לדלג לתוכן
תפריט ראשי
תפריט ראשי
העברה לסרגל הצד
הסתרה
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
חב"דפדיה
חיפוש
חיפוש
מראה
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
כלים אישיים
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
דפים לעורכים שלא נכנסו לחשבון
מידע נוסף
תרומות
שיחה
עריכת הדף "
שיטת הלימוד של הרבי מליובאוויטש
"
ערך
שיחה
עברית
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כלים
כלים
העברה לסרגל הצד
הסתרה
פעולות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כללי
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף
מראה
העברה לסרגל הצד
הסתרה
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
[[קובץ:הרבי מאמר.jpg|250px|ממוזער|שמאל|[[הרבי]] בשעת אמירת [[מאמר]]]] '''שיטת הלימוד של הרבי''', הינה דרך לימוד ייחודית המשלבת את שיטת ההגיון והסברה עם שיטת הדיוק וה[[פלפול]] ועם שיטת החקירה, תוך חתירה מתמדת להתאמת הסברה העמוקה ביותר עם המשמעות הפשוטה של הדברים, ולהתאמת כל חלקי התורה באופן שישלימו זה את זה. כדרך כלל נמנע הרבי בדרך לימודו מלהכריע ולפסוק הלכה, למעט מקומות חריגים ונדירים. ==יסודות בשיטת הרבי== הרבי למד אצל אביו הגאון המקובל הרב [[לוי יצחק שניאורסון]], ודברים רבים בדרך הלימוד של הרבי משקפת את שיטת הלימוד של אביו{{הערה|1=ראו [https://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=4622&st=&pgnum=592&hilite= שיחות קודש תשל"ט חלק ג עמוד 559].}}. בנוסף לזה הרבי רואה במידה רבה את [[הגאון מרוגוצ'וב]] כרבו המובהק, ויסודות רבים מתורתו של הגאון הרוגוצ'ובי משולבים בדרך לימודו של הרבי. כמו כן נוקט הרבי במקומות רבים בשיטתו של הגאון רבי [[יוסף ענגיל]] וחותר למצוא לכל סברה מקור תורני בדברי חז"ל ובדברי רבותינו הראשונים. כמו כן מרבה הרבי להשתמש בדרכו של רבי ירוחם פישל פערלא, שנוסד בפירושו לספר המצות לרס"ג. גם במקומות בהם נראה כי הרבי הולך בשיטות לימוד שקדמו לו, עיון מעמיק מגלה כי הרבי מפתח דרכי לימוד אלו לעומק ולרוחב. שיטה לימוד זו זכתה לכינויים רבים, ביניהם 'הלמדנות האמונית'{{הערה|הרב מאיר אליטוב בספרו 'שיטת הלימוד של הרבי מליובאוויטש'.}}, 'עומק הפשט'{{הערה|הרב מנחם מענדל רייצס.}} 'סיני ועוקר הרים בחדא מחתא'{{הערה|האדמו"ר מטאלנא.}}, ועוד. ==דרך הלימוד בתורתו של הרבי== בהתבטאות נדירה של הרבי כלפי שיטת הלימוד שלו עצמו, כותב הרבי: {{ציטוטון|לימוד [[תורה שבעל פה]] - מובן שנכון וטוב הוא בכל האופנים האפשריים, וכיון שכמאמר חז"ל "אין דעותיהן שוות" - הרי "גם" בזה כמה שיטות ודרכים. וכמדומה שדוקא לאחרונה מתפשטת ומתקבלת יותר ויותר שיטת ודרישות גדולי ישראל דכמה וכמה דורות דמלפנים{{הערה|ב'שולחן מנחם' ציינו למקורות שהובאו בקונטרס עץ חיים לאדמו"ר הרש"ב פרק ל"א: חידושי אגדות מהרש"א [[בבא מציעא]] פה, א. שבת לא, ב. שו"ת חוות יאיר סי' קכג. של"ה במסכת שבועות שלו קפא, ב, ובחלק [[תורה שבעל פה]] דף תיב ואילך. מהר"ל בספר 'דרך חיים' על אבות פ"ו מ"ו קרוב לסופו, ובספר נתיבות עולה נתיב התורה פרק ה'.