לדלג לתוכן

משתמש:חנוך רולניק/פורים תשמ"ז: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד עריכה חזותית
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד עריכה חזותית
שורה 6: שורה 6:


== תוכן ההתוועדות ==
== תוכן ההתוועדות ==
שיחה א: המשת ברכת פורים "אורה שמחה וששון ויקר", כפשוטה וכפירושה, לכאו"א מישראל ולמעלה ממדידה והגבלה, ועם זאת - בפועל ממש, למטה מעשרה טפחים, ובפרט בפורים ש"כל הפושט יד נותנים לו"
שיחה א:


שיחה ב: א) הוראת פורים בנוגע למעשה היא - "כל הפושט יד נותנים לו", עי"ז שעומדים ב"אחדות ישראל" שהיא תוצאה מאחדות בנ"י עם הקב"ה המספק כל צרכיהם
המשת ברכת פורים "אורה שמחה וששון ויקר", כפשוטה וכפירושה, לכאו"א מישראל ולמעלה ממדידה והגבלה, ועם זאת - בפועל ממש, למטה מעשרה טפחים, ובפרט בפורים ש"כל הפושט יד נותנים לו"
 
שיחה ב:
 
א) הוראת פורים בנוגע למעשה היא - "כל הפושט יד נותנים לו", עי"ז שעומדים ב"אחדות ישראל" שהיא תוצאה מאחדות בנ"י עם הקב"ה המספק כל צרכיהם


ב) ומזה - התעוררות ע"ד נתינת מעות חיטים, שלושים יום לפני חגה"פ, ובפרטיות - החלטות טובות לפעולות בכל המבצעים כולל ג"כ הפעולה על אוה"ע
ב) ומזה - התעוררות ע"ד נתינת מעות חיטים, שלושים יום לפני חגה"פ, ובפרטיות - החלטות טובות לפעולות בכל המבצעים כולל ג"כ הפעולה על אוה"ע


שיחה ג: א) ריבוי הדיבור אודות ההשפעה על אוה"ע לקיים ז' מצוות בני נח - מפני השינוי במצב העולם
שיחה ג:
 
א) ריבוי הדיבור אודות ההשפעה על אוה"ע לקיים ז' מצוות בני נח - מפני השינוי במצב העולם


ב) ריבוי הדיבור אודות הגאולה והטענה "עד מתי" - להדגיש שמעתה האחריות לזירוז הגאולה מוטלת על כאו"א מישראל כפס"ד הרמב"ם - עשה מצוה אחת הרי הכריע את עצמו ואתכל העולם כולו לכף זכות וגרם לו ולהם תשועה והצלה
ב) ריבוי הדיבור אודות הגאולה והטענה "עד מתי" - להדגיש שמעתה האחריות לזירוז הגאולה מוטלת על כאו"א מישראל כפס"ד הרמב"ם - עשה מצוה אחת הרי הכריע את עצמו ואתכל העולם כולו לכף זכות וגרם לו ולהם תשועה והצלה


שיחה ד: א) השינויים במצב העולם הם בדברים בולטים ביותר הן לטוב והן למוטב - מסימני "אחרית הימים" ש"יתבררו ויתלבנו ויצרפו רבים"
שיחה ד:
 
א) השינויים במצב העולם הם בדברים בולטים ביותר הן לטוב והן למוטב - מסימני "אחרית הימים" ש"יתבררו ויתלבנו ויצרפו רבים"


ב) ע"י בירור הדברים אפשר לברר גם את הרע הנעלם - ע"פ ההוראות של "הרב", וכדי שיהי' "עשה לך רב" כראוי צ"ל "רב הדומה למלאך ה' צבאות", שאינו משוחד בעניני הגוף, ולפני זה, שיהי' בכלל "ביישנים, רחמנים וגומלי חסדים"
ב) ע"י בירור הדברים אפשר לברר גם את הרע הנעלם - ע"פ ההוראות של "הרב", וכדי שיהי' "עשה לך רב" כראוי צ"ל "רב הדומה למלאך ה' צבאות", שאינו משוחד בעניני הגוף, ולפני זה, שיהי' בכלל "ביישנים, רחמנים וגומלי חסדים"


שיחה ה: בענין חיוב לחם משנה ביום טוב (המשך מש"פ תצוה) ''[נדפס בפנ"ע]''
שיחה ה:
 
בענין חיוב לחם משנה ביום טוב (המשך מש"פ תצוה)
 
שיחה ו:


