לדלג לתוכן

ניגון ע' (תקעו בחודש) – הבדלי גרסאות

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
הוספתי פרט בנוגע לניגון., הרחבה
שורה 5: שורה 5:
לרוב, מושר ניגון זה בפי ה[[חסידים]] עם המילים "תקעו בחודש, בחודש השביעי, שובה ישראל".
לרוב, מושר ניגון זה בפי ה[[חסידים]] עם המילים "תקעו בחודש, בחודש השביעי, שובה ישראל".
ההסבר לכך הוא, כאשר חזרו החסידים משהותם אצל [[אדמו"ר המהר"ש]] ונפגשו עם חסידי [[קאפוסט]] ביקשו מהם (הקאפוסטער'ס) שיחזרו מה ששמעו ב[[ליובאוויטש]] (בכדי ללעוג על 'פשטותם' של מאמרי חב"ד ליובאוויטש). החסידים לא חזרו את המאמרים אבל את ה[[דיבור המתחיל]] של המאמרים של [[ראש השנה]] ו[[שבת תשובה]] הם חזרו עם הניגון הזה שמבטא את כיוונה של ליובאוויטש ואת השוני בינה לבין קאפוסט בעבודה.
ההסבר לכך הוא, כאשר חזרו החסידים משהותם אצל [[אדמו"ר המהר"ש]] ונפגשו עם חסידי [[קאפוסט]] ביקשו מהם (הקאפוסטער'ס) שיחזרו מה ששמעו ב[[ליובאוויטש]] (בכדי ללעוג על 'פשטותם' של מאמרי חב"ד ליובאוויטש). החסידים לא חזרו את המאמרים אבל את ה[[דיבור המתחיל]] של המאמרים של [[ראש השנה]] ו[[שבת תשובה]] הם חזרו עם הניגון הזה שמבטא את כיוונה של ליובאוויטש ואת השוני בינה לבין קאפוסט בעבודה.
יצויין שהשנה היחידה שנאמרו בה מאמרים עם שלושה ד"ה אלו - 'תקעו בחודש', ובחודש השביעי', 'שובה ישראל' על ידי כ"ק אדמו"ר מהר"ש הייתה שנת תר"ל. מאמרים אלו נדפסו ב[https://col.org.il/files/uploads/original/2019/03/5ca05f30afeed_1554014000.pdf ספר המאמרים תרכ"ט].
ראש השנה חל אז ביום ב' ג'. יוצא אפוא שהחסידים הגיעו לשבת שלפני ראש השנה, ובו נאמר המאמר 'תקעו בחודש'. בראש השנה נאמר המאמר 'ובחודש השביעי', ובשבת שובה נאמר המאמר 'שובה ישראל'.


ניגון זה הוא ניגון ע' ב[[ספר הניגונים]].
ניגון זה הוא ניגון ע' ב[[ספר הניגונים]].

גרסה מ־17:13, 25 באוגוסט 2025

ישנם ריבוי ניגונים לראש השנה המלאים רגש וספוגים מהתבוננות המוח והתפעלות הלב, המושרים בפי חסידי חב"ד מידי שבת בשבתו.

כידוע, לא הכניס אדמו"ר הזקן בסידורו פיוטים רבים לזמירות שבת מכיוון שהחסידים מנצלים את סעודות השבת להתוועדות רעים ונגינת ניגוני חב"ד בצוותא. אמנם, לא נודע בבירור שורש ומקור כל ניגונים אלו אך יש בידינו את הניגונים עצמם.

לרוב, מושר ניגון זה בפי החסידים עם המילים "תקעו בחודש, בחודש השביעי, שובה ישראל". ההסבר לכך הוא, כאשר חזרו החסידים משהותם אצל אדמו"ר המהר"ש ונפגשו עם חסידי קאפוסט ביקשו מהם (הקאפוסטער'ס) שיחזרו מה ששמעו בליובאוויטש (בכדי ללעוג על 'פשטותם' של מאמרי חב"ד ליובאוויטש). החסידים לא חזרו את המאמרים אבל את הדיבור המתחיל של המאמרים של ראש השנה ושבת תשובה הם חזרו עם הניגון הזה שמבטא את כיוונה של ליובאוויטש ואת השוני בינה לבין קאפוסט בעבודה.

יצויין שהשנה היחידה שנאמרו בה מאמרים עם שלושה ד"ה אלו - 'תקעו בחודש', ובחודש השביעי', 'שובה ישראל' על ידי כ"ק אדמו"ר מהר"ש הייתה שנת תר"ל. מאמרים אלו נדפסו בספר המאמרים תרכ"ט.

ראש השנה חל אז ביום ב' ג'. יוצא אפוא שהחסידים הגיעו לשבת שלפני ראש השנה, ובו נאמר המאמר 'תקעו בחודש'. בראש השנה נאמר המאמר 'ובחודש השביעי', ובשבת שובה נאמר המאמר 'שובה ישראל'.

ניגון זה הוא ניגון ע' בספר הניגונים.

ראו גם

קישורים חיצונים

  ערך זה הוא קצרמר בנושא ניגונים. אתם מוזמנים לתרום לחב"דפדיה ולהרחיב אותו.