}} בהסברה ישרה (לא לחלק שערה לשניים) על אתר (לא להפגיש בדוקא הר בהר) ובבירור הנפקא מינה לפועל ("מאי ביניהו" - שזהו לפעמים קרובות השמירה מלכת בדרך עקלתון). בהמשך להנ"ל - אולי נודע לו משיטתי בזה, להוסיף עוד נקודה - על דרך שהבליט והדגיש הגאון הרגצובי{{הערה|ראה גם שיחות קודש תשל"ו חלק א' עמוד 147 (ובתרגום ללשון הקודש בספר 'תומכי תמימים' עמוד קצד), שם דורש הרבי ש"הגם שמדובר בשיטה חדשה לגמרי.. מאחר שלימוד באופן זה מראה ומגלה את היוקר וה[[עושר]] שבלימוד התורה, הרי כדאי ומומלץ שתלמידי הישיבה יאזינו מידי פעם לשיעור הצועד בדרך ובשיטה זו.. לימוד כזה מעניק רחבות ועמקות לא רק בלימוד התורה שעל אתר, אלא גם בכללות הגישה אל תלמוד תורה.}} - למצוא המשותף שבענין פרטי זה שבתורה עם עוד פרטים, הכלל והגדר המאחדים. ומובנת העמקות, ועל אחת כמה וכמה הרחבות - הבאות על ידי זה}}{{הערה|ממכתב כ"ז טבת תשל"ו, נדפס ב[[לקוטי שיחות]] חלק ט"ז עמוד 572.}}. [[קובץ:שער ספרי הרבי.gif|200px|ממוזער|שמאל|דף השער של אחד מספרי [[לקוטי שיחות]]]] בכמה הזדמנויות העיר הרבי בנוגע לסגנון הלימוד ב[[ישיבה|ישיבות]]: כאשר [[אדמו"ר הריי"צ]] ביקש מהרבי לתהות על קנקנו של הרב [[יהודה הבר]] אם הוא מתאים לשמש כראש ישיבה בתומכי תמימים, השיב הרבי: {{ציטוטון|דבר טוב ניכר בו גם בהשקפה ראשונה, שדרכו בלימוד הוא על אתר גופא בלא 'ורמינהו' וראיות ממרחק, כי אם בסברא במקומו}}. ראש [[ישיבת תומכי תמימים המרכזית]] הרב [[ישראל יצחק פיקרסקי]] מעיד, שהרבי התבטא בפניו שדרך הלימוד של סוכצ'וב היא דרך המיצוע בין שיטת הלימוד הליטאית, לבין שיטת הלימוד הנקודתית, והוא מרוצה שראש הישיבה הוא כזה שמלמד בדרך של סוכצ'וב. את רצונו של הרבי שבישיבות חב"ד ילמדו בדרך המשלבת בין דרכי הלימוד השונות, ניתן לראות גם בהוראתו לרב [[יוסף גולדברג]] ראש ישיבת [[תומכי תמימים ברינואה]], שבנוסף לדרך הלימוד שקיבל ב[[ליובאוויטש]] המתמקדת בהסברה ישרה של הסוגיא בלי פלפולים וחקירות, ישלב בשיעורים גם דרכים משיטת הלימוד בישיבת טלז{{הערה|אוצר החסידים - ברחבי תבל, עמוד 346.}}. הרבה מחידושי הרבי בסוגיות הש"ס נלקטו מתוך סדרת ה[[לקוטי שיחות]] וה[[אגרות קודש]] בספרים [[חידושים וביאורים בש"ס]]. ה[[הדרן|הדרנים]] של הרבי יצאו לאור בספרים [[הדרנים על הש"ס]]. כמו כן שיחות עיוניות נבחרות נערכו מחדש בהתאמה לקהל הלומדים והוגהו על ידי הרבי עבור פרסומם בקבצים התורניים [[המאור]] ו[[הפרדס]]{{הערה|נקבצו מאוחר יותר בלקוטי שיחות כרך מ'.