לדלג לתוכן

אחד עשר: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
שלום (שיחה | תרומות)
מ החלפת טקסט – " ע"י " ב־" על ידי "
אין תקציר עריכה
 
(17 גרסאות ביניים של 9 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
המספר אחד עשרה מורה על למעלה מהשתלשלות, כיון שפרצוף האצילות (סדר ההשתלשלות) מורכב מעשרה ספירות, ואחד עשר שהוא יותר מעשר הוא למעלה מההשתלשלות.
{{מקורות}}
{{מספר
|תמונה=מספר 11.jpg
}}
המספר '''אחד עשר''' מורה על [[למעלה מהשתלשלות]]. כיון שפרצוף האצילות ([[סדר ההשתלשלות]]) מורכב מ[[עשר ספירות]], ואחד עשר שהוא אחד יותר מעשר, מורה על למעלה מההשתלשלות{{הערה| דבר מלכות בא}}.


ולכן נאמר "אחד עשר יום מחורב", שהמספר אחד עשרה הוא למעלה מהדברות שהן ב[[סדר ההשתלשלות]], והיינו בחינת הכתר או למעלה יותר עצמותו ית'.
ולכן נאמר "אחד עשר יום מחורב", שהמספר אחד עשר הוא למעלה מה[[עשרה מאמרות|דברות]] שהן ב[[סדר ההשתלשלות]], והיינו בחינת ה[[כתר]] או למעלה יותר [[עצמותו]] ית'.
 
כיון שכך, אזי הקליפה יש לה שייכות לאחד עשר, ולכן אחד מסממני [[הקטורת]] הוא החלבנה, שריחה רע. והם במספר י"א כשהעיקרי שבהם הוא הלבונה, וזאת {{הדגשה|כידוע שי"א ארורים דקליפה מתבררים על ידי י"א סממני הקטרת}}.


כיון שכך, אזי הקליפה יש לה שייכות לאחד עשר, ולכן אחד מסממני [[הקטורת]] הוא החלבנה, שריחה רע. והם במספר י"א כשהעיקרי שבהם הוא הלבונה, וזאת {{הדגשה|כידוע שי"א ארורים ד[[קליפה]] מתבררים על ידי י"א סממני ה[[קטורת|קטרת]]}}.


==בדור השביעי==
==בדור השביעי==
המספר אחד עשרה מורה על מעל הטבע, והמספר עשר מורה על הטבע.
המספר אחד עשרה מורה על מעל הטבע, והמספר עשר מורה על הטבע.


בי"א ניסן נולד כ"ק אדמו"ר שליט"א, בי"א שבט - חודש הי"א נתמנה לרבי, כשבעשירי בו הסתלק האדמו"ר הקודם.
ב[[יבניסן|י"א]] [[ניסן]] נולד [[רבי מנחם מענדל שניאורסון (כ"ק אדמו"ר שליט"א)|הרבי]], ב[[י"א בשבט|י]] [[חודש שבט|שבט]] - חודש הי"א נתמנה לרבי, כשבעשירי בו הסתלק ה[[רבי יוסף יצחק שניאורסון (אדמו"ר הריי"צ)|אדמו"ר הקודם]].
 
*"יום אחד עשר בחודש הראשון (ניסן) קשור עם התחלת הגילוי - "הלידה" - של בחינת אחד עשר".
*"יום אחד עשר בחודש הראשון (ניסן) קשור עם התחלת הגילוי - "הלידה" - של בחינת אחד עשר".
*"ויום אחד עשר בחודש אחד עשר קשור עם שלימות הגילוי של אחד עשר, באופן של נשיאות בגלוי".
*"ויום אחד עשר בחודש אחד עשר קשור עם שלימות הגילוי של אחד עשר, באופן של נשיאות בגלוי".


עבודת כל הדורות היתה בכדי להחדיר את הי"א ביו"ד. בי"א ישנם ב' בחינות - שבערך לעשר, ושלגמרי למעלה ממנו. וזה נראה בהפרטים דלעיל:
עבודת כל הדורות הייתה בכדי להחדיר את הי"א ביו"ד. בי"א ישנם ב' בחינות - שבערך לעשר, ושלגמרי למעלה ממנו. וזה נראה בהפרטים דלעיל:
 
[[יו"ד שבט]], הוא היו"ד שבי"א, שמורה על הי"א כפי שהוא עדיין בערך ליו"ד, והי"א כפי שהוא לעצמו, שהוא הגילוי של הגאולה, הוא הי"א שבחודש הי"א. ובפרט שהוא ג"כ בחודש הי"א, וזה נותן את הכח לחבר את היו"ד עם הי"א.


[[יו"ד שבט]], הוא היו"ד שבי"א, שמורה על הי"א כפי שהוא עדיין בערך ליו"ד, והי"א כפי שהוא לעצמו, שהוא הגילוי של הגאולה, הוא הי"א שבחודש הי"א. ובפרט שהוא גם כן בחודש הי"א, וזה נותן את הכח לחבר את היו"ד עם הי"א.
==ראה גם:==
*[[שמונה]] (גם הוא מעל הטבע)


{{מספרים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:מספרים]]

גרסה אחרונה מ־20:34, 25 באוקטובר 2025

מספר אחד עשר
אחדות ועשרות
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
40 49 50 60 68 70 72 75 80 84 90
מאות ואלפים
100 101 200 216 300 400 500 600
700 770 800 900 1000 600,000

המספר אחד עשר מורה על למעלה מהשתלשלות. כיון שפרצוף האצילות (סדר ההשתלשלות) מורכב מעשר ספירות, ואחד עשר שהוא אחד יותר מעשר, מורה על למעלה מההשתלשלות[1].

ולכן נאמר "אחד עשר יום מחורב", שהמספר אחד עשר הוא למעלה מהדברות שהן בסדר ההשתלשלות, והיינו בחינת הכתר או למעלה יותר עצמותו ית'.

כיון שכך, אזי הקליפה יש לה שייכות לאחד עשר, ולכן אחד מסממני הקטורת הוא החלבנה, שריחה רע. והם במספר י"א כשהעיקרי שבהם הוא הלבונה, וזאת "כידוע שי"א ארורים דקליפה מתבררים על ידי י"א סממני הקטרת" .

בדור השביעי[עריכה | עריכת קוד מקור]

המספר אחד עשרה מורה על מעל הטבע, והמספר עשר מורה על הטבע.

בי"א ניסן נולד הרבי, בי"א שבט - חודש הי"א נתמנה לרבי, כשבעשירי בו הסתלק האדמו"ר הקודם.

  • "יום אחד עשר בחודש הראשון (ניסן) קשור עם התחלת הגילוי - "הלידה" - של בחינת אחד עשר".
  • "ויום אחד עשר בחודש אחד עשר קשור עם שלימות הגילוי של אחד עשר, באופן של נשיאות בגלוי".

עבודת כל הדורות הייתה בכדי להחדיר את הי"א ביו"ד. בי"א ישנם ב' בחינות - שבערך לעשר, ושלגמרי למעלה ממנו. וזה נראה בהפרטים דלעיל:

יו"ד שבט, הוא היו"ד שבי"א, שמורה על הי"א כפי שהוא עדיין בערך ליו"ד, והי"א כפי שהוא לעצמו, שהוא הגילוי של הגאולה, הוא הי"א שבחודש הי"א. ובפרט שהוא גם כן בחודש הי"א, וזה נותן את הכח לחבר את היו"ד עם הי"א.

ראה גם:[עריכה | עריכת קוד מקור]

הערות שוליים

  1. דבר מלכות בא