לדלג לתוכן

ספר שמואל: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
מ. רובין (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
חשיבות (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
תגית: שוחזרה
שורה 1: שורה 1:
{{להשלים|כל הערך=כן}}
{{חשיבות|י' בתמוז}}
 
'''ספר שמואל''' הוא הספר השלישי ב[[תנ"ך|נ"ך]], ומתאר את ימי [[עם ישראל]] מימי שפוט השופטים, הכתרתו והדחתו של [[שאול המלך]] על ידי [[שמואל הנביא]] בציווי ה', והכתרתו של [[דוד המלך]] על ידי נבואת שמואל - למלך על ישראל עולמית לו ולבניו עד עולם, עד [[מלך המשיח]] שעתיד מדי יום לבוא ו[[גאולה|לגאול]] את עם ישראל.
'''ספר שמואל''' הוא הספר השלישי ב[[תנ"ך|נ"ך]], ומתאר את ימי [[עם ישראל]] מימי שפוט השופטים, הכתרתו והדחתו של [[שאול המלך]] על ידי [[שמואל הנביא]] בציווי ה', והכתרתו של [[דוד המלך]] על ידי נבואת שמואל - למלך על ישראל עולמית לו ולבניו עד עולם, עד [[מלך המשיח]] שעתיד מדי יום לבוא ו[[גאולה|לגאול]] את עם ישראל.



גרסה מ־16:37, 6 ביולי 2025

{{ס:כלום|

שגיאה: תבנית חשיבות הוכנסה בצורה שגויה. אנא החליפו את {{חשיבות}} ב{{ס:חשיבות}}

}}{{הבהרת חשיבות עם זמן|סוג=|זמן={{ס:יום מקומי}}.{{ס:חודש מקומי}}.{{ס:שנה מקומית}}}}

ספר שמואל הוא הספר השלישי בנ"ך, ומתאר את ימי עם ישראל מימי שפוט השופטים, הכתרתו והדחתו של שאול המלך על ידי שמואל הנביא בציווי ה', והכתרתו של דוד המלך על ידי נבואת שמואל - למלך על ישראל עולמית לו ולבניו עד עולם, עד מלך המשיח שעתיד מדי יום לבוא ולגאול את עם ישראל.

הספר גם מתאר את אהבתם ההדדית המופלאה של דוד המלך ויהונתן - בנו של שאול המלך, אהבה שמוזכרת במסכת אבות כ"אהבה שאינה תלויה בדבר", (שהרי לא הייתה סיבה פוליטית או רווחית לאהבה שביניהם, אלא ההפך: מלכותו של דוד המלך הייתה בסתירה גמורה למלכותו ועתידו של יהונתן בן שאול המלך, כממשיך מלכותו של אביו). יהונתן ודוד אף כרתו ברית ביניהם, והחל מאז השתנה שמו של "יונתן" ל"יהונתן", בדומה לה"א שנתווספה לאברהם אבינו על ידי ברית המילה[1].

ביאורי רבותינו נשיאנו

במאמרי אדמו"ר מהר"ש מבואר בהרחבה עניין זה[2].



שגיאות פרמטריות בתבנית:תנ"ך

פרמטרי חובה [ 1, 2 ] חסרים
שגיאת לואה: (בקריאה לתבנית:תנ"ך) חסר שם הספר.[[ {{{1}}}|ספר {{{1}}}]], [[טקסט:{{{1}}} {{{2}}}|פרק {{{2}}"}]]

הערות שוליים

  1. תרומת הדשן סימן ל"ג.
  2. תורת שמואל תרל"א חלק א' מאמרים מאמר כמראה הקשת עמ' שדמ.