}}. חידושי הרבי בעניני הלכה קובצו ב[[תשובות וביאורים בשולחן ערוך]], ובהמשך בסדרת [[שערי הלכה ומנהג]]. ===מאפיינים עיקריים=== בשיטת לימודו של הרבי ישנם מספר קווים כלליים המאפיינים את כללות הגישה ללימוד: *דיוק בכל פרט בלימוד, מתוך נקודת מוצא שכל פרט בתורה היא אמת מוחלטת. *שימת דגש על הצד החיובי שבכל סוגיה. *חתירה ליישוב והתאמה בין דעות שונות, גם כאלו הנראות כסותרות לחלוטין. *הוצאת הוראה למעשה בפועל מהלימוד. *מציאת הנקודה הפנימית שבכל סוגיה, וממילא גם המכנה המשותף בין סוגיות שונות. ===שיטת הדיוק=== בנוגע לשיטת הדיוק התבטא הרבי עצמו: "בדרכי הלימוד בכלל ישנם כמה אופנים: בדרך הגיון והסברה - הנקרא "שיטת הלימוד הליטאית", ולימוד בדרך של חידוד ופלפול, שמתייחס לפולין. אבל הדיוק בלשון וסגנון - אינו מקובל. וטעם הדבר - מסתמא - מצד מיעוט הזמן, ועוד טעם, בגלל החילוק שבין [[תורה שבכתב]] לתורה שבעל פה, שבתורה שבכתב העיקר הוא האותיות, שהרי מצינו שמאות אחת בתורה ישנו פרק שלם בש"ס{{הערה|[[לקוטי תורה]] דרושי שמיני עצרת פח, ריש עמוד א. ברכה צה, ד.}}, ובתורה שבעל פה העיקר הוא הענין, וכמבואר ב[[לקוטי תורה]]. אך מכל מקום הרי פשיטא שגם בתורה שבעל פה הלשון מדוייק ביותר, ועד שמדיוק הלשון יכולים להוציא תילי תלים של ענינים"{{הערה|לקוטי שיחות חלק ט"ז עמוד 533.}}. ===לימוד רש"י על התורה=== {{ערך מורחב|שיחות רש"י}} לאחר פטירת אמו בשנת [[תשכ"ה]] החל הרבי לבאר לזכרה מידי שבוע קטע מפירוש רש"י על התורה, ולאורך השנים נצברו עשרות כללים שקבע הרבי בלימוד דברי רש"י, אותם הוכיח מתוך רש"י עצמו והראה כיצד ניתן לראות אותם במקומות נוספים בדברי רש"י. שיטת לימודו של הרבי בפירוש רש"י נקבצה על פי הוראתו בספר [[כללי רש"י]], והיא מתאפיינת בהיצמדות לפשוטו של מקרא, וע"פ דברי המשנה "בן חמש שנים למקרא"{{הערה|אבות פרק ה' משנה כב.}} חידש שפירושו של רש"י צריכה להיות בהתאם להבנת בן חמש למקרא, כאשר לא ייתכן קושי בדברי הפסוק שרש"י אינו מיישב, ודיוק בכל פרט בדברי רש"י (הדיבור המתחיל, שמות בעלי המאמרים, מספר הפירושים וסדרם, ההוכחות שמביא, ועוד). בסה"כ ישנם בספר 620 כללים (!) כיצד ללמוד את פירוש רש"י על התורה. לאורך השנים נערכו מספר קבצים וסדרות שליקטו את פירושי הרבי על דברי רש"י{{הערה|ביניהם: 'עומק הפשט' - הרב מנחם מענדל רייצס, 'המאור שבתורה', ועוד.}}. ===לימוד רמב"ם=== בתוך השיחות הרבות שנשא הרבי בהלכה ובחסידות, הביא פעמים רבות את דברי הרמב"ם וביאר אותם לעומקם. העיסוק בדברי הרמב"ם גבר בשבועות של [[בין המיצרים]] בהן עסק הרבי באופן מיוחד בלימוד הלכות בית הבחירה של הרמב"ם על פי [[לימוד הלכות בית הבחירה בימי בין המצרים|תקנתו]], וביתר שאת לאחר [[תקנת לימוד הרמב"ם היומי|שתיקן את לימוד הרמב"ם היומי]] בשנת [[תשמ"ד|תשד"מ]], אז החל לבאר הלכה ברמב"ם בכל התוועדות כשבסך הכל כוללים ביאורים למעלה מאלף הלכות פרטיות{{הערה|במהדורת הרמב"ם בהוצאת [[חז"ק הוצאה לאור]] נסמנו במדור 'עיטורי מלך' כל ההלכות שהתבארו על ידי הרבי.}}, מהם עולים כללים רבים על פיהם ניתן להבין ריבוי הלכות אחרות. מביאורים אלו, נלקטו עשרות כללים שיטתיים בלימוד הרמב"ם, שקובצו בספר [http://www.hebrewbooks.org/30462 כללי הרמב"ם] על ידי הרב [[מרדכי מנשה לאופר]]{{הערה|וקודם לכן במאמרו של הרב [[אברהם ברוך פבזנר]] ב[[שבועון כפר חב"ד]] גליון 31, ועל ידי הרב כהן בקובץ 'הר המלך' חלק ב' עמודים קה-קט.