסתרה
פעולות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כללי
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף
מראה
העברה לסרגל הצד
הסתרה
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
==בחסידות== *'''הללו את ה' כל גויים''' – הפסוק נותן טעם, שהגויים ישבחו את ה' "כי גבר עלינו חסדו", והדיוק בכך שלא כתוב 'חסד' סתם אלא 'חסדו', כלומר החסד כפי שהוא אצל הקב"ה, כפי שהוא למעלה מהעולמות, וכך גם המשך הפסוק "ואמת ה'", שלא מדובר על אמת סתם, אלא על האמת כפי שהיא אצל הקב"ה, וכאשר המדריגות הנעלות האלו נמשכות אפילו בידיעת הגויים והאומות, היא פועלת גם בהם שאפילו הם יהללו{{הערה|ד"ה הללו את הוי' ה'תשל"א.}}. *'''כי גבר עלינו חסדו''' – יש בפירוש הפסוק שני אופנים, האופן הראשון הוא שעל ידי זה ש'גבר חסדו' של הקב"ה על בני ישראל, זו פועל על האומות שישבחו את הקב"ה, ואילו האופן השני הוא להיפך, שבירור שבעים האומות עד שהם מהללים ומשבחים את ה', פועל גם על ישראל שיהיה 'גבר עלינו חסדו', שנפעלת בהם עליה נוספת{{הערה|ד"ה הללו את ה' כל גויים (המאמר השני), ה'תשכ"ו.}}. *'''אמת ה' לעולם''' – שם הוי', הוא מלשון מהווה, והפירוש של 'אמת הוי' לעולם' היא, שמתגלה בעולם האחדות הפשוטה שמהווה את הבריאה, שלמרות שהעולם נראה מחולק לנבראים ופרטים רבים, למעשה מצד האמת הוא מתהווה מהאחדות הפשוטה ולא יכול לסתור אותה בשום אופן, וכאשר יהודי מתעצם עם הבנה זו, ניתן לו הכח להחדיר הכרה זו גם בכל עניני העולם{{הערה|משיחת יחידות כללית כ"ה תשרי ה'תש"נ.}}. ופרט נוסף בזה, שהאמת חודרת בכל פרט ופרט בעולם{{הערה|לקוטי שיחות חלק י"א עמוד 13.}}. *'''הללו . . שבחוהו . . כל גויים . . כל האומים''' – הפסוק כופל את הענין בלשונות שונים, כיון שיש ב' בחינות בבירור, האופן הראשון הוא בירור הטוב מהרע, והרע שאינו מצליח להתברר כל ואובד, והאופן השני הוא בירור הרע עצמו, שהוא עצמו עולה ונכלל בחיצוניות ואחורים דקדושה. כנגד אופן הבירור הראשון נאמר 'הללו', מלשון הילה של נר, שהוא ענין של אור וגילוי, שמכוון על עליית הטוב שיש בגויים, ואילוכנגד הבירור השני נאמר 'שבחוהו' שהוא תיקון החיצוניות של האומות בלבד{{הערה|המשך תרס"ו עמוד שצג ואילך. ספר המאמרים תש"ט עמוד 60. ד"ה הללו את ה' כל גויים (השני) ה'תשכ"ו.}}. *'''שבחוהו כל האומים''' – המעלה בשבח שמגיע דווקא מצד אומות העולם היא בכך שבזה נשלמת הכוונה העליונה 'להיות לו יתברך דירה בתחתון', בתחתון הכי נמוך דווקא{{הערה|ספר המאמרים מלוקט חלק ד' עמוד כג. וראו שיחת י"ב תמוז ה'תשי"ד, בשבח שהאומות משבחים את בני ישראל על התיישבותם בארץ ישראל כשמרגישים שהנצחון הוא מצד התגברות חסד ה' ולא מצד 'כוחי ועוצם ידי'.}}.
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)