לדלג לתוכן
תפריט ראשי
תפריט ראשי
העברה לסרגל הצד
הסתרה
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
חב"דפדיה
חיפוש
חיפוש
מראה
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
כלים אישיים
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
דפים לעורכים שלא נכנסו לחשבון
מידע נוסף
תרומות
שיחה
עריכת הדף "
שלושת השלמויות
"
ערך
שיחה
עברית
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כלים
כלים
העברה לסרגל הצד
הסתרה
פעולות
קריאה
עריכה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כללי
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף
מראה
העברה לסרגל הצד
הסתרה
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
{{מקורות|כל הערך=כן}} '''שלושת השלמויות''' הינם שלוש חלקים בעניין ה[[שבת]] ה[[תורה]] וה[[מצווה|מצוות]] שיעשו ע"י [[מלך המשיח]]. שלושת השלמויות הם:"[[מיהו יהודי|שלימות העם]], [[שלמות הארץ|הארץ]] ו[[שלימות התורה|התורה]]" ==שלימות העם== {{ערך מורחב|ערך=[[מיהו יהודי]]}} שלימות העם פירושה שה[[בני ישראל|עם]] יהיה שלם, ולא יכנסו בו זרים, כלומר, כאלו שאינם חלק מ[[בני ישראל|עמנו]] וקוראים לעצמם ב[[בני ישראל|שם זה]]; דבר זה גורם [[גילוי עריות|לנישואי תערובת]] של [[יהודים]] ו[[אומות העולם|אינם יהודים]], דבר החמור ביותר כיון שהוא [[חילול קודש|מחלל]] את כח ה[[אין סוף]] הנמצא [[בני ישראל|ביהודי]], שהוא הנותן את הכח [[לידה|להוליד]], וכאשר הוא בועל [[אומות העולם|גויה]] (ארמית) הרי ש[[חילול קודש|חיללו]] והשתמש בו לא עבור [[קדושה]]. כחלק עיקרי מזה הוא ה"[[גיור]] [[מיהו יהודי|כהלכה]]", שכאשר [[גוי]] מבקש [[גיור|להתגייר]], אי אפשר לעשות לו הנחות וקולות ב[[גיור]], אלא עליו לעבור את כל התהליכים - הכוללים גם החלטה על [[קיום המצוות|קיום]] כל [[מצווה|המצוות]] האמורות [[תורה|בתורה]] על פי הדרך שקיבלו [[חז"ל|גדולי וחכמי]] [[בני ישראל|עמינו]] [[הלכה למשה מסיני|במסורה]] [[הר סיני|מסיני]]. חלק נוסף [[מיהו יהודי|בשלימות העם]] הוא שכל [[בני ישראל|עם ישראל]] ([[גאולה|בגאולה]]) [[קיבוץ גלויות|יגיע]] אל [[ארץ ישראל]]. ==שלימות הארץ== {{ערך מורחב|ערך=[[שלמות הארץ]]}} [[ארץ ישראל]] [[ברית בין הבתרים|הובטחה]] ל[[אברהם אבינו]] [[ברית בין הבתרים|בברית בין הבתרים]] וניתנה בפועל [[בני ישראל|לעם ישראל]] על ידי [[יהושע בן נון]]; לאחר [[חורבן בית המקדש|חורבן]] [[בית ראשון]] בחלוף שבעים שנה חזרו אליה, ולאחר כמה מאות שנים [[חורבן בית המקדש השני|מחורבן בית שני]] [[מדינת ישראל|חזרו אליה]]. בשנת [[תש"ח]] הקימו ה[[התנועה הציונית|ציונים]] [[מדינת ישראל|ממשלה]] ב[[ארץ ישראל]], לאחר [[מלחמת ששת הימים]] ב[[תשכ"ז]] שכבשו את [[מדבר סיני|סיני]] [[הגולן|והגולן]] החלו פוליטיקאים מסויימים לדבר על כך שזה רק באופן זמני [[מסירת שטחים|ויחזירו להם את השטחים שלקחו מהם]]. [[הרבי]] צעק על דבר זה בחריפות רבה, ואמר כמה טעמים על גודל [[איסור|וחומרת האיסור]]: ב[[סימן שכ"ט]] ב[[שולחן ערוך]] כתוב: שנכרים שבאו על עיר הנמצאת {{מונחון|בספר|בגבול}} ב[[שבת]], אפילו אם באו רק על עסקי {{מונחון|קש