לדלג לתוכן
תפריט ראשי
תפריט ראשי
העברה לסרגל הצד
הסתרה
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
חב"דפדיה
חיפוש
חיפוש
מראה
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
כלים אישיים
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
דפים לעורכים שלא נכנסו לחשבון
מידע נוסף
תרומות
שיחה
עריכת הדף "
דבר מלכות בשלח
"
ערך
שיחה
עברית
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כלים
כלים
העברה לסרגל הצד
הסתרה
פעולות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כללי
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף
מראה
העברה לסרגל הצד
הסתרה
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
{{ציטוט צף|והוראה נוספת וג"כ עיקרית בענין השירה בנוגע לעבודת התפלה (שנקראת גם בלשון רינה (שירה)) באופן של שירה (כידוע שרבינו הזקן הי' מתפלל בקול ושירה) – שנוסף על השירה הקשורה עם העלי' מלמטה למעלה, צ"ל עכשיו (לאחרי גמר כל העליות) השירה שמצד הדביקות וההתכללות בהעליון, כהכנה והתחלה ל"שיר חדש" דלעתיד לבוא (כנ"ל ס"ו). ובמיוחד בנוגע להתפלה על הגאולה האמיתית והשלימה (ובפרט לאחרי שכבר "כלו כל הקיצין", ונשלמו כל עניני העבודה, כדברי כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו) – שנוסף על רגש הכוסף והתשוקה והגעגועים להגאולה (עד עתה), צ"ל עכשיו גם ובעיקר רגש השמחה מזה שהגאולה באה בפועל ממש ברגע זה ממש|שיחת שבת פרשת בשלח תשנ"ב. אות ט.}} '''דבר מלכות בשלח''' הינה [[שיחה]] מוגהת המורכבת משיחות שאמר [[הרבי]] ביום ה' [[פרשת בשלח]] [[י"א שבט]] וב[[שבת קודש]] פרשת בשלח, [[שבת שירה]], [[י"ג שבט]] [[תשנ"ב]]{{הערה|השיחה הוגהה על ידי הרבי ב[[לשון הקודש]] ונדפסה בספר השיחות תשנ"ב ח"א עמ' 308.}}. השיחה עוסקת בתוכנו של יום [[י' שבט]] בקשר עם פרשת השבוע ובמהלכה מתגלה כיצד כל העניינים הקשורים לשבת זו מתקשרים לנושא המרכזי של גילוי עצמותו ית' בגאולה השלימה על ידי עבודתם של ישראל, עם דגשים מיוחדים על הקשר לדורנו ה[[דור השביעי]], ולתקופתנו המיוחדת כאשר נסתיימה העבודה כולה ועומדים מוכנים ל[[קבלת פני משיח]]. שיחה זו היא חלק מהרצף של שיחות הרבי המוגהות שנאמרו במשך השנה האחרונה בה שמענו שיחות על ידי הרבי, המכונות [[דבר מלכות]]. ==רקע== כידוע, ב[[יו"ד שבט]] [[תש"י]] [[הסתלקות|נסתלק]] [[אדמו"ר הריי"צ]], ושנה לאחר מכן באור ל[[י"א שבט]] [[תשי"א]] קיבל [[הרבי]] את הנשיאות באמירת המאמר "[[באתי לגני]]". במאמר הודיע הרבי על תפקיד דורנו, [[דור השביעי]], להמשיך את השכינה למטה ולהשלים את הכוונה העליונה של [[דירה בתחתונים]], גילוי עצמותו יתברך בעולם הזה. הרבי התווה את הדרך לכך על ידי הפצת יהדות וחסידות בכל מקום. במשך השנים מאז הגשים הרבי את התכנית להבאת הגאולה על ידי עבודתו{{הערה|ראה שיחת [[השיחה הידועה|כ"ח ניסן תנש"א]].