שיחה ו: א) שאלה בשיעור היומי בחומש (בפ' תשא) אודות פרשת הכיור בין מצות מחצית השקל ומעשה הקטורת, והקשר לפורים
א) שאלה בשיעור היומי בחומש (בפ' תשא) אודות פרשת הכיור בין מצות מחצית השקל ומעשה הקטורת, והקשר לפורים


ב) שאלה בשיעור היומי ברמב"ם (בסוף הל' ברכות) ההבדל בין הילול וברכה, דיוק בל' הרמב"ם בהל' מילה
ב) שאלה בשיעור היומי ברמב"ם (בסוף הל' ברכות) ההבדל בין הילול וברכה, דיוק בל' הרמב"ם בהל' מילה


ג) מגבית ל"קופת רבינו" וסיום ההתוועדות - בניגונים, וב"גזירה חדשה" - להשתדל שלכל ילד תהי' "הגדה של פסח" משלו
ג) מגבית ל"קופת רבינו" וסיום ההתוועדות - בניגונים, וב"גזירה חדשה" - להשתדל שלכל ילד תהי' "הגדה של פסח" משלו

גרסה מ־09:48, 20 ביולי 2025

בהתוועדות פורים הרבי דיבר חזק על משיח (מעיין השיחה הידועה של כח ניסן) בה הוא אמר שהוא מעביר את התפקיד של ביאת המשיח מהנשיא להכל.

בהתוועדות זו ביקש הרבי שידפיסו הגדה של פסח מיוחד לילדים עם תמונות וכ'ו.

בסוף ההתוועדות בעת חלוקת דולרים ע"י הטנקיסטים עבר הגבאי ר' שיע פינסון כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לא התייחס עליו כלל והוא עמד מול הרבי כל החלוקה, הרבי אמר ברכה אחרונה פעם שנייה (כנראה כדי לרמז לו לרדת) כל זה היה בהמשך לפרשת יתרו שהגבאים לא כבדו את העלי' של עשרת הדיברות לרבני השכונה.

תוכן ההתוועדות

שיחה א:

המשת ברכת פורים "אורה שמחה וששון ויקר", כפשוטה וכפירושה, לכאו"א מישראל ולמעלה ממדידה והגבלה, ועם זאת - בפועל ממש, למטה מעשרה טפחים, ובפרט בפורים ש"כל הפושט יד נותנים לו"

שיחה ב:

א) הוראת פורים בנוגע למעשה היא - "כל הפושט יד נותנים לו", עי"ז שעומדים ב"אחדות ישראל" שהיא תוצאה מאחדות בנ"י עם הקב"ה המספק כל צרכיהם

ב) ומזה - התעוררות ע"ד נתינת מעות חיטים, שלושים יום לפני חגה"פ, ובפרטיות - החלטות טובות לפעולות בכל המבצעים כולל ג"כ הפעולה על אוה"ע

שיחה ג:

א) ריבוי הדיבור אודות ההשפעה על אוה"ע לקיים ז' מצוות בני נח - מפני השינוי במצב העולם

ב) ריבוי הדיבור אודות הגאולה והטענה "עד מתי" - להדגיש שמעתה האחריות לזירוז הגאולה מוטלת על כאו"א מישראל כפס"ד הרמב"ם - עשה מצוה אחת הרי הכריע את עצמו ואתכל העולם כולו לכף זכות וגרם לו ולהם תשועה והצלה

שיחה ד:

א) השינויים במצב העולם הם בדברים בולטים ביותר הן לטוב והן למוטב - מסימני "אחרית הימים" ש"יתבררו ויתלבנו ויצרפו רבים"

ב) ע"י בירור הדברים אפשר לברר גם את הרע הנעלם - ע"פ ההוראות של "הרב", וכדי שיהי' "עשה לך רב" כראוי צ"ל "רב הדומה למלאך ה' צבאות", שאינו משוחד בעניני הגוף, ולפני זה, שיהי' בכלל "ביישנים, רחמנים וגומלי חסדים"

שיחה ה:

בענין חיוב לחם משנה ביום טוב (המשך מש"פ תצוה)

שיחה ו:

א) שאלה בשיעור היומי בחומש (בפ' תשא) אודות פרשת הכיור בין מצות מחצית השקל ומעשה הקטורת, והקשר לפורים

ב) שאלה בשיעור היומי ברמב"ם (בסוף הל' ברכות) ההבדל בין הילול וברכה, דיוק בל' הרמב"ם בהל' מילה

ג) מגבית ל"קופת רבינו" וסיום ההתוועדות - בניגונים, וב"גזירה חדשה" - להשתדל שלכל ילד תהי' "הגדה של פסח" משלו