לדלג לתוכן

שיחה:תורתו של משיח: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
תגובה אחרונה: 16 בספטמבר 2024 מאת ז.ר. בנושא כפליים לתושיה
ר.ז. (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד עריכה מתקדמת מהנייד
שורה 10: שורה 10:
==כפליים לתושיה==
==כפליים לתושיה==
למה יש בתבנית, גם תורתו של משיח וגם תורה חדשה, אם הם אותה ערך?[[משתמש:ז.ר.|ז.ר.]] - [[שיחת משתמש:ז.ר.|שיחה]], 23:34, י"ג באלול, ה'תשפ"ד 23:34, 16 בספטמבר 2024 (IDT)
למה יש בתבנית, גם תורתו של משיח וגם תורה חדשה, אם הם אותה ערך?[[משתמש:ז.ר.|ז.ר.]] - [[שיחת משתמש:ז.ר.|שיחה]], 23:34, י"ג באלול, ה'תשפ"ד 23:34, 16 בספטמבר 2024 (IDT)
{{א|ז.ר.}} איזה תבנית? בברכה, [[משתמש:חב"ד בדרך לגאולה]] ~ [[שיחת משתמש: חב"ד בדרך לגאולה]] ~ [[יחי|'''יחי המלך המשיח''']]  23:40, 16 בספטמבר 2024 (IDT)


== לימוד נגלה בימות המשיח ==
== לימוד נגלה בימות המשיח ==

גרסה מ־22:40, 16 בספטמבר 2024

הוספה

יש עדיין מה להוסיף בערך

  • א. "תורה חדשה מאיתי תצא"
  • ב. תורה בזמה"ז הבל הוא וכו'. (ודווקא על ידיה אפשר לקבל התורה לעתיד - לקו"ש חלק יט ע' 40 הערה 28. ועוד)
  • ג. מ"ת לא יהי שוב - הכל ניתן למשה מסיני.
  • ד. השייכות בין זה לתורת החסידות (עם תבנית ערך מורחב כמובן לערך העיקרי תורת החסידות) (קונטרס 'עניינה', ראה גם קובץ גאולה ומשיח ב מאמר הרי"כ.)
  • ה. עיקר ענין זה יהיה בזמן תחיית המתים ראה ס"ו ד"ה זה היום בתחילתו ובאחד הערות בפנים הערך בשם שערי אמונה.
  • ו.בקיעת הנהר שלפני גילוי פנימיות התורה...(ס"ו שם)
  • ועוד עוד.--הנחה - שיחה 12:43, 21 ביולי 2015 (UTC)

כפליים לתושיה

למה יש בתבנית, גם תורתו של משיח וגם תורה חדשה, אם הם אותה ערך?ז.ר. - שיחה, 23:34, י"ג באלול, ה'תשפ"ד 23:34, 16 בספטמבר 2024 (IDT) ז.ר. איזה תבנית? בברכה, משתמש:חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחת משתמש: חב"ד בדרך לגאולה ~ יחי המלך המשיח 23:40, 16 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

לימוד נגלה בימות המשיח

בקשר ללימוד פנימיות התורה על ידי משיח. נכתב שהוא מוכרח כיון שא) לעתיד לבוא יהיה ואת רוח הטומאה אעביר מן הארץ ואז לא יהיה צורך בלימוד התורה איסור והתר.

לכאורה אין הדברים מדוייקים. ועיין בכל זה באגרת הקודש כ"ו בתניא.

בכלל: א. איך אפשר לומר שכל דיני טומאה וטהרה יתבטלו והרי - אין שום שינוי וגרעון בשום מצווה מהתורה. ב. האם יהיה מותר לאכול את כל סוגי החיות והבהמות?? ג. ומה יהיה עם כל ההלכות שלא קשורים לטומאה וטהרה - הלכות תפילה, שבת, חגים ועוד. האם גם הם יתבטלו. ד. אדמוה"ז שם דוחה את הרעיון לומר שהאדם יוולד בטבעו שהוא יודע את כל הדינים. ה. סותר עצמו מיני וביה, שאח"כ כותב שמשה ילמד את כל תורה הנגלה - ואם לא יהיה צורך, לשם מה משה רבינו ילמד אותנו זאת?

מה שמובן שם הוא: א. אכן ילמדו את דיני התורה, אך כיון שלעתיד לבוא לא תהיה שכחה - מאוד מהר נדע את הכל. ואח"כ נמשיך ללימוד פנימיות התורה. ב. ביאור באריכות על פי חסידות שבעולם הזה הטוב מעורב ברע ולכן עיקר הלימוד הוא בהלכות בשונה מלעתיד לבוא