לדלג לתוכן
תפריט ראשי
תפריט ראשי
העברה לסרגל הצד
הסתרה
ניווט
עמוד ראשי
ברוכים הבאים
אולם דיונים
שינויים אחרונים
ערך אקראי
דיווח על טעות
עזרה
צור קשר/תרומה
פורטלים
נשיאי חב"ד
ימי חב"ד
גאולה ומשיח
תורת החסידות
תורת הנגלה
ניגוני חב"ד
ספרות חב"ד
בית רבי
אישי חב"ד
הפצת המעיינות
קישורים
חב"ד אינפו
ארכיון גאולה ומשיח
חב"דפדיה
חיפוש
חיפוש
מראה
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
כלים אישיים
יצירת חשבון
כניסה לחשבון
דפים לעורכים שלא נכנסו לחשבון
מידע נוסף
תרומות
שיחה
עריכת הדף "
תבנית:מאמר והדרת פני זקן
"
תבנית
שיחה
עברית
קריאה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כלים
כלים
העברה לסרגל הצד
הסתרה
פעולות
קריאה
עריכת קוד מקור
גרסאות קודמות
כללי
דפים המקושרים לכאן
שינויים בדפים המקושרים
דפים מיוחדים
מידע על הדף
מראה
העברה לסרגל הצד
הסתרה
אזהרה:
אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם
תיכנסו לחשבון
או
תיצרו חשבון
, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
בדיקת אנטי־ספאם.
אין
למלא שדה זה!
{| class="toccolours" style="clear: both; width: 85%;" align="center" ! style="background-color: #E5E5FF;" | <font size=4>מאמר ד"ה 'והדרת פני זקן' - [[לקוטי תורה]], דף ל, עמוד ב.</font> |- |div style="text-align: right;background-color: #FFFFE5;"|<font face="david" size="" >{{גודל|2|'''והדרת פני זקן זה שקנה חכמה'''. שקנה היינו כמ"ש ותופשי ה[[תורה]]. דהיינו מי שתופס במוח ה[[זכרון]] ו[[חקיקה|חקוק]] על לוח לבו תמיד. כמארז"ל איזהו [[תלמיד חכם|ת"ח]] כל ששואלין אותו דבר [[הלכה]] כו'. שאז מצוה לעמוד מפניו גם בשעה שאינו [[לימוד התורה|עוסק בתורה]]. לפי ש[[הקדוש ברוך הוא|הקב"ה]] שוכן עד בקרבו גם כשעוסק במילי דעלמא. מאחר שהתורה חקוקה במוח הזכרון שבנשמתו ועל לבו. ו[[אורייתא וקודשא בריך הוא כולא חד|אורייתא וקוב"ה כולא חד]] <small>(וע' ב[[זוהר (ספר)|זהר]] ס"פ קדושים דפ"ז ע"ב)</small>. לזאת כל איש נלבב אשר ידבנו לבו וכלתה נפשו לדבקה בו ית' בתמידות ולהיות ה' שוכן בקרבו תמיד בלי שום הפסק ופירוד לעולם אפילו רגע א'. יקנה לו התורה במוח הזכרון שבנפשו. שאז גם אם עוסק בצרכי הגוף הרי התורה היא בבחינת עלמא דאתכסיא שבנפשו שמאיר בו [[י|יו"ד]] של [[הוי"ה (שם)|שם הוי']], שלכן בפרשה קדש לי כל בכור כתיב בה ולזכרון בין עיניך כנודע. ובזה יובן טעם למ"ש בהלכות תלמוד תורה בשם הספרי שמצוה על כל אחד ואחד לידע כל התורה שהן כל [[תרי"ג מצוות|תרי"ג מצות]] ודקדוקיהן כו'. והיינו להמשיך אור ה' על כל תרי"ג כחות שבנפשו האלקית בפרטותיהן. וכמ"ש כולך יפה רעיתי ו[[מום]] אין בך כולך דייקא. שלכן גם שרש המשכה זו למעלה כלול מתרי"ג. ונקרא בשם אדם ועל דמות ה[[כסא הכבוד|כסא]] דמות כמראה [[אדם (שעל הכסא)|אדם]] וגו'. אך מחמת צוק העתים וקוצר רוח דעת המשיג ועומק המושג. עכ"פ לפחות ישתדל לקבל עוז ותעצומות לקנות ולחקוק במוח הזכרון שבנפשו [[חמשה חומשי תורה|ה' חומשי]] תורת [[משה רבינו|משה]] אשר כתב מפי הגבורה שהן שרש כל ה[[תורה שבכתב]] ו[[תורה שבעל פה|שבעל פה]] כולה כנודע ש[[רבי עקיבא]] היה דורש על כל [[תגים|קוץ]] וקוץ תלי תלים של [[הלכה|הלכות]]. רק שהן בהעלם גדול ב[[עלמא דאתכסיא]]. ומ[[עלמא דאתגליא]] היא התורה שבע"פ עכ"פ לפחות יקנה ויחקוק [[סדר קדשים]] הנקרא חכמה בדברי רז"ל ומכפר [[עבירה|עונותיו]] של אדם כמ"ש ה[[האר"י|אריז"ל]]. <small>(ועיין מ"ש ע"פ מפני שיבה תקום והדרת כו' סד"ה שחורה אני ונאוה)</small>:}}</font> |}<noinclude>[[קטגוריה:תבניות ניווט - תורת החסידות]]</noinclude><noinclude>
תקציר:
לתשומת ליבך: תרומתך לאתר חב"דפדיה תפורסם לפי תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף
חב"דפדיה:זכויות יוצרים
לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך או העתקת אותו ממקור בנחלת הכלל (שאינו מוגבל בזכויות יוצרים) או מקור חופשי דומה.
אין לשלוח חומר מוגבל בזכויות יוצרים ללא רשות!
ביטול
עזרה בעריכה
(נפתח בחלון חדש)
תבנית המופיעה בדף זה:
תבנית:גודל
(
עריכה
)