}}, כאשר שיטת הלימוד עצמה נחקרה על ידי ד"ר יעקב גוטליב והתפרסמה בספרו 'שכלתנות בלבוש חסידי'. בין הכללים בשיטת לימוד זו: *דיוק בסדר ההלכות ברמב"ם{{הערה|ראו לדוגמא: לקוטי שיחות חלק י"ז עמוד 225, חלק כ"א עמוד 238, חלק ל' עמוד 53, חלק ל"ב עמוד 127, חלק ל"ז עמוד 48, חלק ל"ט עמוד 22.}}, בצורה בה הציג את המצוות בראש כל קבוצת הלכות{{הערה|ראו לדוגמא: לקוטי שיחות חלק ל"ט עמוד 22.}}, בפסוקים שהביא בראש הספרים{{הערה|ראו לדוגמא: לקוטי שיחות חלק ל"ב עמוד 129.}} ובסוף כל קבוצת הלכות{{הערה|ראו לדוגמא: לקוטי שיחות חלק ל"ז עמוד 48.}}, ועל פי זה להסביר שאלות מהותיות ברמב"ם עליהם עמדו גדולי מפרשיו, מתוך הנחה פשוטה שהרמב"ם דייק לא רק בניסוח שלו אלא גם בסדר הדברים. *כל פרט המופיע בספרו הוא הלכה פסוקה{{הערה|ראו לדוגמא: לקוטי שיחות חלק כ"ח עמוד 131 בנוגע לתפילה שמביא בספרו ("מהרה יגלה אכי"ר"), חלק כ' עמוד 16 וחלק כ"ט עמוד 72 בנוגע לתיאורים היסטוריים.}}, כולל הכותרות שהעניק להלכות{{הערה|ראו לדוגמא: לקוטי שיחות חלק י"ב עמוד 160.}}. ===לימוד פרקי אבות=== בשבתות הקיץ הרבי הקדיש פעמים רבות חלק משיחתו לביאור משנה מפרקי אבות, מהכללים העיקריים שהנחו את הרבי בביאור פרקי אבות: א. יש קשר בין שם החכם האומר את המימרא וקורות חייו לבין הדבר שאמר. ב. הגמרא אומרת (ב"ק ל) ש'מאן דבעי למיהוי חסידא ליגמר מילי דאבות' = מי שרוצה להיות חסיד שילמד פרקי אבות, ולכן פרקי אבות הינם 'מילתא דחסידותא' ולא הלכה השווה לכל נפש. לאור זאת מבאר הרבי ענינים בפרקי אבות שנראים במבט ראשון שמדברים על הלכה פשוטה - הרבי מבאר אותם על ענין אחר עמוק יותר שהוא 'מילתא דחסידותא'. כך למשל מבאר הרבי את ציווי המשנה 'עשה לך רב', לא על רב הלכתי - שזה לא מידת חסידות, אלא על רב לעניני עבודת ה'. ==גדולי ישראל על דרך לימודו של הרבי== הרב [[ישראל יצחק פיקרסקי]]: {{ציטוטון|הרבי הוא גאון הגאונים לא רק בדורנו.. הגדלות הנדירה של הרבי בנגלה היא בכך שהגאונות העצומה היא בכל המקצועות ממש, ודבר זה, אפשר לומר, לא היה לו אח ורע.. היו גאונים ענקים, אדירי ארץ, אבל כל אחד מהם הצטיין במיוחד בקו מסויים. היה למשל מי שבגאונותו בלימוד הצטיין ב"לחלק", היינו שני דברים שנראים ממש זהים ובכל זאת יש חילוק ביניהם' אחד הצטיין במיוחד ב"לקשר" שני עניינים שנראים רחוקים שאין שום קשר ביניהם, וכך הלאה. אבל הכל ביחד - גם חריפות עצומה וגם בקיאות מבהילה, גם 'חילוקים'וגם 'לדמות'?! זה המיוחד ברבי שליט"א שיש לו שלימות בלימוד. שלמות מכל זווית ומכל פינה בכל סוגי הגדלות שהיו אצל גאונים אמיתיים}}. [[חסידות טולנא|האדמו"ר מטאלנא]]: {{ציטוטון|אצל הרבי אנחנו רואים דבר מופלא: זה כל כך עשיר בגישה כלפי העניין, וזה כל כך פשטני במסקנת העניין, כאילו שני ניגודים באותה גישה עצמה.. לקחת את החריפות העצומה של החידוש ולהוריד אותו לתוך