}} ועבודת צבא ה[[שלוחים]] המקיף את העולם, וכעבור ארבעים שנה, בעיקר במהלך שנת הנשיאות תנש"א-ב, הודיע שנשלמה העבודה וכעת הכל מוכן לגילוי עצמותו ית' בגאולה האמיתית והשלימה{{הערה|ראה שיחת [[דבר מלכות חיי שרה]] ועוד.}}. שיחה זו עוסקת בתוכנו של יום [[י' שבט]] בקשר עם פרשת השבוע ובמהלכה מתגלה כיצד כל העניינים הקשורים לשבת זו (פרשיות בשלח-יתרו) – [[יציאת מצרים]], [[שבת שירה]], [[מלחמת עמלק]], [[הודאת יתרו]] וההכנה ל[[מתן תורה]] – כולם מתקשרים לנושא המרכזי של גילוי עצמותו ית' בגאולה השלימה על ידי עבודתם של ישראל. עם דגשים מיוחדים על הקשר לדורנו הדור השביעי, ולתקופתנו המיוחדת כאשר נסתיימה העבודה כולה ועומדים מוכנים לקבלת פני משיח. ==תוכן השיחה== ;העלאת נושאים לביאור. התאריך והפרשה. בפתח השיחה מסדר בקצרה את הנקודות שיתבארו באריכות בהמשכה: (א) הקשר של יו"ד שבט ליום רביעי בו נתלו שני המאורות. (ב) הקשר המיוחד לשבת הקרובה, שבת שירה (ומבאר בקצרה הקשר של שבת, שירה, והילולא, כיון שכל העליות – כולל העליות של יום השבת ויום ההילולא – הם על ידי שירה). (ג) ההמשך בט"ו בשבט. (ד) והקשר לפרשיות בשלח ויתרו (ס"א). מפרט ומציין נקודה משותפת לפרשיות אלו, בהם מסופר על קריעת הים מלחמת עמלק והודאת יתרו, המהווים כולם הכנה למתן תורה (ג' קטעים ראשונים בס"ב), והעיקר, הכנה לגילוי ה"תורה חדשה" לעתיד לבוא (ג' קטעים הבאים בס"ב). ומכאן עלינו להבין את התוכן הפנימי של האירועים הנ"ל והקשר שלהם ל"תורה חדשה" דלעתיד. ;ביאור חלק א. תוכן פרשיות בשלח ויתרו, גילוי עצמותו ית' לבני ישראל על ידי עבודתם. בכדי לבאר את כל הנ"ל, פותח ומבאר את המושגים "אחד עשר" – גילוי עצמותו יתברך, ו"ארבעים" – המשכה בפנימיות אצל בני ישראל. ועל פי זה מבאר כיצד הפסוקים המתארים את היציאה למדבר, רומזים לגילוי עצמותו יתברך לבני ישראל בפנימיותם (ס"ג). מוסיף ומבאר את הדרך בה זכו בני ישראל לגילוי זה, על ידי עבודתם בבירור הניצוצות וזיכוך העולם בארבעים השנה בהם הלכו במדבר. ומקשר זאת ג"כ למלחמת עמלק והודאת יתרו, הקשורים ג"כ עם בירור הניצוצות ועל ידי זה גילוי בחינת הי"א (ס"ד). וכעת מובן הקשר של כל הנ"ל לתורה החדשה שתתגלה לעתיד (כפי שנשאל בס"ב), כיון שגילוי "אחד עשר" – עצמותו ית', יהיה בגאולה האמיתית בגילוי התורה החדשה (ס"ה). ;ביאור חלק ב. ענינה של שבת שירה, החיבור של שירת הים ושיר חדש. עובר מענין לענין, אך עדיין סביב אותו ענין: מבאר שבירור העולם ועליית הניצוצות נקרא שירה (לשון נקבה), שיר של תשוקה וגעגועים להכלל באלקות. ובשלימות הבירור כשיתגלה עצמותו ית' זהו השיר חדש (לשון זכר) שיהיה לעתיד, שיר של דביקות והתכללות בהקב"ה. ועל פי זה מבאר עוד, ששבת שירה (ועל דרך זה שיר השירים) הם כעין ממוצע בין השירה והשיר, לאחר שנשלמו כל הבירורים והעליות ונרגש כבר השיר חדש דלעתיד לבוא. ;הקשר לזמן ולתקופה. חוזר לקשר כל הנ"ל לתאריך בו אנו עומדים: מבאר שחודש שבט בכלל, ובפרט הימים שבין יו"ד-ט"ו בו, זהו