לדלג לתוכן
תפריט ראשי
תפריט ראשי
העברה לסרגל הצד
הסתרה
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
חב"דפדיה
חיפוש
חיפוש
מראה
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
כלים אישיים
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
דפים לעורכים שלא נכנסו לחשבון
מידע נוסף
תרומות
שיחה
עריכת הדף "
משתמש:לוח אור זרוע/ טיוטת מכתב על ערך מומלץ בטעות
"
דף משתמש
שיחה
עברית
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כלים
כלים
העברה לסרגל הצד
הסתרה
פעולות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כללי
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
תרומות המשתמש
יומנים
צפייה בהרשאות המשתמש
דפים מיוחדים
מידע על הדף
מראה
העברה לסרגל הצד
הסתרה
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
==[[התפצלות חסידות חב"ד (תרכ"ו)|התפצלות חסידות חב"ד]] בתרכ"ו -אינו ראוי להיות ערך מומלץ לע"ע.== <ref>לפני שאתה מתחיל לקרוא - מומלץ שיהי' לך את הערך דבי' עסקינן, כדי שתוכל להבין את מה שכתוב. וק"ל.</ref>במחילה מכבוד ותיקותם הנישאה של כל המשתמשים הרבים שהיו בעד/בעד חזק/נמנעו -להכניס את הערך הזה לרשימת הערכים המומלצים, אעז לומר מה שאני חושב. א. קודם כל לא כל כך הבנתי מה פועלת ההמלצתיות - אבל זה לא נוגע כאן. ב. עצם הערך. נושא הערך הוא '''מחלוקת'''. האם לדעת כל אותם שהצביעו בעד חזק, ההמלצה שלהם היא שכל מי שיגיע לאתר [כך הבנתי בינתיים את ההמלצתיות, כנ"ל שלא כ"כ ברור אצלי] יראה דבר ראשון -בין כל ערכי הרביים והחסידים וכו'- שבחב"ד הי' מחלוקת? זה מה שאתם מחפשים? תועלת ודאי שאין בזה, ואני חושב שלא צריך להסביר למה זה עלול עכ"פ להזיק. זה פשוט לא מתאים, ואם הייתי אנטי [..;)] אז הייתי אומר שזה חילול שם ליובאוויטש, וחב"ד בכלל. דוגמאות לביטויים שלא היינו מעיזים להשמיע בעל פה לאנשים? לא חסר, העורכים של הערך המושלם הזה מספקים לנו הרבה: ב"רקע#מסעות בני הצמח צדק" מתואר שנכד של אדמו"ר הצמח צדק מתח ביקורת ברבים על דבריו של סבו [!!!], ותיכף שם שבלי עזרת ר"פ חן לא הי' המהרי"ל שם לב למה שהולך סביבו (ביטוי חמור מאד), שם בסוף קטע "חביבותם של אדמו"ר המהר"ש והמהרי"ל בעיני הצמח צדק" [כותרת קצרה להפליא, רק חסר אדמו"ר לפני המהרי"ל ולפני הצמח צדק] אנחנו רואים את אחד מרבותינו נשיאינו מתחנן, ובסוף קטע אחרית דבר, המהרי"ל מאשים את אדמו"ר מהר"ש ב"עבירה" [!!!], בקטע "יחסי ליובאוויטש עם קאפוסט" אנחנו מוצאים את "שמריהו נח שניאורסון" [!!!!! כמה סימני קריאה אפשר? כמה הזוי ערך יכול להיות? וכמה הזוי בשביל להיות מומלץ? לא לכתוב שום תואר כבוד על אדמו"ר?], שאדמו"ר המהר"ש הורה לו להתמנות לרב קהלת החסידים בבאברויסק, ועוד רבים. מסקנת כל הנ"ל: דבר הפשוט לכל מעלעל בערך, וכש"כ לכל מעיין, שהערך פשוט לא לגיטמי להיות מומלץ, והוא טעון שיפורים רבים בדרך לשם - וגם כערך בכלל! אמנם אין ספק שהערך חשוב, אבל אנחנו לא מחפשים למכור אותו לכל גולשי חב"דפדי', מנער ועד זקן, [[לא דתי, לא שומר תורה ומצוות לע"ע, אין ערך בנושא???|אינשותומצלע"ע]] עד ל[[חרדים|חרדי]] פאנט, כי זה '''לא חשוב לו''' ולכן - מקוה שלא יסקלו אותי -הוא '''לא צריך לדעת את זה'''. אם הוא יחפש - אז אין כ"כ מה לעשות, כי האתר מיועד גם לחב"דניקים וכו' וכו', אבל ברור שלא ממטרת ההמלצתיות להביא לו ערכי ענינים פנים-חב"דיים-בלבד בכפית. ג. '''איכות''' הערך -בלשון חב"דפדי'. פשוט מדהים שכל הנימוקים שהביאו עד כמה הערך מתאים להיות מומלץ לא תואמים את המציאות. אמרו בכ"מ שהוא הערך שנערך הכי הרבה פעמים בחב"דפדי' = הוא אמור להיות הכי משויף. העובדה אבל היא, שדווקא להיפך. עוד לא מחקתי את