לדלג לתוכן
תפריט ראשי
תפריט ראשי
העברה לסרגל הצד
הסתרה
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
חב"דפדיה
חיפוש
חיפוש
מראה
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
כלים אישיים
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
דפים לעורכים שלא נכנסו לחשבון
מידע נוסף
תרומות
שיחה
עריכת הדף "
עולם התוהו
" (פסקה)
ערך
שיחה
עברית
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כלים
כלים
העברה לסרגל הצד
הסתרה
פעולות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כללי
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף
מראה
העברה לסרגל הצד
הסתרה
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
== העילוי של עולם התוהו == ברוב המקומות בחסידות מוסבר '''החסרון''' שבתוהו (ריבוי האורות לעומת מיעוט הכלים) שהביא ל"שבירת הכלים", אך יש גם שני הסברים על '''העילוי''' שבזה, שמצדם נקראות המידות דתוהו "עקודים"{{הערה|ראה בהיום יום די"א כסלו, שהרבי הרש"ב תיקן '''ושינה''' מה שהיה מודפס "נקודים דתוהו" ל"עקודים דתוהו", ובסידור עם דא"ח (בהו"ל החדשה) ד"ה להבין עניין תרומת הדשן בהערה 27 מציין לכמה מקומות שמבואר כבסעיף זה.}}: א. בעליית העולמות שיעלו בחינת נקודים דתוהו בקירוב לעצמות (כמו בחינת עקודים) תחזור ותהיה בהם התכללות בתכלית מצד בחינת גילוי עצמות אור האין סוף שבהן{{הערה|תו"ח בראשית אות מ'.}}. ב. ההבדל בין תוהו לתיקון הוא שבעולם התיקון יש שלושה קוים (ימין שמאל ואמצע) ושלוש דרגות (חב"ד חג"ת נה"י), ואילו בשבע המידות דתוהו כלולות כל העשר ספירות מראש לרגל כאחד - שזהו בדוגמת עולם העקודים (שאין בו [[התחלקות]] כלל). והמשל לזה הוא [[התפעלות]] הנפש הבהמית (ששורש שורשה מעולם התוהו) ברצון טבעי בלא דעת שכלול בזה הכל מראש לסוף כאחד בלי התחלקות כלל, וכן התפעלות המלאכים שבמרכבה (פני אריה ופני שור, שהם השורש הגלוי של הנפש הבהמית). אבל התפעלות הנפש האלוקית מתחילה בשכל, אחר כך נמשכת ללב ומן הלב למעשה כסדר ציור אדם. ומצד שורשה הנעלה של נפש הבהמית ביכולתה להתפעל מאלוקות יותר מאשר נפש האלוקית{{הערה|מאמרי אדמו"ר האמצעי, במדבר חלק ג', בהעלותך עמ' תתקי"ז.}}.
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)