לדלג לתוכן
תפריט ראשי
תפריט ראשי
העברה לסרגל הצד
הסתרה
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
חב"דפדיה
חיפוש
חיפוש
מראה
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
כלים אישיים
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
דפים לעורכים שלא נכנסו לחשבון
מידע נוסף
תרומות
שיחה
עריכת הדף "
אהבה המסותרת
" (פסקה)
ערך
שיחה
עברית
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כלים
כלים
העברה לסרגל הצד
הסתרה
פעולות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כללי
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף
מראה
העברה לסרגל הצד
הסתרה
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
==שרשה ''באלוקות''== בשורש אהבה זו התבארו כמה מדריגות; משם הוי', מ[[שם י"ה|שם י-ה]], ומהאור ש[[למעלה מהשתלשלות]]. בכל נשמה יש בחינת שם הוי'{{הערה|תניא ספט"ז, פל"ט.}} כמו שכתוב כי חלק הוי' עמו{{הערה|דברים לב ט'.}}, אלא שבפרטיות יש בזה שתי דרגות{{הערה|לקו"ת לג"פ לא ב'.}}: אצל [[בעלי עסקים]] נמשכת הנשמה מבחינת ו"ה, ואצל [[תלמיד חכם|תלמידי חכמים]] מי"ה (ושתי בחינות אלו הן הנקראות אחותי וכלה, או אהבת עולם{{הערה|שם=אהבת עולם|עולם כאן הוא מלשון נצחיות, והיא '''למעלה''' מאהבה רבה (תנא דבי אליהו חלק א' ריש פ"ו, הובא והוסבר בלקו"ת במדבר ט ד'. משכני תרכ"ו פ"א. מים רבים תרל"ו רפנ"ח).}}. הטעם שאין בכח ה"[[מים רבים|מים הרבים]]" לכבות אהבה זו, כי אין בכח רשות הרבים ([[טרדות הפרנסה]]) לכבות רשות היחיד (שם הוי', יחידו של עולם){{הערה|מים רבים תרל"ו פרק ס"א, לקו"ת לג"פ נט ב'.}} שרש גבוה יותר הוא בשם י-ה{{הערה|לקו"ת חקת סו ב'. מים רבים תרל"ו ריש פס"ב.}}. אהבה זו טבעה כרשפי אש (ככתוב רשפיה רשפי אש שלהבת י-ה). ואחד הטעמים שאין המים רבים יכולים לכבותה (הגם שטרדות הפרנסה הם גבורות עצומות), כי תכלית גבורות אלו היא אדרבה - לעורר את האהבה (שעל ידם בא האדם לאהבה נעלית יותר){{הערה|מים רבים תרל"ו פע"ה.}}. ושורשה הנעלה ביותר הוא באור שלמעלה מהשתלשלות{{הערה|מים רבים תרל"ו פע"ג. לקו"ת לג"פ נט ג'.}}. וטעם שאין המים רבים דנפש הבהמית יכולים לכבותה, כי מעלת שורש נפש הבהמית על האלוקית הוא רק מצד ההשתלשלות{{הערה|ששורשה בתוהו ואילו שורש נפש האלוקית בתיקון.}}, אבל מצד האור שלמעלה מהשתלשלות קודם שורש האדם '''לכל'''{{הערה|דזהו מה שאמרו רז"ל (סנהדרין לח א') '''[[עבירה|דכשחטא]]''' אדם אומרים לו [[יתוש]] קדמך. והחרים תרל"א עמ' יט, לקו"ת שמיני עצרת פו ג'}}. אור זה נקרא גם "צור"{{הערה|לקו"ת אחרי כו ג.}}, "קדם"{{הערה|לקו"ת שמע"צ פג ב-ג, עפ"י אוה"ת שמע"צ א'תתכ.}}, "חושך" ו"צל"{{הערה|לקו"ת שמע"צ פו ד, אלא ששם מדבר בבחינת [[חושך]] '''שלמעלה''' מאור שנברא ביום הראשון. ואילו בלקו"ת שה"ש ה ד מדבר שחושך הוא בחינת יחידה '''שלמטה''' ומקבלת מאור הראשון.}}, "[[אור שנברא ביום הראשון]]"{{הערה|שם=אור שנברא ביום הראשון|תו"א מד ג, לקו"ת ראה לב ב.}}.
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)