ותבן|ממונות}} יוצאים עליהם ב[[מלחמה]] בשבת, משום סכנת נפשות. ואמר [[הרבי]], כי על חשש נפשות יוצאים למלחמה, כל שכן על ודאי נפשות שמחללים שבת; ומסירת השטחים, ואפילו הדיבורים על מסירתם גורמים לדם יהודי להשפך, ועל כן הוא איסור גמור. כן הוסיף, ש[[ארץ ישראל]] ניתנה ל[[עם ישראל]] על ידי [[הקב"ה]], וכך נכתב ב[[רש"י]] הראשון על ה[[תורה]]: אמר רבי יצחק, לא היה צריך להתחיל את ה[[תורה]] אלא {{מונחון|בהחודש הזה לכם|ה[[מצווה]] הראשונה ב[[תורה]] שנצטוונו על ידי משה רבינו}}, ומדוע פתח בבראשית, משום "כח מעשיו הגיד לעמו לתת להם נחלת גויים". שאם יבואו אומות העולם ויאמרו להם ל[[ישראל]] "ליסטים אתם", יענו להם שהוא בראה, ברצונו נתנה להם, וברצונו נטלה מהם ונתנה לנו. והיינו, שאין כלל רשות למסור שטחים אלו, שהרי הם ברשות [[הקב"ה]], ולא ברשותנו. כיון ש[[שלימות הארץ]] פירושה ש[[ארץ ישראל]] תהיה בידי [[עם ישראל]], הרי ששלימות גמורה בזה תהיה לעתיד לבוא שיתן [[הקב"ה]] ל[[עם ישראל]] את כל הארץ שהבטיח ל[[אברהם אבינו]] - כולל ארץ הקיני, הקניזי והקדמוני. ==שלימות ה[[תורה]]== {{ערך מורחב|ערך=שלמות התורה}} שלימות התורה היא שכל ה[[תורה]] - כולל כל רמ"ח [[מצוות עשה]] ושס"ה [[מצוות לא תעשה]] שבה ישמרו על ידי כל אחד ואחת מבני ישראל, ללא כל ויתור או פשרה. כחלק ממאבקי [[הרבי]] בזה היו גם המלחמות על הגיור כהלכה, על שמירת ה[[שבת]] באוניות ישראליות, מחד נגד הציונות ומאידך באלו הרואים בהתיישבות ב[[ארץ ישראל]] כסכנת קיום ל[[עם ישראל]]. כן היו מלחמות על אי הדחת רבנים ממשרתם. לאידך היו גם פעולות חיוביות, כ[[מבצע תפילין]], [[נרות שבת קודש]] ושאר [[מבצעים|מבצעי הקודש]], עורר על לימוד [[חת"ת]] ו[[רמב"ם]], ותבע מרבנים שלא לנתוש את קהילותיהם אלא להשפיע על כל יהודי שאפשר. [[שלימות התורה]] לגמרי, תהיה ב[[גאולה]] העתידה, כיון שאז כשיבנה [[בית המקדש]], [[קיבוץ גלויות|יקובצו הגלויות]] ו[[מלך ישראל#מצוות מינוי מלך|יתמנה מלך]] - אז, נגיע לידי קיום כל ה[[תורה]] כולה, הקרבת ה[[קרבנות]], דיני נפשות ושאר מצוות התלויות במקדש וב[[סנהדרין]], כמו גם [[מצוות]] התלויות ב[[מלך]]. מצב כזה בקיום ה[[תורה והמצוות]] היה בזמן [[שלמה המלך]]; ב[[ביאת המשיח]] תתווסף מעלה נוספת: שתתווספנה שלוש [[ערי מקלט]] בארצות קיני קניזי וקדמוני, ואז תהיה שלימות בקיום התורה והמצוות כפי שאף פעם לא הייתה. ==ראו גם== * [[שלימות התורה]] * [[מיהו יהודי]] * [[שלמות הארץ]] ==לקריאה נוספת== *'''ויילחם מלחמות [[השם]]''', מוסף [[שבועון כפר חב"ד]], חג סוכות תשפ"ב. (61 עמודים)
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)
תבניות המופיעות בדף זה:
תבנית:הפניה לערך מורחב
(
עריכה
)
תבנית:הפניה לערך מורחב/קוד
(
עריכה
)
תבנית:מבנה תבנית עבודה
(
עריכה
)
תבנית:מונחון
(
עריכה
)
תבנית:מונחון/styles.css
(
עריכה
)
תבנית:מקורות
(
עריכה
)
תבנית:ערך מורחב
(
עריכה
)
תבנית:קטגוריה בתבנית
(
עריכה
)
תבנית:קידוד
(
עריכה
)
תבנית:ש
(
עריכה
)
יחידה:PV-options
(
עריכה
)
יחידה:ParamValidator
(
עריכה
)
יחידה:String
(
עריכה
)
הדף הזה כלול בקטגוריה מוסתרת:
קטגוריה:חב"דפדיה: ערכים המחפשים מקורות