לדלג לתוכן
תפריט ראשי
תפריט ראשי
העברה לסרגל הצד
הסתרה
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
חב"דפדיה
חיפוש
חיפוש
מראה
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
כלים אישיים
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
דפים לעורכים שלא נכנסו לחשבון
מידע נוסף
תרומות
שיחה
עריכת הדף "
משתמש:לוח אור זרוע/ הפולמוס בתשס"ד
"
דף משתמש
שיחה
עברית
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כלים
כלים
העברה לסרגל הצד
הסתרה
פעולות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כללי
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
תרומות המשתמש
יומנים
צפייה בהרשאות המשתמש
דפים מיוחדים
מידע על הדף
מראה
העברה לסרגל הצד
הסתרה
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
בשנת תשס"ד, התנהל דיון בין העיתונים החב"דיים [[בית משיח (שבועון)|בית משיח]] -שם כתב בנושא בעקר הרב [[יעקב סינגאווי]]- ו[[כפר חב"ד (שבועון)|כפר חב"ד]] -שם כתב בנושא בעקר הרב [[יהושע מונדשיין]]- בנוגע לסידור תהלת ה'. השאלה המרכזית היתה האם הרבי ערך את סידור תהלת ה', ומחשיב אותו לסידור אדמו"ר הזקן, וסידור תורה אור אינו מתוקן כדבעי, והרבי השתמש בו '''רק''' מכיוון שקיבל אותו מהרבי הריי"צ -טענת הרב סינגאווי; או שהרבי כלל לא ערך את סדור תהלת ה', והוא מחשיב אותו לסתם סידור שמיועד לנשים וילדים ובעה"ב'ים, וסידור תורה אור הוא הסידור היחיד של אדמו"ר הזקן- טענת הרב מונדשיין. השלכתו המעשית [הנפק"מ] של הדיון, היתה האם מותר לשנות בסדור תהלת ה' דברים מהותיים -צורת הדף שיטת ניקוד, ספירת העומר מיד אחרי מעריב, ועוד-, כיוון שאין זה בין כך סידור אדמו"ר הזקן, או שבדיוק להיפך, זה הוא הסידור שעל כל חסיד להתפלל בו, ואין לשנות בו מאומה, וסידור תורה אור הוא מוצג מוזיאוני בלבד. הויכוח העובדתי [מחלוקת במציאות] ביניהם היתה האם הרבי ערך את סידור תהלת ה', ולאחר מכן גם התווכחו מה היתה הסיבה שסידור תורה אור לא נדפס במשך ארבעים שנה [תש"ו - תשמ"ז], שרי"ס טען שהי' זה בעקבות הוראה מהרבי, ורי"מ טען שהרבי הורה להדפיס, אך הריל"ג אמר שהוא רוצה להדפיסו כצילום מתרמ"ז, ולא מתש"א [שהי' צילום לא איכותי]. שתי טענותיו של הרב סינגאווי גובו בעדויותיו של הריל"ג. הרי"מ מאוד התעצבן, וכתגובה, פרסם [בצורה עצמאית] שלשה מאמרים רצופי סיפורים עדויות והאשמות בשם "דיוקנו של שקרן", שבהם יצא נגד ריל"ג בצורה מפורשת ביותר. במאמרים הוא טוען כי רוב [אם לא כל] סיפוריו של הריל"ג הינם המצאות באופן מוחלט, מכך שהוא שימש את הרבי משנת תש"ה, עובר דרך הסיפור על סידור תו"א, שמופרך ע"פ עדותו של הרב [[אפרים וולף|אפרים וואלף]], ועד לסיפור שבל' אד"ר תשנ"ב הרבי אמר ,,תהי' רפואה קרובה ברוב שירה וזמרה", וההוראה להדפיס ספרי קה"ת עם התואר [[מלך המשיח]]. כמו כן, הרי"מ טוען שכל [[קופת רבינו]] ש,,הוקמה" בחשוון תשנ"ד, הינה מצוצה מהאצבע, וכל הכסף שלה הולך לכיסו האישי של הריל"ג, בין היתר בגלל שנזכרו לעדכן את החסידים על הקמתה רק בתשרי תשנ"ו. הרי"מ טוען שרק בגלל הריל"ג התעכבה הדפסת קבצי התמים בספר, נעלמו אגרות הרבי אל אביו רלוי"צ, סולף שם הספר שלו - מפתח ללקולוי"צ, לא נמסרו מאות מענות ומכתבים לנמענים, ועוד הרבה האשמות חמורות. הרי"מ טען שריל"ג השתלט בכח הזרוע על המזכירות -והרבי כמ"פ רצה להוציאו משם, והחל להסתובב על יד הרבי רק "כשהחל עידן הווידיאו". כיום רוב חסידי חב"ד לא מסכימים כלל עם הנכתב בדיוקנו של שקרן, וגדולי האנטים עוסקים בהוצאה לאור של ספרי בחדרי תורתך. רוב הטענות שבמאמרים הללו ניתנות לפריכה מידית על ידי יודעי דבר, והדברים ידועים.
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)