לדלג לתוכן

פורטל:מלך המשיח/תורתו של משיח: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
א.י.ל. (שיחה | תרומות)
יצירת דף עם התוכן "תורתו של משיח היא התורה שיגלה משיח בעת התגלותו וילמד אותה את כל ישראל, תורה זו היא פנימיות התורה הנגלית שניתנה על ידי משה רבינו ובה יתגלה סודות התורה הנגלית. גם אופן הלימוד יהיה בדרגה אחרת ועליונה יותר שלימודו יהיה באופן של 'ראיה' שיראה את הנלמד ולא רק בהש..."
 
א.י.ל. (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
 
שורה 6: שורה 6:
והוא מפני שהתגלות התורה בזמננו הוא מחיצוניות החכמה - "נובלות חכמה", ופנימיות אור החכמה של [[הקב"ה]] שהוא סוד טעמי התורה לא התגלתה (אפילו לא למשה רבינו) והיא תתגלה לעתיד לבוא בימות המשיח. ובאמת על ידי משיח תתגלה שורש התורה כפי שהוא למעלה משרש האצילות - [[חכמה סתימאה]] והוא פנימיות וסודות וצפונות וטעמי התורה.  
והוא מפני שהתגלות התורה בזמננו הוא מחיצוניות החכמה - "נובלות חכמה", ופנימיות אור החכמה של [[הקב"ה]] שהוא סוד טעמי התורה לא התגלתה (אפילו לא למשה רבינו) והיא תתגלה לעתיד לבוא בימות המשיח. ובאמת על ידי משיח תתגלה שורש התורה כפי שהוא למעלה משרש האצילות - [[חכמה סתימאה]] והוא פנימיות וסודות וצפונות וטעמי התורה.  


פנימיות התורה היא בלי גבול אמיתי בעוד ש[[תורת הנגלה]] יש לה גבול, על פנימיות התורה שתתגלה על ידי משיח נאמר:{{הערה|איוב יד, ט}} "ארוכה מארץ מידה ורחבה מיני ים"{{הערה|ראה גם בשולחן ערוך רבינו הלכות תלמוד תורה פרק א ה (ושם שמה שנגלה לנו יש גבול.}}
פנימיות התורה היא בלי גבול אמיתי בעוד ש[[תורת הנגלה]] יש לה גבול, על פנימיות התורה שתתגלה על ידי משיח נאמר: "ארוכה מארץ מידה ורחבה מיני ים"


ובהכרח לומר שהתורה שמשיח יגלה תהיה פנימיות וסודות התורה מפני:
ובהכרח לומר שהתורה שמשיח יגלה תהיה פנימיות וסודות התורה מפני:
'''א.''' לעתיד לבוא כשיתקיים היעוד{{הערה|זכריה יג, ב.}}: "ואת רוח הטומאה אעביר מן הארץ" לא יהיה צורך בלימוד הלכות התורה איסור והיתר.
'''א.''' לעתיד לבוא כשיתקיים היעוד: "ואת רוח הטומאה אעביר מן הארץ" לא יהיה צורך בלימוד הלכות התורה איסור והיתר.
'''ב.''' איך ישפיע לכל ישראל שיהיו אלפי אלפים ורבבות לאין שיעור (לאחרי תחיית המתים) את [[תורת הנגלה]].(משא"כ פנימיות התורה שתתגלה על ידי משיח תתגלה ב'ראיה' לכל ישראל. כדלהלן).
'''ב.''' איך ישפיע לכל ישראל שיהיו אלפי אלפים ורבבות לאין שיעור (לאחרי תחיית המתים) את [[תורת הנגלה]].(משא"כ פנימיות התורה שתתגלה על ידי משיח תתגלה ב'ראיה' לכל ישראל. כדלהלן).
'''ג.''' מכיוון שיקומו ב[[תחיית המתים]] גם משה רבינו ויהושע, ומשיח ילמד תורה את '''כל''' ישראל מה ילמד אותם המשיח הרי הם יודעים כל התורה הנגלית כולה.{{הערה|בשער האמונה שם שראיות אלו וכן ראיה הא' היא לאחר [[תחיית המתים]] משאין כן לפני זה נאמר אין בין ימות המשיח..אלא שיעבוד מלכיות. (ועיקר הגילוי שלעתיד יהיה ב[[תחיית המתים]] דווקא (עיין בערכו)).}}
'''ג.''' מכיוון שיקומו ב[[תחיית המתים]] גם משה רבינו ויהושע, ומשיח ילמד תורה את '''כל''' ישראל מה ילמד אותם המשיח הרי הם יודעים כל התורה הנלית כולה.

גרסה אחרונה מ־13:42, 29 באוגוסט 2025

תורתו של משיח היא התורה שיגלה משיח בעת התגלותו וילמד אותה את כל ישראל, תורה זו היא פנימיות התורה הנגלית שניתנה על ידי משה רבינו ובה יתגלה סודות התורה הנגלית.

גם אופן הלימוד יהיה בדרגה אחרת ועליונה יותר שלימודו יהיה באופן של 'ראיה' שיראה את הנלמד ולא רק בהשגה.

התורה שהתגלתה במתן תורה היא תורת הנגלה העוסקת בהלכות בענייני העולם ברמ"ח מצוות עשה ושס"ה מצוות לא תעשה, וכל עסק חכמת התורה היא בהלכות אלו העוסקים באיסור והיתר. (וגם לימוד פנימיות התורה בגן עדן היא אפס קצהו מסוד פנימיות התורה) והוא מפני שהתגלות התורה בזמננו הוא מחיצוניות החכמה - "נובלות חכמה", ופנימיות אור החכמה של הקב"ה שהוא סוד טעמי התורה לא התגלתה (אפילו לא למשה רבינו) והיא תתגלה לעתיד לבוא בימות המשיח. ובאמת על ידי משיח תתגלה שורש התורה כפי שהוא למעלה משרש האצילות - חכמה סתימאה והוא פנימיות וסודות וצפונות וטעמי התורה.

פנימיות התורה היא בלי גבול אמיתי בעוד שתורת הנגלה יש לה גבול, על פנימיות התורה שתתגלה על ידי משיח נאמר: "ארוכה מארץ מידה ורחבה מיני ים"

ובהכרח לומר שהתורה שמשיח יגלה תהיה פנימיות וסודות התורה מפני: א. לעתיד לבוא כשיתקיים היעוד: "ואת רוח הטומאה אעביר מן הארץ" לא יהיה צורך בלימוד הלכות התורה איסור והיתר. ב. איך ישפיע לכל ישראל שיהיו אלפי אלפים ורבבות לאין שיעור (לאחרי תחיית המתים) את תורת הנגלה.(משא"כ פנימיות התורה שתתגלה על ידי משיח תתגלה ב'ראיה' לכל ישראל. כדלהלן). ג. מכיוון שיקומו בתחיית המתים גם משה רבינו ויהושע, ומשיח ילמד תורה את כל ישראל מה ילמד אותם המשיח הרי הם יודעים כל התורה הנלית כולה.