לדלג לתוכן

העלם: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קידוד קישורים
מ. רובין (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
 
שורה 1: שורה 1:
{{עריכה}}
{{להשלים|כל הערך=כן}}
העלם בכללות יכול לבטא ב' עניינים:
'''העלם''' בכללות יכול לבטא ב' עניינים:


א) העלם מצד ה[[אור]] ([[התכללות]] האור ב[[מאור]]): האור קיים אך אינו בגלוי, מאחר שבקירוב ל[[עצם האור|עצם]] הרי הוא כ[[אין ואפס]], בדוגמת זיו ה[[שמש]] שבודאי ישנו בשמש עצמה (שאם לא כן מאין נוצר אחר השמש), אך אינו בגלוי, מאחר שבטל לשמש וממילא האור הוא בהעלם (שאינו בגלוי).
א) העלם מצד ה[[אור]] ([[התכללות]] האור ב[[מאור]]): האור קיים אך אינו בגלוי, מאחר שבקירוב ל[[עצם האור|עצם]] הרי הוא כ[[אין ואפס]], בדוגמת זיו ה[[שמש]] שבודאי ישנו בשמש עצמה (שאם לא כן מאין נוצר אחר השמש), אך אינו בגלוי, מאחר שבטל לשמש וממילא האור הוא בהעלם (שאינו בגלוי).


ב) העלם מצד הנבראים: האור הינו בגלוי אך יש העלם על האור, על דרך אדם שאינו מסוגל לקלוט אור גדול ביותר ויסתנוור מכך, וכמו שפעל ה[[צמצום הראשון]] שאף שהאור נמצא בגלוי בעולם בכל זאת איננו רואים אותו מאחר שנוצר העלם מעל גבי האור שלא יתגלה ל[[נבראים]].
ב) העלם מצד הנבראים: האור הינו בגלוי אך יש העלם על האור, על דרך אדם שאינו מסוגל לקלוט אור גדול ביותר ויסתנוור מכך, וכמו שפעל ה[[צמצום הראשון]] שאף שהאור נמצא בגלוי בעולם בכל זאת איננו רואים אותו מאחר שנוצר העלם מעל גבי האור שלא יתגלה ל[[נבראים]].
==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
*הרב מנחם דוברוסקין, [https://sinun770.org/שורש-ההעלם-גבוה-יותר-מאמר-דה-באתי-לגני/ שורש ההעלם גבוה יותר! – מאמר ד"ה: "באתי לגני" ה'תש"י – אות טו' –] בתוך ערוץ היוטיוב 'שיעורים בחסידות מאת הרב מנחם דוברוסקין' באתר סינון חב"ד לסרטוני יוטיוב {{צליל}}
*הרב מנחם דוברוסקין, [https://sinun770.org/שורש-ההעלם-גבוה-יותר-מאמר-דה-באתי-לגני/ שורש ההעלם גבוה יותר! – מאמר ד"ה: "באתי לגני" ה'תש"י – אות טו' –] בתוך ערוץ היוטיוב 'שיעורים בחסידות מאת הרב מנחם דוברוסקין' באתר סינון חב"ד לסרטוני יוטיוב {{צליל}}


{{קצרמר}}
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]

גרסה אחרונה מ־20:24, 26 ביוני 2025

העלם בכללות יכול לבטא ב' עניינים:

א) העלם מצד האור (התכללות האור במאור): האור קיים אך אינו בגלוי, מאחר שבקירוב לעצם הרי הוא כאין ואפס, בדוגמת זיו השמש שבודאי ישנו בשמש עצמה (שאם לא כן מאין נוצר אחר השמש), אך אינו בגלוי, מאחר שבטל לשמש וממילא האור הוא בהעלם (שאינו בגלוי).

ב) העלם מצד הנבראים: האור הינו בגלוי אך יש העלם על האור, על דרך אדם שאינו מסוגל לקלוט אור גדול ביותר ויסתנוור מכך, וכמו שפעל הצמצום הראשון שאף שהאור נמצא בגלוי בעולם בכל זאת איננו רואים אותו מאחר שנוצר העלם מעל גבי האור שלא יתגלה לנבראים.

קישורים חיצוניים[עריכה | עריכת קוד מקור]