זמן הקשור עם גילוי הי"א ועצמותו ית' בגאולה האמיתית (ס"ז). במיוחד הדברים אמורים כלפי דורנו, שבימים אלו הייתה הסתלקות אדמו"ר הריי"צ והחלה עבודת הדור השביעי. ובמיוחד הדברים אמורים כלפי שנה זו – תשנ"ב – כאשר נשלמו כבר כל העליות ובירור הניצוצות, והגיע זמן הגאולה (ס"ח). ;המעשה הוא העיקר (ס"ט-י"א). חותם את השיחה בהוראות: א. להשלים את עניני ההילולא. ב. כעת יש להתחיל את השיר חדש דלעתיד, השיר של הדביקות וההתכללות בעליון, השיר של הבטחון שהגאולה באה בפועל ממש (ס"ט). ג. סדר ההנהגה, ההתוועדויות והדיבורים, בט"ו בשבט (ס"י). ויהי רצון ועיקר: שכל הענינים המדוברים יתגשמו תיכף ומיד (סי"א). ==ראו גם== *[[שבת שירה]] *[[השירה העשירית]] *[[אחד עשר]] ==קישורים חיצוניים== * השיחה: '''[https://drive.google.com/file/d/0B6t2zW9zs378WnVmRDZQb1A3WGs/view?usp=drivesdk&resourcekey=0-ReiL3B6EhCwHRSzyC2SzYQ מוגה (לשון הקודש)] {{*}} [https://docs.google.com/document/d/1hRaPgwXnQG_Ie46Rdjw5M4OnWDNtKq-EtyIGQ0_hHck/edit?usp=drive_link גרסת טקסט] {{*}} [https://docs.google.com/document/d/0B91KHRkDr3SAbE9TaGg0bnNpQ2s/edit?usp=drive_link&ouid=113047085946654283603&resourcekey=0-xoSCPFfpY60U8puZeL3v8A&rtpof=true&sd=true בלתי מוגה - שיחה ויומן]''' *'''[https://drive.google.com/file/d/0B2k04CfIOmXwTHpsN2hPMl9LNGM/view?usp=drivesdk&resourcekey=0-tnvbvyc1_8M5YgV7vb3Lkg נשלמה העבודה. נרגש גילוי עצמות ית']''' דף עזר ללימוד הדבר מלכות [[את"ה העולמי 770]] {{PDF}} *'''[https://chabad.info/video/beis-medrash-video/שיעורי-הרב-גינזבורג/120728/ דבר מלכות לש"פ בשלח: הדרך להתעלות על ידי שירה]''' שיעור מאת הרב [[חיים יוסף גינזבורג]]{{וידפו}} *'''[https://77012.blogspot.com/2023/07/blog-post_5.html הרב לוי יצחק גינזבורג בשיעור על שיחת 'בשלח' תשנ"ב: כך יש להאריך בתפילה בדור הגאולה]''', באתר '[[לחלוחית גאולתית]]' {{לחלוחית}} {{וידאו}} {{שיחות הדבר מלכות}} {{הערות שוליים}} [[קטגוריה:שיחות הדבר מלכות|בשלח]] [[קטגוריה:חומש שמות|בשלח]]
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)
תבניות המופיעות בדף זה:
תבנית:*
(
עריכה
)
תבנית:PDF
(
עריכה
)
תבנית:הערה
(
הצגת מקור
) (מוגנת חלקית)
תבנית:הערה/קוד
(
עריכה
)
תבנית:הערות שוליים
(
הצגת מקור
) (מוגנת)
תבנית:הערות שוליים/מרחב שם
(
עריכה
)
תבנית:וידאו
(
הצגת מקור
) (מוגנת חלקית)
תבנית:וידפו
(
הצגת מקור
) (מוגנת)
תבנית:יישור טקסט
(
עריכה
)
תבנית:לחלוחית
(
עריכה
)
תבנית:ניווט קבוצות
(
עריכה
)
תבנית:צבע גופן
(
עריכה
)
תבנית:ציטוט-צף
(
עריכה
)
תבנית:ציטוט צף
(
עריכה
)
תבנית:קיים
(
עריכה
)
תבנית:שיחות הדבר מלכות
(
עריכה
)
יחידה:Arguments
(
עריכה
)
יחידה:PV-options
(
עריכה
)
יחידה:ParamValidator
(
עריכה
)
יחידה:הערה
(
עריכה
)
יחידה:פרמטרים
(
הצגת מקור
) (מוגנת חלקית)