הדוגמא כך שכרגע אפשר לראות: בתחלת הערך מופיעים שמותיהם של כל בני ["ילדי" ביטוי מוזר שכבר מחקתי שהופיע בערך] הצמח צדק, וליד שמו של כל אחד מהם מופיעה הערה. לא עקבתי מה קדם למה, אבל ברור לכל מי שיקרא אותם, שכל מה שכתוב בהם מופיע בהמשך הערך. למשל ניקח את שכתב המעיר על ר' יהודה לייב:"כונה המהרי"ל, ייסד את ענף חב"ד קאפוסט" -וכי לא עלה בדעתו שבערך העוסק בפיצול חב"ד ידובר לא רק על כך שהוא ייסד את אותו "ענף" כלשונך המליצית, אלא גם על למה הוא עבר דירה לשם, ולמה דווקא לשם (ראה הערה 49)? אינך חושב שבכל מהלך הערך הוא יתואר בתואר מהרי"ל, כך שלומר את זה גם כאן זה פשוט בזבוז מילים? שלך, של המעיר [אני, הפעם] ושל המוחק [הפעם זה לא אני..]? וכך כל אחת ואחת מההערות שלאחרי שמות בני הצמח צדק, הן '''טחינת מים''' ממש. עוד דוגמאות: 1. לאחר האריכות המעייפת על קהלות חב"ד ברחבי רוסיא ורחבי תבל ושיוכם הפוליטי (דבר חשוב, אבל מעייף, כך שאין מקומו כלל בערך מומלץ לענ"ד, כך שלא זכיתי להבין את אלו שהוכיחו את זה שבוא אוי להיות מומלץ - בגלל שהוא הכי ארוך. לפענ"ד זו טענת הבל מוחלטת.), ויחסי האדמו"רים בינם לבין עצמם (שאני חייב לציין לשבח את הצנזורה החריפה שב"ה הוטלה על החלק הזה, ואני מקוה שכאשר [כתקוותי, בלי קשר לתיקון הטעויות שבו, כי כנ"ל הוא עוסק בנושא בעייתי] הוא יוסר מרשימת המומלצים תוסר הצנזורה בעז"ה) ו"יחס רבותינו נשיאינו לענפים השונים" [רגע, מה ההבדל בין זה לבין הקטע הקודם: "היחסים בין ליובאוויטש ל[<sup>'''בין'''. כמה טעויות, רבש"ע!, בין ליובאוויטש ל'''בין''' ה</sup>]ענפים שנתפצלו"? למחלק הכותרות פתרונים], מופיעה סוף סוף "אחרית דבר" [במפתח מסומן 11], ביטוי האהוד מאד על עורכי הערך הזה, שכן כבר מצאנו אותו ב.. סוף מאורעות תרכ"ו-ז [במפתח 2.3] -איך באמת מגיע אחרית דבר באמצע הערך? מה עבר על מי שכתב את זה, על כל מי שעבר ולא מחק [למעט אני, כי אני מודיע על זה לאחרים (או מטיל את זה על עצמי עוד הרבה זמן), עדיף מכלום], על מי שראה את זה (? בדקו באמת את הערך, לפני שהמליצו אותו בכלל?) ולא מנע ממנו להכתירו בכתר הערך המושלם=מומלץ? הלאה. 2. מה גרם לאנשים לקבל את נשיאות אדמו"ר מהר"ש? לפי [https://77012.blogspot.com/2025/04/blog-post_30.html מוהרל"ז שליט"א] [הקישור הוא מסוף הערך], לא היתה כל שאלה. כל החסידים מיד בדקו וראו שאדמו"ר מהר"ש הוכתר על ידי אביו בכתי"ק. וכך נפתרה המחלוקת והסאגה, כלשונו הזהב. אבל רגע, איזה מחלוקת ואיזו סאגה? - אין פירוט. הקורא התמים בלחלוחית גאולתית אמור להבין לבד שהיתה סאגה, והוא מקבל ישירות רק את הפתרון, מבלי לדעת פתרון של מה, שהרי בלחלו"ג אין קישורים לחב"דפדי', רק פנימיים.. לעומ"ז, הקורא בחב"דפדי', זוכה למעט הבנה מה היתה המחלוקת: הי' בית דין, מחרחרי הריב היו -כמובן- אך ורק חסידי קאפוסט, וכל המהר"ש'ניקים צדיקים תמימים, והמהרי"ל ו"מלבי השנאה" [עפ"ל!] שלו גורשו ב'על כרחם' מליובאוויטש. בסוף הערך מואילים בחסדם עורכי הערך המומלץ לציין לספר בני הצמח צדק. אני לא יודע אם הם קראו בו, שכן קישור לא הי' להם, וציונים אליו יש רק שלושה, [לפחות יותר מהציונים אל ספר השמועות האמינות לחלוטין של [[שמעון וייצהנדלר|בר הסמכא מגדולי זקני החסידים]] - "החייל - סיפורו של תמים<ref>יש גם ערך על הספר, אפשר לקשר לשם..</ref>" (הערה 87)...] אבל אין ספק שלא מובעת בערך כמעט בכלל דעתו של כותב הספר הזה - שאיני חושב שצריך לומר שהוא בר הסמכא הגדול ביותר בנושא. כלומר אמנם מובא בערך שהיו פתקים נגד מהרי"ל ובית הדין פסק שהם מזויפים, אבל לא כתוב איזה פתקים. בספר בני הצ"צ אנחנו קוראים: == הערות שוליים ==
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)