פשט שבפשט, וכך שני הניגודים הללו מגיעים לתוך שלמות נפלאה שלא מצינו כמותה בכל מקומות לימוד הנגלה למושבותיהם.. שיטת הלימוד של הרבי מראה את תכונות הנפש של 'סיני' ו'עוקר הרים' בבת אחת. ולא עוד אלא שלפעמים שתיהן באות בו-זמנית. מדובר בשני ניגודים, שאצל רוב הלמדנים שאנו מכירים אלה הם שני עניינים שבדרך כלל לא עולים בקנה אחד, ואצל הרבי, יש באותה שיחה כמה דברים בלימוד שהם גאונות בטהרתה, בשיטת החריפות, ויש כמה דברים שהם בפשטות בטהרתה, בשיטת הפשט}}. ==לקריאה נוספת== *'''[http://www.hebrewbooks.org/30463 כללי רש"י]''' - אוסף כללים שקבע הרבי בלימוד פירוש רש"י על התורה (נערך על ידי הרב [[טוביה בלוי]]) *'''[http://www.hebrewbooks.org/30462 כללי הרמב"ם]''' - אוסף כללים שקבע הרבי בלימוד 'היד החזקה' לרמב"ם (נערך על ידי הרב [[מרדכי מנשה לאופר]]) *'''משנתו של הרבי מליובאוויטש''' - [[אליהו מאיר אליטוב]] *'''אחדות בתורה''' - הרב [[שניאור שניאורסון]] (שלושה חלקים) *[[יחזקאל סופר]], '''מעייני רש"י''' - סוגיות ומהלכים בפשוטו של מקרא לאור שיחותיו של הרבי, תשע"ה. *הרב [[פסח פישמן]], '''משנת מנחם''' - 2 כרכים המאגדים את התייחסות הרבי לאישיותם של 250 תנאים ואמוראים והקשר לדברי התורה שנמסרו לנו מפיהם *ישראל אלפנביין, '''כל השאלות נפתרו מאליהן''', דרכו ושיטת לימודו של הרבי, במדור 'חיי רבי' שבועון כפר חב"ד 1961 עמוד 36 *הרב [[מרדכי מנשה לאופר]] והרב [[שמעון ויצהנדלר]] (עורכים), ספר [[מקדש מלך (לאופר)|מקדש מלך]] חלק ג', מבוא ==קישורים חיצוניים== '''סקירות על שיטת לימודו של הרבי:''' *[https://abc770.org/article_node_2452/#header-39 הוספה לפרק ל"ו בתניא] מאת הרב [[חיים לוי יצחק גינזבורג]], [[פניני התניא]] באתר {{חב"ד אור אין סוף}} *הרב [[חנניה יוסף אייזנבך]], '''שימה בפיהם''', מבוא ל[[חידושים וביאורים בש"ס]] חלק ג' *'''[http://shturem.net/images/news/90057_news_17082016_7144.pdf נקודות משיטת לימודו של הרבי]''', בתוך המבוא לקובץ 'תורתו אמת' בהוצאת [[ישיבת קיץ צעירי ליובאוויטש]] {{PDF}} אב תשע"ו *'''[http://www.col.org.il/files/0.81316341634_227180.pdf ה'לשיטתייהו' בתורתו של הרבי]''', בתוך מבוא לאוצר לקיטוי שיחות - לשיטתייהו, בהוצאת [[תורת חב"ד לבני הישיבות]] {{PDF}} תמוז תשע"ו *'''[http://4ysc01p1vhw140bqmvpyqhpw.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2016/10/13-10-2016-11-32-13-%D7%A7%D7%95%D7%91%D7%A5-%D7%92-%D7%9C%D7%A7%D7%A8%D7%99%D7%90%D7%94.pdf איך קאך זיך דאך בלימוד פירוש רש"י]''', סקירה על ביאורי הרבי לפירוש רש"י, בתוך קובץ של [[ועד חיילי בית דוד]], תשרי תשע"ז גליון ג' עמוד 15 *[http://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=84546 '''רבן של ישראל''', אברהם רייניץ], [[בית משיח]] גיליון מס' 946. *הרב [[מרדכי מנשה לאופר]], '''[http://www.chabadhouse.org.il/Magazines/Article.asp?ArticleID=5119&CategoryID=1185 