לדלג לתוכן

בדד: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
Z770 (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
Z770 (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
שורה 7: שורה 7:
א. מבואר שבדד זה ענין של בעל תשובה שמעל הסדר הרגיל של סדר השתלשלות.  
א. מבואר שבדד זה ענין של בעל תשובה שמעל הסדר הרגיל של סדר השתלשלות.  


ב. בדד מלשון  ב' פעמים ד',  ד=דל כלומר שאין לו כי שתי הדלתים רומזים למשפיע ומקבל (הקב"ה וישראל) וברגע שאין השפעה מאחד לשני אז לשניהם חסר (דל) ולמשפיע אף יותר חסר מהמקבל, ובנד"ד בדד זה הקב"ה וישראל שכאשר חסרה ההשפעה מהקב"ה אלינו (בגלל חורבן בית המקדש) אז יש צער גדול גם לקב"ה כי לא יכול להשפיע  וגם לבנ"י כי חסרה ההשפעה.
ב. בדד מלשון  ב' פעמים ד',  ד=דל כלומר שאין לו כי שתי הדלתים רומזים למשפיע ומקבל (הקב"ה וישראל) וברגע שאין השפעה מאחד לשני אז לשניהם חסר (דל) ולמשפיע אף יותר חסר מהמקבל בגלל ש"יותר משהעגל רוצה לינק, פרה רוצה להיניק"<ref>פסחים, קי"ב, א'.</ref>, ובנד"ד בדד זה הקב"ה וישראל שכאשר חסרה ההשפעה מהקב"ה אלינו (בגלל חורבן בית המקדש) אז יש צער גדול גם לקב"ה כי לא יכול להשפיע  וגם לבנ"י כי חסרה ההשפעה.

גרסה מ־16:48, 10 ביולי 2025

דף זה מועמד למחיקה.
תבנית זו נועדה לבקש מחיקה של דפים המתאימים למחיקה לפי מדיניות המחיקה.

"איכה ישבה בדד העיר רבתי" הפסוק מתאר את המצב בחורבן בית ראשון שירושלים נמצאת במצב שבו אף אחד לא עוזר לה

ביאורים על פי חסידות

ישנם מספר ביאורים על פי חסידות בעיקר ברשימות של הרבי הצמח צדק על מגילת איכה

א. מבואר שבדד זה ענין של בעל תשובה שמעל הסדר הרגיל של סדר השתלשלות.

ב. בדד מלשון ב' פעמים ד', ד=דל כלומר שאין לו כי שתי הדלתים רומזים למשפיע ומקבל (הקב"ה וישראל) וברגע שאין השפעה מאחד לשני אז לשניהם חסר (דל) ולמשפיע אף יותר חסר מהמקבל בגלל ש"יותר משהעגל רוצה לינק, פרה רוצה להיניק"[1], ובנד"ד בדד זה הקב"ה וישראל שכאשר חסרה ההשפעה מהקב"ה אלינו (בגלל חורבן בית המקדש) אז יש צער גדול גם לקב"ה כי לא יכול להשפיע וגם לבנ"י כי חסרה ההשפעה.

  1. פסחים, קי"ב, א'.