לדלג לתוכן
תפריט ראשי
תפריט ראשי
העברה לסרגל הצד
הסתרה
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
חב"דפדיה
חיפוש
חיפוש
מראה
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
כלים אישיים
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
דפים לעורכים שלא נכנסו לחשבון
מידע נוסף
תרומות
שיחה
עריכת הדף "
בלעם
" (פסקה)
ערך
שיחה
עברית
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כלים
כלים
העברה לסרגל הצד
הסתרה
פעולות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כללי
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף
מראה
העברה לסרגל הצד
הסתרה
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
==השייכות של בלעם ועמלק, וביטולם על ידי אהבה ויראה== כפי שמתואר, בלעם ועמלק קשורים זה לזה במובנים שונים. אחד הקשרים הבולטים הוא הקשר בשם: כאשר כותבים את שמותיהם של השניים, ניתן לראות כי השם "בלעם" מתחלק לשני חלקים: החצי הראשון הוא "בל", והחצי השני הוא "עם". באופן דומה, גם השם "עמלק" מתחלק כך: החצי הראשון הוא "עמ", והחצי השני הוא "לק". למעשה, יש כאן חיבור ברור בין שני השמות, כאשר החצי הראשון מייצג את בלעם, והחצי השני את עמלק. כל זה מסמל את הקשר ההדוק בין השניים, ששניהם הם קליפה, והשפעתם הרעה על עם ישראל. ====הקשר המשפחתי של בלעם ועמלק==== עוד שייכות משמעותית בין השניים היא הקשר המשפחתי שלהם. עמלק היה מזרע [[יצחק אבינו]] ו[[אברהם אבינו]], אך למרות הייחוס המשפחתי הגבוה, הוא בחר לסטות מן הדרך ולהתקומם נגד עם ישראל. מצד שני, בלעם היה מזרע [[לוט]], שגם הוא שייך למשפחת אברהם, אך למרות זאת, השניים לא השתמשו במורשתם ובמעמדם למטרות טובות, אלא השתעשעו ברוע. זה מלמד אותנו שלמרות שיכול להיות לאדם ייחוס משפחתי מכובד, אין בכך ערך אם הוא עומד נגד התורה ויוצא נגד רצון ה'. ההוראה העמוקה בכך היא שעל אף הייחוס המשפחתי, השם או המעמד, לא ניתן להתייחס לאדם ולהקשיב לדבריו אם הם סותרים את התורה. הייחוס הוא לא ערך מספיק בפני עצמו, והדבר החשוב ביותר הוא אם האדם הולך בדרכי ה', או אם הוא בוחר להפעיל את כוחו לרעה, כפי שקרה אצל עמלק ובלעם. ====ביטולם על ידי יראה ואהבה ==== כמו שראינו בשמותיהם של בלעם ועמלק, גם בלעם וגם עמלק מייצגים צדדים של [[קליפה]] – כוח של שנאה, זדון וערעור על עם ישראל. המפתח לתיקון קליפת בלעם, ובכך גם לביטול התוצאה הרוחנית שמייצג עמלק, הוא העבודה הרוחנית של '''יראה ואהבה'''. כאשר כותבים "יראה" ו"אהבה" אחת על השניה, ניתן לראות כי השם "אהבה" מתחלק לשני חלקים: החצי הראשון הוא "אה", והחצי השני הוא "בה". באופן דומה, גם "יראה", החצי הראשון הוא "יר", והחצי השני הוא "אה". ואז אפשר המילים מצטרפים גם בחצאין מצטרף למילת אהבה ויראה. יש לתקן את קליפת בלעם על ידי [[אהבה]] ו[[יראה]] ביחד, כלפי העולם והקדושה{{הערה|[[לקוטי שיחות]] ח"ב ע' 337, [https://drive.google.com/file/d/1vOtp0Wm-Yito6f7RsXa1YMP9bmO_SNdN/view מתורגם ע' 44].}}.
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)