תורתו של נשיא הדור]''' *[[מנחם מענדל רייצס]], [https://www.yeshiva.org.il/midrash/18312 הדיוק במיקומי ההלכות ב"משנה תורה"] *'''[https://www.merkazato.co.il/%D7%A1%D7%A7%D7%99%D7%A8%D7%AA-%D7%A1%D7%A4%D7%A8%D7%99-%D7%94%D7%92%D7%90%D7%95%D7%9F-%D7%94%D7%90%D7%9C%D7%95%D7%A7%D7%99-%D7%94%D7%A8%D7%91%D7%99-%D7%9E%D7%9C%D7%99%D7%95%D7%91%D7%90%D7%95%D7%95/ סקירת ספרי הגאון האלוקי הרבי מליובאוויטש]''', אוסף של סקירת ספרי הרבי, מלוקט מתוך [[פנימיות (גיליון)|פנימיות]] בהוצאת [[מרכז את"ה]] '''מאמרי הערכה ועיון על שיטת הלימוד:''' *'''[http://4ysc01p1vhw140bqmvpyqhpw.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2016/10/13-10-2016-11-32-13-%D7%A7%D7%95%D7%91%D7%A5-%D7%92-%D7%9C%D7%A7%D7%A8%D7%99%D7%90%D7%94.pdf איך קאָך זיך דאָך בלימוד פירוש רש"י]''', בתוך קובץ בהוצאת ועד חיילי בית דוד תשרי ה'תשע"ז {{PDF}} *הרב [[עזרא בנימין שוחט]], '''[http://www.col.org.il/files/0.26641054105_6282045.pdf אסתכל באורייתא וברא עלמא]''', בתוך גליון נושא של שבועון 'המודיע' לרגל 25 שנה לג' תמוז, ערב שבת פרשת חוקת תשע"ט *'''[https://drive.google.com/file/d/1mMLXY5nbwB-U3LEiH7nI3MIm_CpbwGMd/view לשיטתייהו]''', בתוך בטאון 'היכל ליובאוויטש' בית שמש גליון ז' י"א ניסן ה'תשפ"ה עמוד 39 '''מדיה:''' *[[הרב יוסף ישעיה ברוין]], '''[http://chabad.info/video/beis-medrash-video/%D7%A9%D7%99%D7%A2%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D-beis-medrash-video/%D7%9B%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%A1-%D7%AA%D7%95%D7%A8%D7%94-%D7%93%D7%A8%D7%9A-%D7%94%D7%9C%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%93-%D7%A9%D7%9C-%D7%94%D7%A8%D7%91%D7%99-%D7%91%D7%9B%D7%9C-%D7%97%D7%93%D7%A8%D7%99/ דרך הלימוד של הרבי בכל חדרי התורה]''' {{וידפו}}, כינוס תורה ב-770 איסרו-חג השבועות ה'תשע"ח *'''[https://col.org.il/news/126167 השפעתו של רבי לוי יצחק על שיטת הלימוד של בנו - הרבי]''' {{COL}}{{וידאו}} {{הערות שוליים}} [[קטגוריה:אדמו"ר שליט"א]]
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)
תבניות המופיעות בדף זה:
תבנית:COL
(
עריכה
)
תבנית:Col
(
הצגת מקור
) (מוגנת חלקית)
תבנית:PDF
(
עריכה
)
תבנית:הערה
(
הצגת מקור
) (מוגנת חלקית)
תבנית:הערה/קוד
(
עריכה
)
תבנית:הערות שוליים
(
הצגת מקור
) (מוגנת)
תבנית:הערות שוליים/מרחב שם
(
עריכה
)
תבנית:הפניה לערך מורחב
(
עריכה
)
תבנית:הפניה לערך מורחב/קוד
(
עריכה
)
תבנית:וידאו
(
הצגת מקור
) (מוגנת חלקית)
תבנית:וידפו
(
הצגת מקור
) (מוגנת)
תבנית:חב"ד אור אין סוף
(
עריכה
)
תבנית:ערך מורחב
(
עריכה
)
תבנית:ציטוטון
(
עריכה
)
יחידה:Arguments
(
עריכה
)
יחידה:PV-options
(
עריכה
)
יחידה:ParamValidator
(
עריכה
)
יחידה:הערה
(
עריכה
)
יחידה:פרמטרים
(
הצגת מקור
) (מוגנת חלקית)