לדלג לתוכן
תפריט ראשי
תפריט ראשי
העברה לסרגל הצד
הסתרה
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
חב"דפדיה
חיפוש
חיפוש
מראה
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
כלים אישיים
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
דפים לעורכים שלא נכנסו לחשבון
מידע נוסף
תרומות
שיחה
עריכת הדף "
שבת עילאה
"
ערך
שיחה
עברית
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כלים
כלים
העברה לסרגל הצד
הסתרה
פעולות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כללי
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף
מראה
העברה לסרגל הצד
הסתרה
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
ישנן שני מדרגות ב[[שבת]]. מלבד ה'''שבת תתאה''' כאן בעולם, הנעשית על ידי שביתת עם ישראל, ישנה גם '''שבת עילאה'''. == ששת ימי המעשה == ידוע בענין ובחינת '''ששת ימי המעשה''' למעלה, שזהו ענין ובחינת ירידת והמשכת אור ושפע האלקית מ[[אצילות]] ל[[בריאה]], [[יצירה]] ו[[עשייה]], למטה מטה עד עולם הזה השפל להחיות מ[[אין]] ל[[יש]], וזאת על ידי בחינת [[אותיות]] הדבור של [[עשרה מאמרות]] וצרופיהן שזהו מבחינת [[מלכות|מלכותו יתברך]] כידוע, וכמו שידוע שמחדש בכל יום מעשה בראשית מאין ליש, כמו מאמר יהי אור יהי רקיע, בכל יום יורד ונמשך מלמעלה למטה, ובכלל נחלקו לו' ימי המעשה, ביום הראשון מאמר יהי אור ביום השני מאמר יהי רקיע כו', שהן [[ששת מדות חג"ת]] כו', ולכך נקראים ימים אלו בשם ששת ימי המעשה דוקא, כמו העושה מלאכה ועבודה שכחו מתפשט ממנו למטה בדבר הפעולה הזאת שפועל ועושה, כי כח הפועל נמשך בפעולתו, וכאשר שובת ונח ממלאכתו חוזר כחו שנתפשט בפעולתו אל כח העצמות ונקרא נייחא דרוחא. == ענין שבת עילאה == וכך הוא במעשה בראשית, שנקראים מעשה ידיו של הקב"ה, בכל ו' ימי המעשה כנ"ל שזהו כח הפועל האלקי בעולמות של בריאה יצירה ועשייה, וכאשר שובת ונח בשבת, חוזר פנימיות הכח אלקי שבעולמות אל העצמות ד[[אין סוף ברוך הוא]] שב[[אצילות]], ונקרא נייחא דרוחא, כמו שכתוב וישבות ביום השביעי, ותרגומו ונח לשון נייחא כו'. לכאורה לפי זה, היו כל העולמות בטלים במקור חוצבם במקור כל החיים העליונים כו'. אך הביאור הוא והענין ידוע שעלייה זאת היא בבחינה הפנימית לבד ולא בבחינה החיצונית, ועל כן מוריד גשמים ומצמיח תבואות בשבת כמו בחול, וכן כל ה[[השתלשלות]] דעולמות הרוחניים כו', וזהו ענין עליית העולמות בשבת מעשיה ליצירה ומיציר' לבריאה ומבריאה לאצילות וכן עד רום המעלות בעצמות [[אין סוף ברוך הוא]] ממש והכל בבחינת הפנימית. לעתיד לבוא, תהיה עליות העולמות גם בחצוניות. [[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)