לדלג לתוכן

ועד המסדר – הבדלי גרסאות

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
אין תקציר עריכה
 
שורה 14: שורה 14:
* הת' אברהם צבי הכהן כהן.
* הת' אברהם צבי הכהן כהן.
* הת' שלום דב בער סגל.
* הת' שלום דב בער סגל.
* הת' חיים טל.
* הת' מאיר שלמה קופצ'יק.
* הת' מאיר שלמה קופצ'יק.
* הת' לוי יצחק באטניק.
* הת' לוי יצחק באטניק.


* הת' שלום דובער גבאי.
* הת' שלום דובער גבאי.
* הת' שניאור זלמן גורעוויטש.
;חברי הועד בעבר - רשימה חלקית
;חברי הועד בעבר - רשימה חלקית
;'''ר' [[לוי ליברוב]]''':
;'''ר' [[לוי ליברוב]]''':
שורה 48: שורה 48:
* הת' יוסף יצחק מיפעי.
* הת' יוסף יצחק מיפעי.
* הת' יוסף יצחק סגל.
* הת' יוסף יצחק סגל.
* הת' שניאור זלמן גורעוויטש.
* הת' חיים טל.
* ר' [[ישראל פרנאסיס]].
* ר' [[ישראל פרנאסיס]].
*הרב [[משה שמעון נאטיק]].
*הרב [[משה שמעון נאטיק]].

גרסה אחרונה מ־06:26, 21 בנובמבר 2025

אחד מחברי ועד המסדר (הרב מאיר משה אלטמן) מכין את מקומו של הרבי לתפילה, תשפ"ב

ועד המסדר הינו ועד שמסדר ומארגן את הדברים הטכניים הנדרשים במעמדים עם הרבי, ההתוועדויות של הרבי[1], התורות לקבלת הפ"נים, החלוקות דולרים, והחלוקות השונות וכן בשאר העניינים הסידוריים הנצרכים בשביל האירועים השונים עם הרבי ב-770. כמו כן מסדר הועד את הדברים שונים שהרבי עושה לבדו כדוגמת הנסיעה לאוהל, שריפת חמץ וכדומה.

הועד פועל בתיאום עם גבאי בית הכנסת 770 ומזכירות אדמו"ר שליט"א.

פעילות הוועד הוזכרה בשיחות הרבי, והיו גם פעמים שבהם מתח ביקורת נוקבת על התנהלותו. היו פעמים בהם הועד הציע או אף הכריז על סדרים מסויימים והרבי נהג בצורה שונה ושלל את החלטות הועד[דרוש מקור].

בעבר בראש הוועד עמדו הרבנים שניאור זלמן גוראריה[2], אליהו סימפסון ופנחס משה כ"ץ.

חברי ועד המסדר[עריכה | עריכת קוד מקור]

  • ר' שמעון נויבארט.
  • ר' מאיר משה אלטמן.
  • הת' אברהם צבי הכהן כהן.
  • הת' שלום דב בער סגל.
  • הת' מאיר שלמה קופצ'יק.
  • הת' לוי יצחק באטניק.
  • הת' שלום דובער גבאי.
  • הת' שניאור זלמן גורעוויטש.
חברי הועד בעבר - רשימה חלקית
ר' לוי ליברוב

ר' לוי ליברוב


הערות שוליים

  1. סידור הספסלים והשולחנות וכו'.
  2. נאלץ לעזוב את תפקידו בוועד המסדר לאחר שעשה מעשה שלא היה לנחת רוחו של הרבי.
  3. גם כיום אחראי על הגשת הנטלה והמגבת בהתוועדויות הגדולות (שבסיומן כוס של ברכה).
  4. גם כיום משמש לעיתים כמוזג היין בכוס של ברכה.