לדלג לתוכן

תהלים קכ"ה

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
פסוקי המזמור: תהילים קכ"ה
שִׁיר הַמַּעֲלוֹת

(א) שִׁיר הַמַּעֲלוֹת הַבֹּטְחִים בַּה' כְּהַר צִיּוֹן לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם יֵשֵׁב.

(ב) יְרוּשָׁלַ‍ִם הָרִים סָבִיב לָהּ וַה' סָבִיב לְעַמּוֹ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם.

(ג) כִּי לֹא יָנוּחַ שֵׁבֶט הָרֶשַׁע עַל גּוֹרַל הַצַּדִּיקִים לְמַעַן לֹא יִשְׁלְחוּ הַצַּדִּיקִים בְּעַוְלָתָה יְדֵיהֶם.

(ד) הֵיטִיבָה ה' לַטּוֹבִים וְלִישָׁרִים בְּלִבּוֹתָם.

(ה) וְהַמַּטִּים עֲקַלְקַלּוֹתָם יוֹלִיכֵם ה' אֶת פֹּעֲלֵי הָאָוֶן שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל.

תהלים קכ"ה הוא המזמור ה-125 בספר תהלים.

על פי תקנת הבעל שם טוב לומר פרק אישי בהתאם למספר שנות חיי האדם, נוהגים לומר מזמור זה החל מכניסה לשנת ה-קכ"ה ביום ההולדת ה-124, ועד ליום ההולדת ה-125.

תוכן המזמור[עריכה | עריכת קוד מקור]

מזמור זה, הוא אחד המזמורים הבודדים בתהלים אהל יוסף יצחק שלא מופיעה בו 'כותרת' עם הסבר על תוכן המזמור[1].

מזמור זה עוסק בבקשת המשורר מהקב"ה שיטיב עם הצדיקים ההולכים בדרכו, עם עם ישראל ועם העיר ירושלים, וגם ישמיד את הרשעים.

בחסידות[עריכה | עריכת קוד מקור]

  • ירושלים הרים סביב לה וה' סביב לעמו מעתה ועד עולם - ירושלים - ירא שלם, שלימות היראה, יראה עילאה. "הרים סביב לה" - בכל עבודה של בחינת 'הרים' - גילוי והתרוממות, קשורים לבחינת יראה. ואפילו כשנמצא במצב של יראה תתאה, הרי הוא קשור ליראה עילאה, עבודה ראויה בתוקף נצחי, כי "ה' סביב לעמו מעתה ועד עולם".
  • הטיבה ה' לטובים ולישרים עקלקלותם - בשביל שתהיה המשכה באופן של "הטיבה", צריכים שעבודת בני ישראל יהיה באופן של "לטובים", ובעיקר שלימודים יהיה באופן של "טוב" שבתורה. כלומר, הגישה הכללית אל התורה צריכה להיות באופן שהתורה היא "טוב", וממנה מגיעה ההנהגה של קו החסד והקירוב כלפי חבירו, וכלפי עצמו - לגלות את העניינים הטובים שבו, אע"פ שיודע שיש לו "חמור שונאך" - הגוף שונא את הנשמה, מכל מקום מתנהג באופן של "עזוב תעזוב עמו".

קישורים חיצוניים[עריכה | עריכת קוד מקור]


מזמורי ספר תהלים
א'  •  ב'  •  ג'  •  ד'  •  ה'  •  ו'  •  ז'  •  ח'  •  ט'  •  י'  •  י"א  •  י"ב  •  י"ג  •  י"ד  •  ט"ו  •  ט"ז  •  י"ז  •  י"ח  •  י"ט  •  כ'  •  כ"א  •  כ"ב  •  כ"ג  •  כ"ד  •  כ"ה  •  כ"ו  •  כ"ז  •  כ"ח  •  כ"ט  •  ל'  •  ל"א  •  ל"ב  •  ל"ג  •  ל"ד  •  ל"ה  •  ל"ו  •  ל"ז  •  ל"ח  •  ל"ט  •  מ'  •  מ"א  •  מ"ב  •  מ"ג  •  מ"ד  •  מ"ה  •  מ"ו  •  מ"ז  •  מ"ח  •  מ"ט  •  נ'  •  נ"א  •  נ"ב  •  נ"ג  •  נ"ד  •  נ"ה  •  נ"ו  •  נ"ז  •  נ"ח  •  נ"ט  •  ס'  •  ס"א  •  ס"ב  •  ס"ג  •  ס"ד  •  ס"ה  •  ס"ו  •  ס"ז  •  ס"ח  •  ס"ט  •  ע'  •  ע"א  •  ע"ב  •  ע"ג  •  ע"ד  •  ע"ה  •  ע"ו  •  ע"ז  •  ע"ח  •  ע"ט  •  פ'  •  פ"א  •  פ"ב  •  פ"ג  •  פ"ד  •  פ"ה  •  פ"ו  •  פ"ז  •  פ"ח  •  פ"ט  •  צ'  •  צ"א  •  צ"ב  •  צ"ג  •  צ"ד  •  צ"ה  •  צ"ו  •  צ"ז  •  צ"ח  •  צ"ט  •  ק'  •  ק"א  •  ק"ב  •  ק"ג  •  ק"ד  •  ק"ה  •  ק"ו  •  ק"ז  •  ק"ח  •  ק"ט  •  ק"י  •  קי"א  •  קי"ב  •  קי"ג  •  קי"ד  •  קט"ו  •  קט"ז  •  קי"ז  •  קי"ח  •  קי"ט  •  ק"כ  •  קכ"א  •  קכ"ב  •  קכ"ג  •  קכ"ד  •  קכ"ה  •  קכ"ו  •  קכ"ז  •  קכ"ח  •  קכ"ט  •  ק"ל  •  קל"א  •  קל"ב  •  קל"ג  •  קל"ד  •  קל"ה  •  קל"ו  •  קל"ז  •  קל"ח  •  קל"ט  •  ק"מ  •  קמ"א  •  קמ"ב  •  קמ"ג  •  קמ"ד  •  קמ"ה  •  קמ"ו  •  קמ"ז  •  קמ"ח  •  קמ"ט  •  ק"נ

הערות שוליים

  1. מתוך 150 פרקי התהילים, בתשעה פרקים בלבד לא מופיעה כותרת: סט, עז, צז, קח, קכד, קכה, קלג, קלה, קמג, קמט.